کد خبر 940067
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
بندهای جدیدی از «معامله قرن» از زبان داماد یهودی ترامپ

داماد یهودی ترامپ با ژستی صلح طلب، مدعی علاقه دولت ترامپ برای وحدت کرانه باختری و نوار غزه و در پی آن از بین بردن مرزهای کنونی شد.

به گزارش مشرق، جارد کوشنر، داماد یهودی دونالد ترامپ و مسئول پرونده فلسطین در دولت کنونی آمریکا، طی مصاحبه ای با شبکه عربی اسکای نیوز، بخش هایی از طرح توطئه آمیز دولت ترامپ برای فلسطین – که تحت عنوان «معامله قرن» شناخته می شود- را اعلام کرد.

کوشنر ادعا کرد: دولت آمریکا علاقمند به برپایی یک حاکمیت فلسطینی واحد به جای انقسام کنونی بین کرانه باختری و نوار غزه است. ما می خواهیم کرانه باختری و نوار غزه را ذیل یک رهبری واحد ببینیم که به ملت فلسطین همانگونه که خواستار آن هستند، زندگی باکرامت هدیه کند. طرح صلح تلاش می کند آزادی عبادت را با فرصت های آزاد در اختیار ساکنان منطقه قرار دهد بدون اینکه ربطی به عقاید آنها داشته باشد. همچنین فرصت هایی را برای بهبود زندگی و ایجاد امنیت به آنها هدیه کند.

بیشتر بخوانید:

عطوان: کنفرانس ورشو فروپاشی ناتوی عربی را کلید زد

وی ادامه داد طرح مذکور بسیار مفصل است و بر تعیین مرزها و ارائه راه حل نهایی متمرکز است اما هدف از حل مسئله مرزها، غلبه بر همین مرزها است. اگر ما بتوانیم مرزها را از بین ببریم و صلح را دور از هرگونه ارعاب و تهدید مستقر کنیم، می توانیم این جریان آزاد را برای مردم و کالاها ایجاد کنیم و این امر به ایجاد فرصت های جدیدتر منجر خواهد شد.

وی افزود: دولت آمریکا تا کنون موفق به قانع کردن هیچیک از دو طرف برای کوتاه آمدن از خواسته هایشان نشده است، به همین دلیل با وجود اینکه بسیار وارد جزئیات شده بودیم اما بر راه حل های نهایی تمرکز نکردیم و در حال حاضر تمرکز ما بر اموری است که ملت فلسطین را از بهره گیری از تمام توانمندی هایش بازداشته است و برای اسرائیل نیز مانعی شده که در منطقه حل نشود.

براساس استدلال کوشنر، ادغام سطح اقتصادی و سیاسی این طرح، موجب توسعه اقتصاد فلسطینی خواهد شد و بعدها مثبت آن به اردن، مصر و لبنان نیز تسری خواهد یافت.

پیش بینی می شود طرح رسمی «معامله قرن» پس از انتخابات ۹ آوریل ۲۰۱۹ رژیم صهیونیستی رونمایی و منتشر شود. گفتنی است از سال ۲۰۱۷ تا کنون که دولت ترامپ برای نخستین بار از عنوان «معامله قرن» سخن گفت تا کنون این طرح رسماً منتشر نشده و هر بار انتشار آن به تعویق افتاده است. پیش از این، قرار بود در آغاز سال ۲۰۱۹ این طرح منتشر شود اما هم اکنون به پس از ماه آوریل (اردیبهشت ۱۳۹۸) موکول شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • م_م IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
    1 0
    حل شدن اسرائیل در منطقه+جریان آزادکالا+غلبه بر مرزها = معامله قرن . از هم اکنون این نقشه باید رسوا شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس