اجرایی شدن تهدید FATF بر وضعیت بانکی ایران چه تاثیری دارد؟

منظور از فشار سیاسی خارجی، همین فشار برای تصویب انتظارات FATF در قالب الحاق به کنوانسیون های CFT و پالرمو است.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت:

چالش اقتصادی موجود در شکلی که مردم آن را لمس می کنند، یعنی "گرانی بی قاعده"، ربط تعیین کننده ای با فشار سیاسی خارجی ندارد. منظور از فشار سیاسی خارجی، همین فشار برای تصویب انتظارات FATF در قالب الحاق به کنوانسیون های CFT و پالرمو است.

در چند هفته اخیر، برخی مدیران دولتی به ویژه شخص آقای روحانی به همراه طیفی از نشریات و سایت ها و کانال ها، تلاش پر حجمی را سامان داده اند تا به هم ریختگی قیمت ها را به عدم تصویب لوایح الحاق به پالرمو و CFT نسبت دهند و مجمع تشخیص مصلحت نظام را تحت فشار شدید بگذارند.

بیشتر بخوانید:

آب گوشت را چند حساب کردید؟!

راز عدم انتشار خبر سفر بشار اسد

آنها می بینند که اغلب اعضای "مجمع" حساس شده اند و نمی خواهند کلاهی که در ماجرای برجام سر نمایندگان مجلس نهم رفت و همچنان بر سر مجلس دهمی ها سنگینی می کند، دوباره با ابعاد وسیع تر بر سر ملت و کشور برود. بنابراین با ایجاد فضای سنگین و عوام فریبی، سعی می کنند افکار عمومی را از علل واقعی نابسامانی اقتصادی موجود منحرف کنند.

سوء مدیریت، تعلل و برجام زدگی، رها کردن نظارت و عدم تنظیم بازار، عدم اهتمام به مبارزه با تروریسم اقتصادی و جولان سودجویان دانه درشت، و اصرار بر نپذیرفتن اشتباه در مسیر تنظیم و اجرای برجام، از علل مهم آشفتگی اقتصادی است.

اما در این میان اگر باید برای فشار اقتصادی و سیاسی خارجی هم سهمی قائل شد، این سهم نه از آنِ خود فشار خارجی، بلکه متعلق به جریان #ضریب_دهنده و موثر کننده آن در داخل است. اکنون با وجود اینکه دو سال است نسبت مشخصی با FATF داریم و حداقل تا چهار ماه دیگر نیز این وضعیت برقرار است، هفته هاست به مردم چنین القا می شود که گرانی ها زیر سر عدم تصویب دو لایحه در "مجمع" است.

در واقع، خود برخی دولتمردان و سیاست بازان و رسانه های ماموریت دار زنجیره ای هستند که برای فرار از پاسخگویی درباره چک بی محل برجام (و وعده های فریبنده پیرامونی آن)، به FATF و CFT و پالرمو اعتبار می دهند و مجالی فراهم می کنند تا سودجویان اقتصادی و بزک کاران سیاسی بتوانند با #بهانه_جویی بازار را مختلف ملتهب کنند. فقط برای اینکه برخی مدیران، نپذیرند در برجام (معامله نقد-نسیه) سرشان کلاه رفته و باید تغییر مسیر دهند.

به عبارت دیگر، اکنون با جریان سازمان یافته ای در داخل رو به رو هستیم که برای فرار از مسئولیت و نپذیرفتن اشتباه خود حاضرند به بلوف توخالی و کم رمق دشمن، ده ها برابر ضریب دهند، صحنه آرایی کنند، موج روانی مصنوعی بسازند و دنیا را به کام غارتگران اقتصادی کنند. این مصداق ضرب المثل "در آتش نشاندن بازار به خاطر یک دستمال" است.

لابد باید به هر قیمت این انگاره را به مردم حقنه کنند که اعتماد به دشمن، نه تنها خسارتی بزرگ نبوده، بلکه خدمتی حیاتی به کشور بوده و همین روند امنیت فروشی، آینده فروشی و خلع قدرت ازملت و کشور را باید ادامه داد! اگر برجام حاصل خطا بود، این بار با تعمد رو به رو هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
    4 0
    مردم جاهل باعث امدن همچین افرادی هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس