کد خبر 941169
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۴
سامانه موشکی

مقام‌های ترکیه‌ای از رد پیشنهاد آمریکا جهت خرید سامانه پدافند موشکی «پاتریوت» خبر دادند.

به گزارش مشرق، در حالی‌که «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه غروب جمعه اعلام کرد که آنکارا در حال مذاکره با واشنگتن بابت پیشنهاد خرید سامانه‌های پدافند موشکی «پاتریوت» است، اینک مقام‌های این کشور از رد پیشنهاد آمریکایی‌ها خبر می‌دهند.

وبگاه شبکه خبری «بلومبرگ» بعد از ظهر شنبه به نقل از مقام‌های ترکیه‌ای نوشت که آنکارا پیشنهاد آمریکا برای خرید سامانه موشکی پاتریوت به جای «اس -۴۰۰» را رد کرده است.

بیشتر بخوانید:

ترامپ لایحه عدم ارسال جنگنده‌های «اف -۳۵» به ترکیه را امضاء کرد

موشک‌های «اس- ۴۰۰» ارسالی روسیه در دریا غرق شد

واکنش جدید آمریکا درباره خرید اس -۴۰۰ توسط ترکیه

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز حدود سه هفته قبل نیز در سخنانی تاکید کرده بود آنکارا تمایلی به خرید این سامانه موشکی ساخت آمریکا ندارد و قرارداد با روس‌ها با قوت اجرا می‌شود زیرا هم از لحاظ زمانی و هم قیمت مقرون به صرفه است و از سویی دیگر قرار است ترکیه در تولید سامانه اس- ۴۰۰ نیز سهیم باشد.

این در حالی است که آمریکا، ترکیه را تهدید کرده که در صورت خرید سامانه اس -۴۰۰، تحریم‌هایی را علیه این کشور اعمال می‌کند.

اس -۴۰۰، پیشرفته‌ترین سامانه پدافند موشکی در نوع خود است که می‌تواند اهداف مختلفی از جمله موشک‌های بالستیک قاره‌پیما، کروز و جنگنده‌های رادار گریز را هدف قرار دهد.سقف ارتفاع پوشش هوایی این سامانه نیز ۲۷ کیلومتر است.

نمونه پیشرفته‌تر این سامانه، اس -۵۰۰ است که روسیه تاکنون آن را به هیچ کشوری نفروخته است. اس -۵۰۰ با استقرار در «کالینگراد» در روسیه قادر است تمام لهستان، بخش اعظم آلمان از جمله برلین را پوشش دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس