آقایان دولتی بیش از ۲ سال است که اطلاعات کشور را در اختیار بیگانگان قرار می‌دهند/ برخی رفتارها تعجب‌آور است

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: آقایان دولتی بیش از ۲ سال است که اطلاعات کشور را در اختیار بیگانگان قرار می‌دهند.

به گزارش مشرق، محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی گفت: پیش از اینکه برخی از دوستان دولتی بر شفاف سازی با کشورهای دنیا تأکید می‌کردند ما تعجب نمی‌کردیم چرا که می‌گفتیم این آقایان دچار یک نوع ساده اندیشی هستند و یک نوع خوش بینی مفرطی به غربی‌ها دارند و ما می‌گفتیم چون همچون سایر موارد در رابطه با اروپا در این مورد هم خوشبین هستند در حوزه مبادلات هم می‌خواهند با خوش‌بینی مشکلات را حل کنند.

بیشتر بخوانید

دهقان: زنگنه همه راه‌های دور زدن تحریم‌ها را بست

اجرای الزامات FATF عامل رسیدن دلار به ۱۹ هزار تومان بود

وی افزود: امروز که ما در حال یک جنگ اقتصادی تمام عیار با آمریکایی‌ها هستیم و صدها کارمند را به کار گرفته‌اند تا مبادلات مالی ما را رصد کنند و به قول خودشان تحریم‌ها را علیه ما هوشمند کنند، پر واضح است که اگر ما برای همیشه اطلاعاتمان را برای آینده در اختیار آمریکا و اروپا قرار دهیم به هیچ وجه ناشی از ساده اندیشی و خوش‌بینی نیست و یک رفتار تعجب‌آور است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: موضوع دیگری که تعجب انسان را بر می‌انگیزد این است که آقایان دولتی بیش از ۲ سال است که دارند اطلاعات کشور را در اختیار بیگانگان قرار می‌دهند و از خرداد ۹۵ اینکه دولت الزامات FATF را پذیرفته و از آن زمان تا به امروز همه اطلاعات مالی ما را در اختیار FATF و در اصل در اختیار آمریکا و اروپا قرار داده‌اند، لذا موضوع دیگری که تعجب انسان را بر می‌انگیزد این است که اینها با اینکه در ۲.۵ سال گذشته تجربه کرده‌اند که همه اطلاعات را داده‌اند و اقتصاد کشور را قفل کرده‌اند اصرار اینکه برای آینده هم خودشان و هم دولت‌های آینده را ملزم کنند به اینکه اطلاعات مالی و تبادلات مالی کشور را برای آمریکا، اروپا و رژیم صهیونیستی شفاف کنند تعجب انسان را بیشتر بر می‌انگیزد.

دهقان خاطرنشان کرد: موضوع سوم این است که با اینکه در ۲.۵ سال گذشته آقایان تمام اطلاعات را داده‌اند با این وجود به شکلی رفتار می‌کنند که گویا از این به بعد می‌خواهند اطلاعات ما را شفاف کنند و تاکید دارند اگر ما لوایح CFT و پالرمو را تصویب کنیم فلان اتفاق می‌افتد و اگر تصویب نکنیم فلان اتفاق دیگری می‌افتد و این در حالیست که در ۲.۵ سال گذشته آقایان اطلاعات را داده‌اند و کشور را به لحاظ اقتصادی قفل کرده‌اند و عدم تصویب این لوایح ربطی به امروز ندارد بلکه تصویب لوایح CFT و پالرمو دولت های آینده را ملزم می‌کند تا اطلاعات مالی را در اختیار FATF قرار دهند.

وی افزود: یک جریانی در درون دولت رفتار عجیبی دارد که نمی‌توان به سادگی از کنار این رفتار عبور کرد اولاً که این جریان همچنان راه عقب‌نشینی و کوتاه آمدن در برابر آمریکا و اروپا را طی می‌کند و از قِبَل این عقب‌نشینی هم هیچ چیزی عاید کشور نشده و تنها نتیجه‌اش قفل شدن اقتصاد کشور شده است، از سوی دیگر مرتب مردم را تهدید می‌کنند که اگر ما عقب‌نشینی نکنیم وضعیتمان بدتر می‌شود گویا فراموش کرده‌اند که اینقدر عقب‌نشینی کی وضعیت ما را بهتر کرده که دوباره تهدید می‌کنند اگر ما عقب‌نشینی نکنیم وضعیت کشور بدتر می‌شود.

نماینده مردم طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: این وضعیت در حالیست که به روشنی می‌توان دریافت که عقب‌نشینی‌های این آقایان در برابر آمریکا و اروپا علاوه بر اینکه موجب ذلت کشور شده اقتصاد کشور را دچار تباهی کرده و با رویه‌ای که این دولت در پیش گرفته عقب‌نشینی‌های بیشتر جز ذلت بیشتر و نابود کردن بیشتر اقتصاد کشور نتیجه دیگری در پی نخواهد داشت.

دهقان خاطرنشان کرد: دولت در طول ۶ سال گذشته در تمام عرصه‌ها در مقابل غرب عقب‌نشینی کرده و آنچه امروز در اقتصاد کشور رخ داده نتیجه عقب‌نشینی‌هایی است که دولت در این مدت انجام داده است.

وی افزود: من تعجب می‌کنم که چطور این آقایان خجالت نمی‌کشند و رویشان می‌شود و دوباره می‌گویند که اگر عقب‌نشینی نکنیم وضع بدتر می‌شود. خب شما در طول ۶ سال گذشته عقب نشینی کردید، کشور را رو به تباهی بردید و اقتصاد کشور را قفل کرده‌اید، چطور خجالت نمی‌کشید و باز می‌گویید که باید بیشتر عقب‌نشینی کنیم تا کشور وضعیتش خوب شود. اگر بنا بود از عقب‌نشینی اوضاع کشور خوب شود که در طول چند سال گذشته خوب شده بود. تجربه این ۶ سال که روشن است، شما مرتب عقب‌نشینی کردید و مرتب وضع بدتر شد.

نماینده مردم طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مسیر روشن است، راه حل عقب‌نشینی نیست، راه حل استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور است، راه حل استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای و استفاده از ظرفیت کشورهای منطقه و شرکای سنتی ایران است.

دهقان خاطرنشان کرد: مسئله‌ای که انسان را به تردید می‌اندازد این است که این آقایان از یک طرف در برابر آمریکا و اروپا نسخه عقب‌نشینی را پیچیدند و در ۶ سال گذشته مدام هنر اصلی‌شان عقب‌نشینی در برابر آمریکا و اروپا بود و در این مسیر از استفاده از توان داخلی غفلت کردند و ظرفیت‌های داخلی را معطل گذاشتند و از طرف دیگر روابط ما را با بسیاری از کشورها که شرکای سنتی ما بودند دچار سردی کردند.

وی ادامه داد: ما ماه‌ها در چین و هند سفیر نداشتیم و روابط گرمی که بین ایران با چین و هند و برخی دیگر از کشورها بود به روابط یخی و بسیار سرد تبدیل کردند و در کنار این مسئله آقایان راه عقب‌نشینی در برابر اروپا و آمریکا را در پیش گرفته‌اند که مجموعه این رفتار و رویه سیاستمداران دولتی از یک وضعیت عادی حکایت نمی‌کند، اینها یک پازل جامعی را اجرا کردند و روابط ما را با کشورهای منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای و شرکای سنتی دچار خدشه کردند و از طرف دیگر ظرفیت‌های کشور را به سمت تعطیلی بردند و در مقابل اروپا و آمریکا عقب‌نشینی کردند و باز هم می‌گویند که عقب‌نشینی کنیم.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: هر نوع کوتاه آمدن در مقابل خواست غربی‌ها جز ساده‌اندیشی و جز ضربه زدن به منافع کشور نتیجه دیگری در بر نخواهد داشت به ویژه اینکه امروز اروپایی‌ها یک شرطی را گذاشته‌اند و یک شکلات سمی به نام اینسکتس را گفته‌اند که به ایران می‌دهیم و آن را مشروط به این مسئله کردند که ایران الزامات FATF را بپذیرد و این مسئله این شائبه را ایجاد می‌کند که برخی از مذاکراتی که بعضی از دولتمردان ما با اروپاییان دارند به نوعی تفاهم برای پیاده کردن خواسته‌های اروپا و آمریکا در ایران می‌رسند و این نگران کننده است، همان مطالبی را که اروپا می‌خواهد آقایان به شدت در داخل کشور دنبال می‌کنند و این مسئله نگرانی مضاعفی را در کشور ایجاد می‌کند که مگر مسئولان دولتی ما نمایندگان اروپا و آمریکا در کشور ما هستند؟! و خواسته های آنها را پیگیری می‌کنند و هیچ منفعتی را برای کشور بوجود نمی‌آورند و اقدامات آنها دائماً ضرر برای کشور به همراه دارد.

دهقان در پایان خاطرنشان کرد: هر آدم عاقلی به اینستکس نگاه می‌کند می‌بیند که این موضوع چیزی جز یک شکلات سمی که به این داده نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
    24 0
    این دولت شده استخوان توی گلوی حکومت خداوند حکومت جمهوری اسلامی را از شر اجانب نجات دهد
  • FR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
    12 1
    مشکل کجاست؟ مشکل در خودشیفتگی، عدم مشورت.....
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
      2 0
      خیر. مشکل از سوگند تابعیت و وفاداری به ملکه الیزابت دوم است.
  • محمدبهرامى بلوچ IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
    15 0
    وقتى كسى ازدولت ياملت براى كشوربيگانه جاسوسى كند أمار مالى دفاعى امنيتى وحتى اخبارى رابه انها بدهد بفروشد بايد اعدام شود چطور دست گوسفند دز را ان هم بخاطر فقربوده قطع ميكنيد واين اقايان جاسوسان را دوستان خطاب ميكنيد ياشما ضعف داريد ياترس ازجاسوس كه دراخرازنظرملت همدست وهمجرم محسوب ميشود ياقصاص كنيد ياقصاص شويد
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
    13 0
    نتیجه زنده نگهداشتن یاد شهدا، رویش جوانان مدافع حرم است رهبر انقلاب در دیدار دست اندرکاران کنگره شهدای استان کرمان: ️ دشمنان میخواهند #یاد_شهدا احیا نشود برای اینکه جاده شهادت کور بشود. تجربه کرده‌اند که وقتی نام شهدا با عظمت برده میشود، جوان امروز که نه دوره جنگ را دیده و نه دوره امام را وقتی میفهمد که یکجایی در آنطرف منطقه دارند با دشمنان میجنگند، پا میشود میرود حلب، بوکمال، زینبیه، بنا میکند جنگیدن و به شهادت هم میرسد. ۹۷/۱۲/۶
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
    21 0
    اگر خبر واگذاری اطلاعات مالی ایران به بیگانگان صحت داشته باشد باید مسئولین اینکار را به دادگاه بکشانیم
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
    9 0
    لعنت بر ذات ناپاکشون
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
    0 0
    مشکل ایران... شده
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
    13 0
    لعنت اله علی القوم خائنین و مفسدین انقلابی دیگر بایدت تاریشه هر چه خیانت و فساد و رخوت است در آورده شود تا سعادت دنیوی و اخروی نصیب شود . اما حساب شده وبدور از احساسات
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
    10 0
    تبریک به چشمهای باز و دستگاههای اطلاعاتی!!!
  • IR ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
    9 0
    انشاالله رئیس جدیدقوه قضائیه قاطعانه وبدون مماشات وتعارف وبه قول معروف کفن پوشیده وغسل شهادت کرده بیادوفقط خداترس باشدوبس!!!
  • IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
    6 0
    اعدام در دادگاه های انقلاب.پس جسارت و صلابت لازم کجاست خدایا.
  • IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
    5 0
    چه کسی باید از انقلاب دفاع کند؟
  • علی IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
    6 0
    فقط یک کلام : یک عده عمدا این اوضاع را بوجود اوردند تا مردم را علیه نظام بشورانند تا بعدا نسخه تسلیم در مقابل درخواستهای امریکا و اروپا برای نظام بپیچند و بعد یک نظام لائیک مورد نظر و همراه امریکا در ایران بوجود آورند ولی کور خواندند مردم شهید پرور و غیور ایران هرگز نخواهند گذاشت این تفاله ها به اروزی خود دست پیدا کنند همانطور که امریکا هیچ غلطی در این 40 سال نتوانست بکند
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
      1 0
      قطعاً همینطوره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس