کد خبر 941389
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱

پورشه باکستر از زمان تولید خود تاکنون در میان بهترین خودروهای سوپر اسپرت دنیا حضورداشته است. هرچند همیشه در صدر این لیست نبوده اما بازهم با عملکردی که دارد قلب بسیاری از اسپرت سواران را به ضربان تند وامی‌دارد. این سابقه درخشان در ذهن علاقه‌مندان به خودروهای اسپرت تصویر بسیار خوبی به‌جای گذاشته است.

کمپانی پورشه با پیشینه ۱۰۰ ساله در ساخت خودروهای اسپرت هرسال با معرفی خودروهای جدید خود طرفداران خود را غافلگیر می‌کند. در سال ۲۰۱۹ نیز نسل جدید پورشه باکستر که شالوده‌ای از قدرت، سرعت و لوکس بودن است توسط این برند معرفی شد. این خودرو با تغییرات بسیاری که در هندلینگ و کیفیت رانندگی داشت توانست موردتوجه بسیاری از طرفداران دیرینه خود قرار گیرد و برای بازار خریدوفروش پورشه باکستر امید تازه‌ای باشد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با جزئیات این معجون تازه پورشه بیشتر آشنا شویم.

طراحی ظاهری پورشه باکستر ۲۰۱۹

پورشه باکستر ۲۰۱۹ در نسخه‎های متفاوتی مانند 718 SPYDER، 718 GT و718T ارائه شد که همه آنها تقریباً ظاهری یکسانی دارند. نسخه 718T یک عضو جدید در میان نسخه‎های پورش باکستر می‌باشد که تریم متفاوتی را در کابین و رانندگی ارائه می‌دهد. پورشه در طراحی نسل جدید پورشه باکستر اصالت طراحی این سری را حفظ کرده و نسبت به طراحی‎های نسل قبلی سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ تغییر چندانی نداشته است.

اما همچنان این طراحی با وجود تکراری بودن چشم‎نواز و زیبا است و ذات وحشی این خودرو را با ظرافت هر چه بیشتر به نمایش می‌گذارد. از این رو می‌توان گفت طراحی این سری از پورشه به گونه‎ای بوده است که تا سال‎ها می‌تواند طرفداران خود را هم چنان مشتاق و تشنه رانندگی با آن نگه‎دارد. از‎این‎رو با وجود معرفی مدل‎های جدید این خودرو هنوز هم خرید پورشه باکستر دست دوم در بازار جهانی به قوت خود باقی است.

داخل کابین و امکانات پورش باکستر ۲۰۱۹

اگر با کابین پورشه باکستر نسل‌های قبل آشنایی داشته باشید یا دست‌کم عکس‌های آن را در سایت‌های مختلف دیده باشید حتماً متوجه کیفیت بسیار بالا و مثال‌زدنی متریال به‌کاررفته در طراحی این خودرو خواهید شد. این بار نیز طراحی لوکس و جذاب پورشه باکستر با طیف وسیعی از تکنولوژی‌های به‌روز تر و مدرن‌تر همراه شده تا لذت یک رانندگی فوق اسپرت را در کنار راحتی بیشتر برای رانندگان خود فراهم کند.

صندلی‌هایی با ارگونومی فوق‌العاده بالا و قابل تنظیم در هر جهت بدون محدودیت و فضای کافی جلو زانو آزادی عمل بیشتری به رانندگان در هنگام رانندگی می‌دهد. علاوه بر این سیستم‌های کمک‌راننده مانند سنسور پارک عقب و جلو، دوربین دید عقب، هشدار نقطه کور، کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد با جلو و ترمز اضطراری، مسیریاب ماهواره‌ای رانندگی را با این خودرو ساده‌تر کرده است.

امکانات این معجون آلمانی به اینجا ختم نمی‌شود و موارد دیگری از جمله سقف تاشو برقی، سیستم تهویه هوای مطبوع دوگانه، صفحه نمایش ۷ اینچی با رزولوشن بالا، سیستم صوتی ۶ کاناله با ۱۲ بلندگو و سیستم اطلاعات سرگرمی پیشرفته همراه با اپل کارپلی بخشی از تجهیزات فوق مدرن پورشه باکستر ۲۰۱۹ را تشکیل می‌دهد.

عملکرد و کیفیت رانندگی پورشه باکستر ۲۰۱۹

برای خرید پورش باکستر ۲۰۱۹ شما ۳ انتخاب برای موتور خودرو خود دارید که همه آنها توربوشارژ و ۴ سیلندر هستند، اما هرکدام از آنها قدرت متفاوتی دارند. مدل پایه پورشه باکستر ۳۰۰، پورشه باکسترS 350 و پورشه باکسترGTS 365 اسب بخار نیروی تولید می‌کند. پورش باکستر ۲۰۱۹ با هر ۳ موتور خود به نظر قدرتمند می‌آید. اما شتاب‎گیری موتورها هرکدام از مدل‌ها را به سطح جدیدتری می‌رساند. موتور ۳۰۰ اسب بخاری ۲ لیتری مسافت ۰تا ۱۰۰ کیلومتر را در ۴.۹ ثانیه طی می‌کند. این در حالی است که موتور ۲.۵ لیتری ۳۵۶ اسب بخاری این مسافت را تنها در ۳.۹ ثانیه می‌پیماید.

همه این موتورها با گیربکس ۶ سرعته دستی و ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه همراه می‌شوند. حالت دنده دستی این خودرو کاملاً شمارا با این خودرو پیوند خواهد زد و حس یک رانندگی اسپرت را مستقیماً به شما منتقل خواهد کرد. اما اگر طرفدار رانندگی اتوماتیک هستید نگران نباشید زیرا گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک این خودرو از بهترین گیربکس‌های موجود در اروپا است و عملکرد بسیار سریعی دارد.

خودروهای سوپر اسپرت اکثراً با فنربندی و فرمان پذیری بسیار خشکی همراه هستند و این موضوع به‌عنوان یک ویژگی جدایی‌ناپذیر از این خودروها در نظر گرفته‌شده است. اما پورشه باتجربه اینکه در تولید خودروهای سوپر اسپرت داشت توانست در این مورد سنت‌شکنی کند و خودروهای جدید خود را با هندلینگ نرم، تعادل بسیار بالا و بدون لغزش پا پشت فرمان ارائه دهد. این موضوع باعث شد تا در فروش پورشه باکستر در نسل‌های قبل نیز به میزان چشم‌گیری افزایش پیدا کند. در سال ۲۰۱۹ نیز با ارتقاء این عملکرد امید به افزایش خریدوفروش پورشه باکستر ۲۰۱۹ می‌رود.

منبع: ویرلن

این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس