کد خبر 939970
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵
جلیلی نمایه

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تحلیل‌های سراپا غلط بود که انتخاب مردم را هدف قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، دومین نشست از سلسه نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی استان کرمانشاه با حضور سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.

جلیلی در این نشست گفت: چهل سال پرحادثه و پر حماسه‌ی انقلاب اسلامی پشت سر گذاشته شده است و امروز وارد چهل سال دوم و گام دوم انقلاب اسلامی شدیم. اولین اراده برای قدم گذاشتن در گام دوم اینست که نیروهای فرهنگی و انقلابی باید نسبت خود را با آن مشخص نمایند. یک نسبتی دستگاه‌های مختلف دارند و یک مسئولیتی نیز نیروهای انقلابی دارند. تفاوت نیروی انقلابی با دیگران آنجا مشخص می‌شود که برای خود کار تعریف می‌کند و نقش خود را برای اثرگذاری مشخص می‌کند.

بیشتر بخوانید:

جلیلی تعامل را برای دولت معنی کرد

جلیلی: گام دوم انقلاب نیاز به خلق حماسه دارد

سعید جلیلی، از ۸۴ تا ۹۴ +فیلم

جلیلی در ادامه سخنانش افزود: خاصیت فرهنگ آن است که بر روی جنبه‌های دیگر نیز می‌تواند اثرگذاری ملموس داشته باشد. مزیت نسبی ما در دفاع مقدس سخت افزار و جنگ افزار ما نبود بلکه فرهنگ و نرم افزاری بود که از آن به بهترین نحو استفاده شد و موفقیت آفرید. با حضور آحاد جامعه، فرهنگی در دفاع مقدس شکل گرفت که بعدها خود به مدلی تبدیل شد که دیگران نیز از آن استفاده کردند. اهمیت فرهنگ آنجا است که می‌تواند به زمینه‌های دیگر نیز سرریز کند و نتایج موفقیت آمیز مشابه بیافریند.

وی افزود: در کنار نسخه‌های بدلی باید مراقب تحلیل‌های سراپا غلط بود که انتخاب مردم را هدف قرار گرفته‌اند. نیروهای انقلابی در قبال شکل گیری این تحلیل ها مسئول هستند و وظیفه اقناع به عهده آنهاست. مانند آنچه در چند سال گذشته در خصوص عدم اعتماد به آمریکا در اذهان مردم شکل گرفت.

نماینده رهبر انقلاب در شورایعالی امنیت ملی تصریح کرد: انتخاب مردم براساس باور عمومی جامعه شکل می‌گیرد؛ باید پرسید میزان تلاش ما با توجه به وسعمان در خصوص رشد صحیح باور عمومی جامعه چقدر بوده است؟

وی در ادامه سخنانش افزود: یکی از نقاط قوت انقلاب اسلامی در چهل سال گذشته آن بوده که توانسته است تهدیدها را تبدیل به حماسه کند. دفاع مقدس، خودکفایی دفاعی، صنعت هسته‌ای و… نمونه‌ی روشن آن است اما آنجا مشکل پیدا می‌شود که «ضد حماسه» ‌ها و «غیر حماسه» ‌ها جای حماسه را بگیرند و چهره‌های بدلی خود را به اسم حماسه آفرین معرفی کنند. باید حماسه آفرینان را از بدل‌ها تمیز داد.

جلیلی گفت: جوان انقلابی کسی نیست که ادعای شایستگی می‌کند؛ کسی است که ارائه شایستگی می‌کند. اگر حسن باقری تبدیل به الگو شد بخاطر آن است که او نسبت خود را با جنگ تعریف کرد و به وظیفه‌اش عمل کرد. همت و باکری هیچ‌وقت نیامدند بگویند ما را فرمانده کنید تا کار کنیم؛ نه! آنها تمام وسعشان را به کار بستند، کارنامه موفق ارائه کردند و مسئولیت های مهمتری نیز کسب کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به اشاره به ۱۲۰۰ مسجد در استان کرمانشاه، این مساجد را ظرفیت بزرگ فرهنگی جهت خدمت به محرومین دانست و گفت: مشکلات فرهنگی انواعی دارد، نظیر مشکلات حاشیه نشینان، معضلات اجتماعی و.. غیره؛ مساجد می‌توانند پایگاه های هم افزایی و ستاد برای خدمت رسانی، کار فرهنگی و در نتیجه آن، مرکز امیدآفرینی صادق باشند.

نماینده رهبر انقلاب در شورایعالی امنیت ملی ضمن یادآوری فرمان آتش به اختیار مقام معظم رهبری اظهار داشت: شایسته است پس از گذشت دو سال و نیم از فرمان آتش به اختیار طبق تعریف رهبرانقلاب کار تمیز فرهنگی، نیروهای انقلابی به بررسی کارنامه خود در این مدت بپردازند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس