روحانی عصبانی

ادعای روحانی مبنی بر رفع تحریم‌ها و اینکه همه تحریم‌ها باید رفع شود، خیالی بود که هیچ‌گاه به وقوع نپیوست و روحانی در سال ۹۷ اعلام کرد که با کمال افتخار تحریم‌ها را دور خواهیم زد.

سرویس سیاست مشرق - در لا به لای روزنامه‌های سال‌های گذشته، وعده‌ها و ادبیات جالبی از سوی دولتی‌ها واصلاح‌طلبان به کار گرفته شده است که مشرق روز به روز آن‌ها را بررسی و بازنشر خواهد کرد.

*******

روزنامه شرق؛ ۱۴/۱۲/۹۲

** روحانی: همه تحریم‌ها برداشته می‌شود

روحانی روز گذشته در حاشیه پانزدهمین اجلاس مجلس خبرگان با اشاره به مطرح‌بودن موضوع هسته‌ای در این اجلاس و همچنین اهمیت آن برای مردم گفت: «حقوق ملت ما محفوظ می‌ماند و تأکید می‌کنم که هیچ‌گونه نگرانی‌ای در کشور دراین‌باره نباید وجود داشته باشد، چراکه به‌هیچ‌عنوان این دولت در هیچ شرایطی از خط قرمزها عبور نخواهد کرد.» پیش‌ازاین رئیس‌جمهوری عنوان کرده بود که تمام مذاکرات با هماهنگی و تأیید مقام معظم رهبری دنبال می‌شود.

رئیس‌جمهوری همچنین در این نشست عنوان کرد: «حقوق مردم محفوظ باقی می‌ماند همان‌طور که در توافق کوتاه‌مدت شش‌ماهه نیز به‌صراحت آمده، یعنی خود طرف مقابل گفته است مثلاً در فردو یا نطنز غنی‌سازی در این سطح باشد.»

به گزارش «ایسنا»، در این نشست روحانی تأکید کرد: «باید تمام تحریم‌ها برطرف شود.»

رئیس‌جمهوری گفت: «برخی از این تحریم‌ها از طریق شورای امنیت، بخش بزرگی از طریق دولت و کنگره آمریکا و بخشی نیز از طریق اتحادیه اروپا اعمال شده که تلاش ما بر این است که در قدم نهایی هم تحریم‌ها برداشته شود.»

تحریم‌ها علیه ایران یکی بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و دیگری تحریم‌های یک‌جانبه از سوی آمریکا و اتحادیه اروپاست. تحریم‌های بانکی، تحریم فروش نفت، نقل‌وانتقالات و بیمه جزو تحریم‌های یک‌جانبه است که در گذشته بی‌سابقه بوده است.

این اظهارات و ادعای روحانی مبنی بر رعایت خطوط قرمز در هر شرایطی، عملاً با واقعیت تطبیق ندارد و ظریف در سال ۹۴ به رهبر انقلاب اعلام کرد که نتوانستیم همه خطوط قرمز را رعایت کنیم و از آن‌ها عبور کردیم.

اعتراف ظریف به عبور از خطوط قرمز

از سوی دیگر، ادعای روحانی مبنی بر رفع تحریم‌ها و اینکه همه تحریم‌ها باید رفع شود، خیال باطلی بود که هیچ‌گاه به وقوع نپیوست و با وجود اینکه بعد از اجرای برجام به صراحت اعلام کرد که همه تحریم‌ها بالمره لغو خواهد شد، در سال ۹۷ اعلام کرد که با کمال افتخار تحریم‌ها را دور خواهیم زد.

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران دوشنبه (۱۴ آبان ۹۷) با مدیران وزارت اقتصاد که حالا وزیر جدیدی را با خود همراه کرده‌اند ضمن بیان اهمیت و نقش این وزارتخانه درباره داستان تحریم نیز نکاتی را طرح کرد. او در نشست با مدیران ارشد وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا را باافتخار دور می‌زنیم. این سخنان در حالی بیان می‌شود که آمریکا از روز دوشنبه دور دوم تحریم‌ها علیه ایران را اجرایی کرد.

نظر متناقض روحانی درباره "دور زدن تحریم"

روزنامه ایران؛ ۱۴/۱۲/۹۳

** جهانگیری: در مبارزه با مفاسد، باید بیت‌المال را پس بگیریم

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: وقتی پرونده‌ای نظیر پرونده بابک زنجانی مطرح می‌شود، یا باید در مقابل آن سکوت کنیم یا بپذیریم که بی‌سابقه‌ترین فسادها رخ داده و با جدیت در مقابل آن بایستیم و حقوق بیت‌المال را باز پس گیریم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهوری، اسحاق جهانگیری در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، با تأکید براین که در مبارزه با مفاسد اقتصادی نباید کمترین تردیدی به خود راه دهیم، افزود: وقتی پرونده یک تخلف اقتصادی مطرح می‌شود، عده‌ای سعی می‌کنند با تبلیغات منفی خود موجی در جامعه راه بیندازند تا مسئولان را وادار به عقب نشینی کنند اما باید توجه داشته باشیم که اگر در مقابل این افراد عقب نشینی کنیم، به نظام جمهوری اسلامی آسیب خواهند زد.

اظهارات و ادعای جهانگیری درباره مقابله با رانت و فساد در حالی است که وقتی پای برادر جهانگیری به محکمه قضایی باز شد، وی دستگاه قضا را متهم به سیاسی کاری کرد و هیچ دفاعی از قوه قضائیه برای برخورد با برادرش نداشت.

از سوی دیگر، در دولت روحانی، نجومی بگیران دولتی به‌عنوان ذخیره‌های انقلاب معرفی شدند و هیچ‌گاه جهانگیری و روحانی به نوبخت نگفتند که چرا از یک متهم و نجومی بگیر این‌چنین تعریف و تمجید کردید.

همچنین در دولت روحانی به واسطه دلار جهانگیری، بسیاری از تخلفات و رانت‌های دولتی انجام شد که هنوز هم کسی جرئت ندارد بپذیرد که مسؤول دلار جهانگیری چه کسی بود.

روزنامه ایران؛ ۱۴/۱۲/۹۶

** سیف: ۵۵ میلیارد دلار تأمین مالی خارجی از دستاوردهای برجام است

امضای قرارداد خطوط اعتباری تأمین مالی خارجی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت در مجموع ۵۵.۳ میلیارد دلار با بانک‌های کشورهای اروپایی و سایر کشورهای بزرگ آسیایی از دستاوردهای برجام در حوزه بانکی است.

سیف با اشاره به گشایش‌های پسابرجام گفت: با بهره‌برداری از فضای مثبت و ظرفیت‌های به وجود آمده در دوران پسابرجام، اقدامات مثبتی در زمینه گسترش تعاملات بانکی بین‌المللی و بهبود تأمین مالی خارجی صورت گرفت که نتایج آن در افزایش روابط کارگزاری و تسهیل در عملیات بین‌المللی و در نهایت بهبود رتبه اعتباری کشور نمود یافت.

رئیس کل بانک مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع دستاوردهای برجام برای نظام بانکی پرداخت و گفت: در پی توافق‌های هسته‌ای، در حوزه‌های مختلف بین‌المللی نظیر گسترش روابط کارگزاری و امضای قرارداد با کشورهای خارجی نتایج مثبتی حاصل شده است.

وی گسترش روابط کارگزاری با بانک‌های کشورهای اروپایی نظیر هلند، ایتالیا، بلژیک واتریش و آسیایی مانند چین و کره‌جنوبی و مذاکره با بانک‌های کشورهای عمان و قطر با هدف توسعه روابط بانکی و تجاری از جمله دستاوردهای برجام برای نظام بانکی خواند و در ادامه این دستاوردها تأکید کرد: امضای قرارداد خطوط اعتباری تأمین مالی خارجی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت در مجموع ۵۵.۳ میلیارد دلار با بانک‌های کشورهای اروپایی و سایر کشورهای بزرگ آسیایی و انجام مذاکرات لازم و تنظیم پیش‌نویس قراردادهای کوتاه‌مدت بانک تجارتی ایران و اروپا (EIH) با ۹ بانک ایرانی و تعدادی از شعب خارجی بانک‌های ایرانی با هدف تجهیز منابع مالی کوتاه‌مدت، از دیگر دستاوردهای برجام در حوزه بانکی است.

اظهارات سیف درباره پسابرجام و اینکه بواسطه برجام با بانک‌های خارجی وارد تعامل شدیم در حائل است که اولین شخصی که گفت برجام تقریباً هیچ سودی برای ایران نداشته است، شخص آقای سیف بود.

این دو اظهار نظر، مواضع سیف درباره عواید برجام است

سیف، رئیس سابق بانک مرکزی: برجام، تاکنون «تقریباً هیچ» دستاورد اقتصادی برای تهران در بر نداشته است. (فروردین ۹۵، د ولت اوباما)

سیف، رئیس سابق بانک مرکزی: ایران سه ماه بعد از اجرایی شدن برجام، توان دستیابی به ۱۰۰ میلیارد دلار دارایی ضبط‌شده‌اش در خارج از کشور را ندارد. (فروردین ۹۵، دولت اوباما)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 90
  • ویدئوچک IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
    20 64
    محمود 84 : میخوایم اقتصاد ایران رو ببریم فضا و از همونجا بکوبیم تو سر استکبار جهانی / محمود 85 : بیایید از سر کوچه ما گوجه بخرید .
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
      28 1
      روحانی حیا کن کم وعده وفا کن
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
      5 3
      تکبیر!!
    • سعید ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
      12 3
      جناب ویدئو چک، دولت محبوبتان اینقدر خرابکاری کرده که نمی توانی با فرافکنی خودتو به اون راه بزنی، همه می دانند که دولت محبوب جنابعالی وضعیتی بسیار بدتر از دولت های نهم و دهم برای مردم بوجود آورده است، پس بهتره دهنتو ببندی.
    • IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
      9 0
      حالا کی از محمود دفاع کرد؟ باباجون به پیر به پیغمبر جفتشون از یه طایفه هستن. منحرفا و کج روها
  • محمد IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
    24 0
    خدا خیانت کاران را لعنت کند
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
    26 1
    در دولت روحانی به واسطه دلار جهانگیری، بسیاری از تخلفات و رانت‌های دولتی انجام شد که هنوز هم کسی جرئت ندارد بپذیرد که مسؤول دلار جهانگیری چه کسی بود
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
    2 62
    امضای قرارداد خطوط اعتباری تأمین مالی خارجی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت در مجموع ۵۵.۳ میلیارد دلار با بانک‌های کشورهای اروپایی و سایر کشورهای بزرگ آسیایی از دستاوردهای برجام در حوزه بانکی است.
    • IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
      7 0
      و این افتخار باعث شد دلار بشه ۲۰۰۰۰
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
    41 0
    سیف، رئیس سابق بانک مرکزی: برجام، تاکنون «تقریباً هیچ» دستاورد اقتصادی برای تهران در بر نداشته است. (فروردین ۹۵
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
    9 0
    قبلا میگفتند یا حسین میر حسین حالا هم ما میگیم: یا حسن شیخ حسن
  • شریف زاده IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
    8 0
    ادعای روحانی مبنی بر رفع تحریم‌ها و اینکه همه تحریم‌ها باید رفع شود، خیال باطلی بود که هیچ‌گاه به وقوع نپیوست و با وجود اینکه بعد از اجرای برجام به صراحت اعلام کرد که همه تحریم‌ها بالمره لغو خواهد شد، در سال ۹۷ اعلام کرد که با کمال افتخار تحریم‌ها را دور خواهیم زد (((( یعنی تحریم ها در یک دایره می گذاری و دور آن راه می روی ؟؟؟!!!. ))))
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
    63 2
    دولتی که خود اعتراف می کند توان و دانش و قابلیت تامین زندگی مردم را ندارد و با وجود تورم 50 درصدی فقط 5 درصد می تواند حقوق ها را افزایش دهد. ایا چنین دولتی درست است که بماند؟
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
    41 0
    دروغگو دشمن خداست.....
  • DE ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
    18 0
    شما در دور زدن مردم تخصص داری نه در دورزدن تحریم و گرانی و تورم ..
  • ناشنا س IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
    6 0
    تا زمانیکه این ادمها واین تفکر که ضد عدالت هستند یا به اصطلاح لیبرالهای وابسته سر کارند ...مردم باید برانند فقر سرجاشه این اوضاع عوض شدنی نییست .. مردم بدانید که باید شما به هوچی بازی ا ی گروه که سالها یسر کار بوده پشت کنید .تا آنچه که رهبری به عنوان بیانیه فرموده اند ساختر وسازماندهی پیدا کند ..رانت خواران . اختلاس گران .. پولداران و ضد عدالتی ها نمیخواهند . انقلاب بزرگی که اقتدار خود را حفظ کرده پیروز ی فرهنگی و اقتصادی هم داشته باش .. مردم بدانند ...بدانند ..بدانند
  • GB ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
    13 0
    کی بود میگفت نون بعضی ها تو تحریمه
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
    6 0
    آرزو بر جوانان عیب نیست.
    • IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
      0 0
      کدام جوانن عشق پیری رگر بجنبد سر به رسوائی کشد
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
    0 0
    خانه از پای بست ویران است
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
    2 0
    آقای روحانی با تصویب پالرمو و CFT هر گز نمی توانید تحریمها را دور بزنید تنها راهش استقلال است نه وابستگی به غرب خیانتکار
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
    0 0
    سوره منافق رو با دقت بخوانید
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
    1 1
    یعنی اگر حرافهایی مثل عباسی و قاسمی و باشند اوضاع خوب میشه یا مثلا جلیلی و دار و دستش !ببینید دنیا اصلا اینها رو قبول داره !؟
  • DE ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
    1 0
    روحانی (۹۲): باید همه تحریم‌ها برداشته شود/ روحانی (۹۷): با کمال افتخار تحریم‌ها را دور می‌زنیم/روحانی (۹۸):من از روز اول گفتم کار و تولید و تلاش تحریمها را باطل میکند نه مذاکره ولی ملت یکپارچه خواستار مذاکره بود چون حال کار نداشت .
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
    0 0
    بالاخره از خارج که نیومده رئیس جمهوری اسلامیه
  • BE ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
    0 0
    ضرب الاجل اتحادیه اروپا به پوتین/ تیترتون یک زپرشک کم داشت
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
    2 0
    از خارج نیومده ولی خارجی فکر می‌کنه.
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
    0 0
    روحانی 1400 : ما باید با آمریکا کنار بیاییم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس