کد خبر 942102
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۵
صادق زیباکلام نمایه

یک بزک‌کننده اعتماد به شیطان بزرگ، می‌گوید منافع در بسیاری موارد قربانی ایدئولوژی استکبارستیزی و آمریکاستیزیی شده که با لباس اسلامی به ما تزریق می‌شود(!)

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه های خود نوشت:

به گزارش ایرنا، صادق زیباکلام در دانشگاه فرهنگیان اصفهان گفت: امروز آمریکاستیزی، گفتمان اصلی انقلاب شده و اهداف اصلی انقلاب را به حاشیه برده است.


وی اظهار داشت: آمریکاستیزی جزء هویت نظام شد و اگر آن را از مسئولان بگیرند، دچار بحران هویت می‌شوند زیرا نمی‌دانند دیگر از چه بگویند؟ آیا دستاوردی مانده است؟ از اقتصاد و دزدخانه‌ای که درست کرده‌اند می‌توانند چیزی بگویند؟

بیشتر بخوانید:

جمله ماندگاری دیگر از صادق زیباکلام!+فیلم

نقد اساسی زیباکلام به رژیم پهلوی +فیلم


وی ادامه داد: اگر مرگ بر آمریکا نگویند از چه بگویند برای دستاورد چهل ساله و لذا آمریکاستیزی را به عنوان نمادی علم کردند و برایشان مهم نیست که چه بر سر منافع ملی می‌آید.


زیباکلام ادامه داد: صدالبته که مسئولان ما آمریکاستیزی را به عنوان یک ضرورت مطرح می‌کنند در حالی که اگر دقت شود همان ایدئولوژی است.


زیباکلام تصریح کرد: سوال اینجا است: که چرا جایی که بین منافع ملی و ایدئولوژی تعارض حاصل شده است، مسئولان در تصمیمات خود بیش از آنکه در جهت منافع ملی حرکت کنند در جهت پیشبرد ایدئولوژی گام برداشته‌اند.


وی افزود: گفته‌ای که به عنوان اتهام متوجه من است اینکه شما می‌گویید ما باید تسلیم آمریکا و اسرائیل شویم در حالی که من اصلاً نمی‌گویم باید غلام حلقه به گوش آنها شویم بلکه ما می‌توانیم مثل سایر کشورها با هم تعامل داشته باشیم.


ویژگی ممتاز آقای زیباکلام البته این است که معمولاً به روی مبارک نمی‌آورد که باید غیر از ادعاپراکنی، پاسخگوی وعده‌های عوام‌فریبانه خود و هم‌طیفانش باشد. به عنوان مثال، اکنون زمانی نیست که آقای زیباکلام بخواهد درباره گفتمان انقلاب و مبارزه با استکبار خدشه کند؛ او و بزرگ‌تر از او این حرف‌های تکراری را در طول ۴ دهه گذشته تکرار کرده و پنج سال قبل مدعی شدند که با آمریکا به نحو دیگری هم می‌شود مواجه شد؛ مشروط بر اینکه امتیاز بدهیم. نظام با اعتماد به نفس مجال تجربه چندبار آزموده شده را برای پختگی بیشتر افکارعمومی به ویژه نسل جوان فراهم کرد. پاسخ دولت اوباما به این رویکرد دولت آقای روحانی (که زیباکلام تظاهر می‌کرد از او حمایت می‌کند و حتی در ستادهای انتخاباتی وی سخنرانی کرد) چه بود!؟ از یک طرف با نقض برجام، قانون محدودیت ویزایی برای شهروندان ۳۸ کشور در صورت سفر به ایران را به اجرا گذاشتند که ضد و از سوی دیگر، به معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور که قرار بود به عنوان نماینده جدید ایران در سازمان ملل مشغول به کار شود، ویزا ندادند. چرا؟ آیا رفتار آنها ایدئولوژیک نبود؟!

البته در همه این موارد بنا به دلیل روشن، آقای زیباکلام ساکت بود، نه می‌دید و نه می‌شنید؛ بدون هیچ واکنشی، مثل یک مجسمه ساکت و صامت!


از سوی دیگر اهداف انقلاب بدون مبارزه با مداخله‌جویی‌ها و سنگ‌اندازی‌های آمریکا امکانپذیر نیست. بله مبارزه با ظلم استکبار، از اهداف انقلاب است و به آن افتخار می‌کند و روشن است که انقلاب علیه حکومت دست‌نشانده استکبار، بدون مبارزه با استکبار، فاقد هویت است؛ و این همان بحران هویتی است که گریبانگیر نهضت نفت و دکتر مصدق شد و نهضت را به آغوش کودتا و کودتاگران آمریکایی- انگلیسی انداخت. آیا آقای زیباکلام با کودتاگران آمریکایی و انگلیسی کنترات بسته است؟!


اما درباره تعبیر دزدخانه، کسی که از شهرام جزایری تا مه‌آفرید خسروی و از مفسدان اقتصادی بخش خصوصی تا مدیران نجومی‌بگیر در دولت تدبیر و امید، با صراحت تمام حمایت کرده و آنها را استیو جابز، کارآفرین نمونه و نابغه‌های در حد استیو جابز نامیده، بی‌جا می‌کند. درباره اقتصاد و دزدی هم حرف بزند.


نکته بعدی این است که آیا اروپا و آمریکا، رفتار غیر ایدئولوژیک دارند؟ چرا ادعای صهیونیستی هولوکاست، تبدیل به خط قرمز آمریکا و برخی کشورهای اروپایی شده است؟ چرا شعار جنگ تمدن‌ها دادند و به همان هم عمل کردند و پرچم صهیونیسم مسیحی به دست، چهارگوشه غرب آسیا را با شعار نابودی اسلام و تمدن اسلامی شخم زدند و میلیون‌ها نفر را قتل‌عام کردند و چند برابر آن را از خانه و کاشانه خود آواره کردند؟ چرا ملتی را تاراندند و برای صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی، حیاط خلوت درست کردند؟ چرا زنان مسلمان در این کشورها با داشتن حجاب، از حق تحصیل و اشتغال و… محروم می‌شوند؟


و بالاخره اینکه، دستیابی به یک توافق دو طرفه و سپس خروج آمریکا از آن و تعطیلی تعهدات اروپا به نحوی که فقط اجرای تعهدات ایران باقی بماند، نامش «تعامل» است؟!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اکبر IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
    1 1
    زیبا کلام وطن فروش است اعدامش کنید
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
    3 0
    بی سوادی بنام دروغ کلام.
  • ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
    4 0
    برو بابا!!! خودت میدونی با خودت چند چندی؟!!!
  • ناشناس RO ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
    1 1
    با داشتن کسانی مانند زیبا کلام نیاز به دشمن نیست ایا مصدق ائدولوژیک بود یا مرگ بر امریکا میگفت کلا باخود امریکا بست پس چی شد کودتا شد هیچی نفت ایران ومیخواست تمام
  • پويا IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
    1 0
    به نظرم شما اگر راجع به اون پولهايي كه از مردم به اسم كمك به زلزله زده ها گرفتيد توضيح دهيد مردم بيشتر با شما آشنا خوهند شد و حرفهايي صد من يه غاز شما را بهتر ميفهمند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس