شرق فرات (2) (2).jpg

روز گذشته شبه نظامیان کُرد و بازمانده های گروه تروریستی داعش در حومه شهرک باغور فوقانی درگیر شدند.

به گزارش مشرق، حومه شهرک باغور فوقانی که آخرین پایگاه بازمانده‌های گروهک تروریستی داعش در نوار ساحلی شرق رود فرات (جنوب و جنوب شرق استان دیرالزور سوریه) به شمار می‌آید صبح روز گذشته (جمعه) شاهد درگیری‌های سنگین بود.

روزهای گذشته تحولات میدانی در حومه شهرک باغور فوقانی به سمت کاهش درگیری‌ها پیش رفته بود اما شبه نظامیان کُرد با پشتیبانی هوایی و توپخانه ای ائتلاف غربی، حملات خود را دوباره از سر گرفتند.

هجوم شبه نظامیان کُرد به اردوگاه باغور که صدها تن از خانواده‌های عناصر تروریستی در آن حضور دارند تا غروب روز جمعه ادامه یافت و شماری از طرفین در جریان درگیری‌های سنگین چند ساعته کشته و زخمی شدند.‌

جنگنده‌های ائتلاف غربی به بهانه مبارزه با بازمانده‌های داعش، اردوگاه باغور را به شدت هدف قرار دادند و خسارت‌های را برجای گذاشتند؛ تاکنون آماری از تعداد کشته شدگان یا مجروحان منتشر نشده است.

برخی منابع میدانی میدانی اعلام کردند که برخی از بازمانده‌های گروهک تروریستی داعش که در شهرک باغور فوقانی حضور دارند حاضر به تسلیم و معامله نیستند و تصمیم دارند تا آخر در میدان نبرد بجنگند و همین مسئله عامل اصلی حملات شبه نظامیان کُرد است.

به گزارش مشرق، تعداد زیادی از عناصر تروریستی داعش که در حال حاضر در اردوگاه شهرک باغور فوقانی حضور دارند ملیت خارجی (عراقی، ازبکستانی، روسی، پاکستانی، سعودی، اندونزی، بوسنیایی و…) دارند و تعدادی معدودی از آنان سوری هستند.

در حال حاضر، حدود هزار تن از عناصر تروریستی داعش به همراه اعضای خانواد خود در اردوگاه شهرک باغور فوقانی خضور دارند و درصدد هستند در مقابل شبه نظامیان کُرد مقابله کنند و باید منتظر ماند تحولات در این محور به چه سمتی پش خواهد رفت.

براساس اطلاعات به دست آمده، در روزهای گذشته روند تسلیم شدن و خروج عناصر تروریستی داعش و خانوادهایشان که مهره‌های سوخته در شرق رود فرات محسوب می‌شوند به همراه شهروندان به گروگان گرفته شده ادامه یافت.

خبرها حاکیست، اواخر هفته گذشته حدود هزار نفر از تروریست‌ها و اعضای خانواده به همراه شهروندان به گروگان گرفته شده از شهرک باغور فوقانی خارج و به مناطق تحت تصرف شبه نظامیان کُرد منتقل شدند.

به گفته منابع میدانی، چند گروه از تروریست‌های تسلیم شده به همراه خانواده به پایگاه نظامی نیروهای آمریکایی در دیرالزور انتقال داده شدند؛ عناصر تروریستی داعش هم در مقابل ۲۴ تن از شبه نظامیان کُرد اسیر شده را آزاد کردند.

به گزارش مشرق، در سه ماه گذشته، حدود ۵۱ هزار و ۷۵۰ تن از ساکنان نوار ساحلی شرق رود فرات، تروریست‌های داعش و خانواده‌هایشان که عمدتاً ملیت خارجی دارند تسلیم شبه نظامیان دموکراتیک شده‌اند.

شبه نظامیان کُرد شمار زیادی از این افراد را به اردوگاه «الهول» در ۴۵ کیلومتری مرکز استان الحسکه (حومه جنوبی شهر الحسکه) انتقال دادند؛ در حال حاضر، بیش از ۴۳ هزار نفر در اردوگاه حضور دارند که حدود ۳۱ هزار تن از آنان شهروندان شهرک‌های نوار ساحلی شرق رود فرات هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
    6 7
    سلام,,شرف عزت اقتداریعنی ارتش ایران نیروی زمینی آماده وهجومی افسران کهنه سربازوشب بیدار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس