کد خبر 940783
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱
دیمیتری پسکوف

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در واکنش به شکست مذاکرات سران آمریکا و کره شمالی اعلام کرد که از نظر مسکو دو طرف باید برای حصول توافق انعطاف نشان بدهند.

به گزارش مشرق، سخنگوی کاخ کرملین امروز (پنجشنبه) در پاسخ به سوالی درباره ناکامی مذاکرات دو روزه سران آمریکا و کره شمالی در ویتنام گفت که مسکو نتیجه این نشست را مورد بررسی قرار خواهد داد.

«دیمیتری پسکوف» در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تاکید بر اینکه مسکو در حال دریافت کردن اطلاعات اولیه در خصوص نتیجه نشست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در ویتنام است، گفت: «کرملین امکان رصد مذاکرات بین ترامپ و کیم جونگ اون را نداشته چرا که این مذاکرات پشت درهای بسته انجام شده است».

بیشتر بخوانیم:

روسیه: گوایدو را به رسمیت نمی‌شناسیم

به گفته سخنگوی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، بیانیه‌ها و اظهارات ترامپ و مقام‌های ارشد کاخ سفید نشان می‌دهد که فرایند مذاکرات قطع نشده و این موضوع قطعاً، موضوعی مثبت است اما تاکنون دو طرف به توافقی نرسیدند.

وی همچنین گفت: «ما در حال حاضر جزئیات مواضع آمریکا را نمی‌دانیم و هیچ اظهارنظری از سوی نمایندگان کره شمالی هم نشنیده‌ایم. ما هنوز ترجیح می‌دهیم که برای هرگونه نتیجه‌گیری به منابع اصلی اتکا کنیم».

وی افزود: «این احساس وجود دارد که انجام اقدامات کوچک متقابل و نشان دادن انعطاف در قبال هم، هنوز موثر واقع نشده است. انجام ندادن چنین کارهایی و داشتن درخواست‌های زیاد قطعاً باعث ایجاد لحظات مشکل سازی در فرایند مذاکرات خواهد شد».

سخنگوی کاخ کرملین تصریح کرد: «در هر اقدام باید انعطاف پذیری خاصی وجود داشته باشد. غیرممکن است که انتظار داشت که معضل چالش برانگیزی چون (کره شمالی) به یکباره حل شود».

مذاکرات ترامپ و کیم روز پنج‌شنبه در حالی پیش از موعد به پایان رسید که بر خلاف آنچه که پیشتر اعلام شده بود، طرفین هیچ توافقی امضا نکردند و ویتنام را بدون نتیجه ترک کردند. ترامپ پس از این نشست گفت کره شمالی رفع تمام تحریم‌ها را خواستار بوده، اما واشنگتن قادر به انجام این کار نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس