کد خبر 941190
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
خسروشاهی

یکی از دوستان دانشجوی ما می‌خواست به مقاومت ملحق شود و بنی‌صدر را ترور کند. از امام پرسیدم. ایشان فرمودند چرا؟

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی تاریخ ایرانی روایت خسروشاهی از مخالفت امام با ترور فرح پهلوی و بنی صدر را منتشر کرد که در ادامه میخوانید:

یکی از بچه‌های جهادی که اسم مستعارش «ابوعلاء» بود، پیش من آمد و فتوا خواست تا «فرح پهلوی» را ترور کند و گفت که فرح و اولادش شب‌های جمعه به سر قبر شاه در مسجد رفاعی مصر می‌روند و چون پلیس جلوی درب ایستاده ما نمی‌توانیم داخل شویم، اما می‌توانیم هنگام عبور از آنجا نارنجکی به داخل مسجد بیندازیم که به موجبش هم فرح و هم اولادش کشته شوند.

امام فرمودند، «برای چه می‌خواهند این کار را کنند؟» گفتم می‌گویند او تحریک‌کننده رژیم در زمان شاه بوده، امام گفتند «نه، آن زن چه اختیاری داشته؟!» و بعد هم اضافه فرمودند، «اگر شما آن زن را مفسده می‌دانید، تقصیر بچه‌ها چیست؟» ایشان صریحاً نهی کردند و گفتند، «این کار را نکنید».

یکی از دوستان دانشجوی ما می‌خواست به مقاومت ملحق شود و بنی‌صدر را ترور کند. از امام پرسیدم. ایشان فرمودند چرا؟ مگر مانند آن خبیث «رجوی» که می‌گوید ما اسلامی را می‌خواهیم که در آن قطع ید سارق نباشد، منکر ضروریات دین شده است؟ مثلاً در رابطه با حجاب؟ من گفتم نه اتفاقاً ایشان در ضرورت حجاب رساله‌ای نوشته و در آثار دیگرش هم چیزی که منکر ضروریات دین باشد، ندیدم.

امام گفتند، «پس برای چه می‌خواهند این کار را کنند؟» گفتم بنی‌صدر مقالاتی در نشریه خود که همان «انقلاب اسلامی در هجرت» است، می‌نویسد و در آن راجع به ولایت فقیه عبارتی به کار می‌برد که شرمم می‌آید بازگو کنم. امام فرمودند، «اینکه منکر ولایت فقیه است چه اشکالی دارد؟ مگر می‌توان هر کس را که منکر ولایت فقیه شد ترور کرد؟ نه شما نهی‌اش کنید». بعد خود امام افزودند که «مسأله ولایت فقیه را با این وسعتی که ما مطرح می‌کنیم، علمای قدیم قبول نداشتند و علمای معاصر هم که خود شما می‌دانید در قم و نجف و مشهد و تهران».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 8
  • هنگامه CZ ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
    6 12
    عه. ما که داشتیم میگفتیم مرگ بر ضد ولایت فقیه.
  • SY ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
    19 12
    خدا متعال روح آن عزیز سفر کرده را قرین رحمت نماید . روز بروز هرچه از ارتحال امام می‌گذرد بیشتر حقانیت راستین تفکر ایشان آشکارتر میشود
  • IR ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
    1 8
    اتفاقا گروه برانداز خوشحال ميشوند بكشيد خوب نوبت تك تكتون مي رسه
  • حسین IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
    5 6
    وای چقدر بنی صدر ها را انها گشته اند
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
    14 5
    احسنت. سنت و مانیفست جمهوری اسلامی همین است. به همین خاطر است که امثال کروبی و موسوی ملعون؛ حصر می شوند نه اعدام. چون اعدام از آن ها پیراهن عثمان درست می کند.
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
    1 2
    افراطی های یاد بگیرن! اسلام یعنی خمینی!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس