12434-54436 (4).jpg

آخرین خبرها از جنوب استان عسیر عربستان حاکیست، گروهی مشترک از رزمندگان یمنی، عملیات گسترده و وسیعی را از مناطق تحت سیطره علیه نیروهای مزدور ائتلاف در منطقه «مجازه» انجام دادند.

به گزارش مشرق، آخرین خبرها از جنوب استان عسیر عربستان حاکیست، گروهی مشترک از نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله، عملیات گسترده و وسیعی را از مناطق تحت سیطره علیه نیروهای مزدور ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی در منطقه «مجازه» انجام دادند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی در جریان این عملیات موفق شدند ضربات مهلکی را به عناصر مزدور وارد کنند و در این محور پیشروی کنند؛ شماری از مزدوران در جریان درگیری‌ها کشته و زخمی شدند.

همزمان شماری از نیروهای مزدور ائتلاف با پشتیبانی جنگنده‌های سعودی، حملات گسترده‌ای را علیه مواضع نیروهای یمنی در منطقه «مجازه» انجام دادند اما تحرکات آنان در همان گام نخست رصد شد.

منبع: اعلام الحربی

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات درگیری‌ها در این محور اشاره کرد و افزود: رزمندگان یمنی مستقر در منطقه با وجود حملات سنگین هوایی به سرعت وارد میدان شدند و پس از درگیری‌های نفس گیر چند ساعته توانستند حملات را به طور کامل دفع کنند.

این منبع میدانی با بیان اینکه بخش‌هایی از منطقه مجازه در کنترل نیروهای یمنی و بخش‌هایی دیگر در سیطره نیروهای مزدور ائتلاف است، گفت: نیروهای مزدور حملات گسترده‌ای را هم علیه نیروهای یمنی در حومه کوه «مشعل» انجام دادند.

وی با توضیح این مطلب که کوه «مشعل» از توابع منطقه «الربوعه» در جنوب غرب استان عسیر عربستان است، تصریح کرد: نیروهای یمنی با اقدامی به موقع مانع از پیشروی نیروهای مزدور شدند و در جریان درگیری‌های سنگین شماری از آنان را کشته و زخمی کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، در جریان دفع حملات در این محور نیز تعدادی از نظامیان سعودی کشته و زخمی شدند؛ مزدوران سعودی در تلاش هستند بر مناطق از دست رفته در جنوب و جنوب غرب استان عسیر سیطره یابند تا راه برای نفوذ به استان صعده یمن از این محور باز شود.

به گزارش مشرق، تاکنون حملات مزدوران برای نفوذ به استان صعده از این محور ناکام مانده است؛ صعده در شمال یمن واقع شده و مهم‌ترین پایگاه مقاومت انصارالله به شمار می‌آید و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

آخرین تحولات میدانی استان صعده /

از شمالی ترین نقاط استان صعده خبر می‌رسد، دور جدیدی از حملات جنگنده‌های رژیم سعودی در روزهای اخیر علیه مناطق مسکونی در بخش «باقم» آغاز شده و خسارت‌های سنگین جانی و مالی به شهروندان یمنی در این محور وارد آمده است.

همزمان با حملات هوایی چند موشک و خمپاره به سمت مناطق مسکونی شلیک شده است؛ حملات گسترده مزدوران ائتلاف در این محور برای اشغال مرکز بخش باقم به نتیجه نرسیده است.

به گفته منابع میدانی، نیروهای یمنی تاکنون موفق به دفع تمامی حملات شده اند و عناصر مزدور را در این محور زمین گیر کرده اند و با ضد حملات کوتاه اما مستمر ضربات محکمی نیز به آنان وارد کرده اند.

منبع: اعلام الحربی

در صورتی که رزمندگان یمنی موفق شوند مرکز و شمال بخش «باقم» را به طور کامل از اشغال مزدوران باز پس بگیرند، خود را از این محور به مرز جنوبی استان عسیر (گذرگاه مرزی علب) می‌رسانند و می‌توانند معادله قدرت را در این بخش تغییر دهند.

در حال حاضر، مناطقی از بخش «باقم» بخصوص نقاط شمالی و مرکزی از جمله «کوه الاسود، کوه الراس، مهدیده، الحماقی، ابواب الحدید، کوه الشعیر و …» در چند سال گذشته به اشغال مزدوران درآمده است.

به گزارش مشرق، رزمندگان یمنی در چند ماه گذشته با دفع دهها حمله موفق شدند تا حدود زیادی مانع پیشروی بیشتر مزدوران ائتلاف شوند و صدها تن از آنان را در این محور کشته و زخمی کردند.

حدود ۱۰ درصد از مساحت استان صعده از جمله بخش‌های کوچکی از شمال، شمال غرب و شمال شرق (البقع، الصوح، باقم، ابواب الحدید و…) که با استان‌های جنوبی عربستان هم مرز هستند در اشغال نیروهای مزدور سعودی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • RO ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
    6 5
    برجام دوم‌ برجام مالی یا همین فتف است که قطعا وضعیت کشور را به اعتراف رییس فتف وخیم تر میکند
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
    3 4
    با ضد حملات کوتاه اما مستمر ضربات محکمی نیز به آنان وارد کرده اند. نکته همین جاست باید این حملات علاوه بر این شبانه هم باشد تا پشتیبانی هوایی به صفر مطلق نزدیک شود در این صورت است که رزمندگان می توانند با کوچکترین فشار باعث فرار مزدوران سعودی شوند چون فرار در شب همیشه برای دشمن راحتر است و کمتر عارش می آید از فرار کردن
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
    6 4
    راه حل یمن حملات 1- شبانه 2- مستمر همه شبه 3- کوچک 4- در تمامی خطوط برای تخریب روحیه اشغالگران و نابودی قدرت تصمیم گیری اشغالگران است
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
    4 3
    خوب چرا با پهباد چیپ های موشک های ضدزره هدایت سیمی را به یمنی ها نمی رسانید مثل آی سی های تاو و کورنت و مالیوتکا
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
    4 4
    انصارالله باید تیپ های پهبادی یا حداقل گردان های پهبادی تشکیل دهد و پشت جبهه و مناطق تمرکز نیروهای سعودی را هدف قرار دهد
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
    4 6
    چیز مهمی که در این چند ماه مشاهده می گردد عدم استفاده از موشکهای بالستیک و درعوض کشاندن جنگ به جنگ زمینی و میدانی است که سعودی ها در آن هیچ قدرتی ندارند
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
    4 1
    باید در این نبردها از موشکهای آرپی جی نهایت استفاده را نمود علاوه بر این باید نحوه ساخت این موشک را اموزش داد
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
    6 4
    ایران باید یک کارخانه مهمات سازی به یمنی ها در زیر کوهها بسازد
    • LB ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
      3 4
      ...رفقا کارشون رو خوب بلدند . هرچند مزدوران انگلیس در ایران از کمترین تلاشی برای تخریب سپاه فروگذار نمی کنند
    • ALPHARED IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
      5 1
      تحلیل آب گوشتی نفرما شما
    • ALPHARED IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
      7 1
      تحلیل آب گوشتی نفرما شما . مشرق چرا نظرات منو منتشر نمی کنی!!!؟
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
    2 10
    ایران با این راهی که میره نهایتا قدرتی مثل روسیه و آمریکا خواهد شد اما قدرتی ارزش داره که با روش درست بدست بیاد وگرنه ارزش معنوی نداره چرا که هیچ حقی از راه باطل بدست نمیاد مثلا ایران الان قدرت موشکیه اما باید دید چه بهای مادی و معنوی برای رسیدن به این قدرت موشکی پرداخت کرده بعد نظر داد که آیا ارزش داره یا نه .
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
    0 6
    یمنی ها باید قدری بیشتر در مناطق کوهستانی عربستان پیشرفت کنند مثلا تا حدود 50 کیلومتر پیشروی نمایند تا انها متقاعد شوند در این جنگ پیروز نخواهند شد
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
    0 6
    باید حملات متقابل باشه تا آل سقوط بشینه سرجاش.
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
    0 2
    تو اين نقشه كه حوثي ها عملا محاصره شدن!!!!!كل يمن دست ائتلاف بين المللي هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس