کد خبر 940590
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۰
جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس برای افزایش حقوق و دستمزد

نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸، جزئیاتی از مصوبه جدید این کمیسیون درباره میزان افزایش حقوق کارمندان در سال آینده را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، علی‌اصغر یوسف‌نژاد نایب، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸، با اشاره به مصوبه این کمیسیون درباره چگونگی افزایش حقوق و دستمزد کارمندان دولت در سال آینده، گفت: طبق تصمیم کمیسیون تلفیق، مقرر شد یک جزء به بند (الف) تبصره (۱۲) لایحه بودجه ۹۸ اضافه شود.

بیشتر بخوانید:

افزایش نرخ تورم برای کارگران چقدر است؟

چرا جلسه بررسی افزایش حقوق غیرعلنی بود؟

افزایش حقوق در مجلس به نتیجه نرسید

وی افزود: طبق مصوبه کمیسیون، دولت مکلف است درصد افزایش حقوق کارکنان دولت را به‌گونه‌ای تعیین کند که پس از کسر مالیات، حداقل آن پنج میلیون ریال و حداکثر آن تا ۱۰ میلیون ریال، تعیین شود.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ خاطرنشان کرد: اعمال سن و سابقه فقط براساس قوانین از جمله قانون مدیریت خدمات کشوری است و تصمیمات و مقررات داخلی مؤسسات و شرکت‌های بیمه اعم از خصوصی و غیر آن، ملاک ادامه فعالیت در دستگاه‌های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه نیست.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسات علنی متعدد و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۹۸، درباره بند (الف) تبصره (۱۲) این لایحه که به چکونگی تعیین حقوق و دستمزد کارمندان در سال آینده اختصاص داشت، پس از مباحث مخاف به جمع‌بندی نرسیدند که در نهایت در جلسه غیرعلنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه، ۸ اسفند) مجلس تصمیم گرفتند که این بند از لایحه بودجه ۹۸ را برای بررسی‌های بیشتر به کمیسیون تلفیق بودجه ارجاع دهند که در نهایت این کمیسیون بند (الف) تبصره (۱۲) لایحه بودجه ۹۸ را تصویب کرد، البته این مصوبه قطعی و به منزله اجرایی شدن نیست و نیاز به رأی اکثریت نمایندگان در صحن پارلمان دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس