کد خبر 940727
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
‌رئیس سازمان فضایی: ۳‌ ماهواره بومی ایرانی ‌سال ۹۸ به فضا پرتاب می‌شود

رئیس سازمان فضایی کشور از پرتاب سه ماهواره بومی ایرانی به فضا در سال آینده خبر داد.

به  گزارش مشرق، مرتضی براری رئیس سازمان فضایی کشور پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در توسعه برنامه فضایی کشور با توان داخلی در حال پیشرفت هستیم و در این مسیر هرگونه شکست و اتفاق ناگوار به‌منزله یک پیروزی محسوب می‌شود زیرا با توان داخلی و ظرفیت بومی تلاش می‌کنیم.

بیشتر بخوانید

ماهواره ملی ایران در مدار ژئو قرار می‌گیرد

وی افزود: تکمیل سه ماهواره و پرتاب آن در سال آینده در دستور کار قرار دارد که شامل ماهواره سنجشی ظفر، سنجشی پارس1 و مخابراتی ناهید1 است و امیدواریم سال آینده در مدار قرار گیرند.

رئیس سازمان فضایی کشور گفت: مهم‌ترین دغدغه ما در استان سمنان رونق اقتصادی و توسعه کسب‌وکارهای نوین است که خوشبختانه سمنان ازلحاظ زیرساخت‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات جایگاه دوم کشوری را دارد.

براری افزود: ازلحاظ زیرساخت در استان سمنان از 585 روستا تعداد 120 روستا اینترنت ارائه‌شده است که باید گفت بستر و زیرساخت‌های ارتباطی خوبی در استان ایجادشده است.

وی ادامه داد: ازلحاظ نیروی انسانی نیز یک‌سوم جمعیت استان را قشر دانشجو و تحصیل‌کرده تشکیل می‌دهند که امروزه موتور محرکه اقتصاد دانش‌بنیان و کسب‌وکار جدید هستند.

رئیس سازمان فضایی کشور بیان داشت در تلاش هستیم با همکاری مسئولان استان از ظرفیت‌های موجود است آن استفاده کنیم تا علاوه بر ایجاد اشتغال سبب فعال شدن کسب‌وکارهای جدید در استان شود.

براری اظهار داشت: یکی از حوزه‌های تعویضی که در سازمان فضایی کشور پیگیری می‌شود جاذبه‌های گردشگری فضاپایه است که در برخی نقاط سمنان وجود دارد.

وی بیان داشت: استان سمنان و به‌خصوص کویر سمنان آسمان جذاب و بسیار زیبایی دارد که برای بسیاری از گردشگران و توریست‌ها ایجاد می‌کنند و همچنین تپه‌های مریخی دامغان فرصتی ارزشمند برای رونق اقتصاد گردشگری استان محسوب می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
    4 0
    باید قبلش ده ها بار موشک های ماهواره بر تست بشه
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
    2 1
    داره داستان تعریف می کنه
  • سید حبیب IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
    2 1
    از این وعده وعید ها در دولت حسن روحانی از سال 92 تا به امروز گوشمون پره دولت فقط بلده وعده دروغ بده و ماهواره ها رو به موزه بفرسته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس