کد خبر 941859
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
کیانوش رستمی

رئیس فدراسیون وزنه برداری گفت: اینطور نیست که کار کیانوش رستمی زیر نظر کمیته ملی المپیک رفته باشد، فدراسیون وزنه‌برداری، وزنه‌برداری را مدیریت می‌کند و از صفر تا صد موضوع بر عهده ما است.

به گزارش مشرق، علی مرادی در مورد تیم‌های شرکت کننده در جام بین‌المللی فجر اظهار داشت: با توجه به این که این رویداد یک رقابت معتبر بین‌المللی بود، ۲۰ کشور را در آمار خود داشتیم که به این رقابت‌ها دعوت‌شان کنیم، مثل روسیه، کرواسی و چند کشور دیگر، اما با توجه به استانداردهای جهانی اعمال شده از سوی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری از جمله توجه به مقررات آنتی دوپینگ، که یکی دو روز قبل از این رویداد به ما اعلام شد، برخی از کشورها به ایران آمدند اما به دلیل همین حساسیت‌ها روی موضوع ضد دوپینگ از حضور آنها در مسابقات ممانعت شد. به ما گفته شد به دلیل عدم رعایت مسائل آنتی دوپینگ توسط یکسری از کشورها حضورشان در این رویداد معتبر منتفی است. با توجه به این موضوع تعداد کشورها کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد: توجه به مقررات مد نظر فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری، تعداد تیم‌های شرکت کننده در مسابقات کاهش پیدا کرد و قطعاً توجه به این مقررات مهمتر از برگزاری جامی بین‌المللی است. وزنه‌برداری باید ورزش پاکی باشد و خوشبختانه با حساسیت‌هایی که در این موضوع وجود دارد، وزنه‌برداری پاکی را شاهد هستیم. جمهوری اسلامی ایران در این زمینه پیشقدم بوده و می‌بینید که در همین رویداد جام فجر نیز از همه قهرمانان آزمایش دوپینگ به عمل آمد. در این ٤ سال اخیر، نزدیک به ۵۰۰ تست دوپینگ در مسابقات داخلی و بین المللی از وزنه برداران ایران گرفته شد که فقط یک نمونه مثبت داشتیم و این خیلی خوب است و تمرکز ما روی موضوع پاک بودن وزنه برداری را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوایند:

قهرمانی کیانوش رستمی در جام فجر +عکس

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در مورد این که چرا وضعیت آسیب دیدگی سهراب مرادی و انجام عمل جراحی‌اش تا این حد مبهم شده است، تاکید کرد: سهراب مرادی در جام فجر وزن‌کشی کرد و نامش در لیست بود، اما وزنه نزد تا یکی از گزینشی‌های المپیکی را پشت سر بگذارد. باید مشکلات جسمانی‌اش مرتفع شود و بعد به نکات قهرمانی توجه کند. بعضی از پزشکان گفتند که حتماً باید جراحی شود و برخی نیز نظرشان این است که می‌شود بدون جراحی هم کار را ادامه داد، اما فکر می‌کنم نظر تخصصی در این خصوص را رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی اعلام خواهد کرد. باید گروهی تخصصی هرچه سریع‌تر در این خصوص تصمیم‌گیری کنند و وضعیت سهراب مرادی مشخص شود. برخی از متخصصان به مرادی گفته‌اند شاید نیازی به جراحی نباشد، اما فکر می‌کنم بهتر باشد زودتر کمیسیونی تخصصی با حضور نماینده وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، سهراب مرادی، نماینده فدراسیون پزشکی و نماینده کمیته پزشکی فدراسیون وزنه‌برداری حضور داشته باشند تا پزشکان حاضر در این زمینه نظر نهایی‌شان را اعلام کنند.

مرادی در مورد وضعیت کیانوش رستمی که همچنان کارش را به صورت انفرادی و خارج از برنامه‌های کادر فنی تیم ملی دنبال می‌کند، گفت: ما همه جوره از کیانوش رستمی حمایت کرده‌ایم و هم اکنون هم حمایت‌های‌مان را از او ادامه می‌دهیم. جلسه‌ای در ارتباط با بحث کیانوش رستمی بین فدراسیون وزنه‌برداری و کمیته ملی المپیک با محوریت ریاست کمیته ملی المپیک به عمل آمد و ما براساس آن کار را دنبال می‌کنیم، از جمله آنها حضور کیانوش رستمی در همین جام فجر و قبل از آن جام پادشاهی تایلند بود تا او حضور در دو مسابقه گزینشی المپیک را تجربه کند. این‌طور نیست که کار کیانوش رستمی زیر نظر کمیته ملی المپیک رفته باشد، فدراسیون وزنه‌برداری، وزنه‌برداری را مدیریت می‌کند از صفر تا صد موضوع بر عهده ما است، منتها صالحی امیری به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک در حال کمک به کل مجموعه وزنه‌برداری و برخی از وزنه‌برداران هستند.

وی با تاکید بر این که در رابطه با کیانوش رستمی بحث ورزشکار سالاری در وزنه‌برداری اتفاق نیفتاده، خاطر نشان کرد: ما اینطور احساس نمی‌کنیم. احساس ما این است که همه در یک چارچوب باید کار کنند و قرار بر این است که مرحله به مرحله عملکرد برخی از افراد از جمله کیانوش رستمی را به ریاست کمیته ملی المپیک گزارش دهیم. این موارد به صورت جمعی حل و فصل می‌شود.

علی مرادی که دوره ریاست ۴ ساله‌اش ۷ اردیبهشت ماه به اتمام خواهد رسید در خصوص انتخابات پیش روی فدراسیون وزنه‌برداری، گفت: خیلی خوب است که گروه‌ها و آدم‌های زیادی برای شرکت در انتخابات نامزد شده‌اند و من حتی انتظار داشتم که بیشتر از این هم از انتخابات استقبال کنند.

وی تصریح کرد: این که حضور این آدم‌ها در انتخابات چقدر تاثیر دارد در آینده مشخص خواهد شد. همه آنها در جهت کمک به این رشته وارد گود شده‌اند، در فدراسیون به روی همه باز است و من هم از این موضوع استقبال می‌کنم، چون حتماً افرادی که آمده‌اند صرفاً به دنبال مطرح کردن نامشان نیستند و حتماً با برنامه آمده‌اند. هر کسی که از خانواده وزنه‌برداری و چه خارج از این خانواده اعتقاد داشته باشد که باری از روی دوش این رشته بردارد من به عنوان عضوی از این خانواده صد در صد از او حمایت خواهم کرد چه در این جایگاه باشم و چه نباشم، مهم رشد وزنه‌برداری است چون رشته‌ای تاریخچه‌دار و شناسنامه‌دار در ورزش کشورمان محسوب می‌شود و این تاریخچه خیلی بزرگ‌تر از نام‌ها و افراد است و خوشبختانه مسئولین ورزش کشور و حتی خارج از ورزش از وزنه‌برداری حمایت می‌کنند. وزنه‌برداری ایران یکی از قدرت‌های وزنه‌برداری دنیا است؛ این شعار و ادعا نیست بلکه ادعایی است که در مسابقات جهانی و المپیک‌ها به اثبات می‌رسد. هر کسی در این شرایط می‌تواند کمکی بکند از این مسئله استقبال خواهم کرد. وزیر ورزش نیز خیلی شفاف مسائل را پیگیری می‌کنند، امیدوارم هر نتیجه‌ای در انتخابات رقم می‌خورد به نفع ورزش کشورمان باشد.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در خصوص حضور منتقدانش در جبهه مخالف او، در انتخابات پیش روی وزنه‌برداری نیز اظهار داشت: تمام این افراد فرزندان من هستند، من ۲۵ سال پیش رئیس این فدراسیون بودم، واقعاً خوشحالم که این افراد در انتخابات شرکت کرده‌اند. امیدوارم که نتیجه انتخابات به نفع ورزش کشور باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس