جهانگیری روحانی خنده

جهانگیری در حالی از انضباط پولی و مالی دولت تورم صفر درصد در دولت سخن گفته است که در فضای امروز، قیمت ارز و طلا و و کالاهای اساسی روز به روز تغییر می‌کند.

سرویس سیاست مشرق - در لا به لای روزنامه‌های سال‌های گذشته، وعده‌ها و ادبیات جالبی از سوی دولتی‌ها واصلاح‌طلبان به کار گرفته شده است که مشرق روز به روز آن‌ها را بررسی و بازنشر خواهد کرد.

*******

روزنامه ایران؛ ۶/۱۲/۹۲

** موسویان: جایگزین مذاکره؛ تشدید تحریم است

"سید حسین موسویان، مذاکره‌کننده پیشین هسته‌ای، در گفتگو روزنامه ایران می‌گوید: با پرونده هسته‌ای جناحی و باندی برخورد نکنند و نخواهند که از قبل این پرونده مطامع سیاسی گروهی را تأمین کنند و در آخر این‌که منافع ملی را مدنظر داشته باشند و بدانند آلترناتیو مذاکره و مصالحه دیپلماتیک، تقابل و تحریم بیشتر است و این همان چیزی است که دشمنان قسم خورده ایران به دنبال آنند. لذا مذاکره‌کنندگان را کمک کنند تا به بهترین وجه منافع ملی کشور در این مذاکرات تأمین شود."

این اظهارات دیپلمات‌ها و رسانه‌های حامی تیم هسته‌ای در حالی بود که با وجود تمامی انتقادات منتقدین به نحوه مذاکره و برجام و همچنین توهین گسترده از سوی تمامی حامیان برجام به خصوص روحانی و تیم هسته‌ای، بعد از اتمام مذاکرات و امتیازات حداکثری دولت روحانی به غرب و آمریکا، کار به جایی رسیده است که به وضعیت نفت برابر غذا رسیده‌ایم و هیچکس از حامیان سابق نمی‌گوید که چرا با وجود دست باز مذاکره کنندگان و همچنین عبور تیم هسته‌ای از خطوط قرمز، نتیجه مذاکرات به این فضاحت کشیده شده است.

روزنامه ایران؛ ۶/۱۲/۹۳

** جهانگیری: تصمیمات دولت باید شجاعانه و مدبرانه باشد

"اسحاق جهانگیری با اشاره به اینکه گاهی گفته می‌شود دولت در تصمیم‌گیری‌هایش شجاعت ندارد گفت: تصمیم شجاعانه باید مدبرانه و عالمانه و با رعایت همه جوانب باشد.

به گزارش ایسنا، معاون اول رئیس‌جمهوری در همایش روز مهندس که در مرکز همایش‌های بین‌المللی پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد با ااشاره به اینکه طی یک سال گذشته دولت گفت‌وگوهای پیچیده و فشرده‌ای با قدرت‌های جهانی داشته است تصریح کرد: امید است نتیجه گفت‌وگو به خیر ملت ایران منجر شود و بخشی از چالش‌های بین‌المللی کشور کاهش یابد. جهانگیری با بیان اینکه در زمینه مسائل اقتصادی شرایط برای کشور پیچیده‌تر بود افزود: اوضاع اقتصادی کشور نیازمند تصمیمات جدی است؛ چراکه در برخی حوزه‌ها تصمیمات ناصحیحی درگذشته اتخاذشده بود که تصحیح تصمیم‌ها نیازمند زمان بیشتری بود. اما در مدت ۱۸ ماه با سیاست حاکمیت انضباط پولی و مالی در تصمیمات دولت شاهدیم که تورم بالای مهرماه ۹۲ به تورم ۷/۱۵ درصد در بهمن ۹۳ رسید. جهانگیری در ادامه به عملکرد برخی رسانه‌ها از سر بی اطلاعی در حوزه اقتصادی اشاره کرد و گفت: رئیس جمهوری اشاره کردند که تورم بهمن ماه صفر بوده است. اما یکی از روزنامه ها نوشته بود این گفته رئیس جمهوری در حالی است که به گزارش مرکز آمار تورم ۷/۱۵ درصد است. وی افزود: باید توضیح دهیم که تورم به ۳ صورت اعلام می شود یکی تورم سالانه که ۷/۱۵ درصد است دوم تورم ماهانه که برای بهمن ماه صفر اعلام شد و سوم تورم نقطه‌ای که حدود ۴/۱۴ درصد است. "

اظهارات جهانگیری درباره تصمیمات شجاعانه و مدبرانه در حالی است که هنوز هیچکس در دولت روحانی، مسؤولیت نرخ‌گذاری روی قیمت دلار ۴۲۰۰ را قبول نمی‌کند، جهانگیری قیمت دلار ۴۲۰۰ را اعلام کرد و کار به جایی رسید که قیمت دلار تا مرز ۲۰ هزار تومان بالا رفت و فسادها گسترده در کشور اتفاق افتاد و در انتها، دولتی‌ها یکدیگر را مقصر دلار ۴۲۰۰ معرفی کردند، آشنا گفت نیلی مسئول است و دیگران گفتند روحانی مسئول است و جهانگیری نیز سکوت کرد و مشخص نشد دقیقاً چه کسی در دولت شجاعانه چنین تصمیم گرفته است.

روزنامه اعتماد؛ ۶/۱۲/۹۳

** آخوندی: نمی‌توانیم از مردم عوارض نگیریم

"ازآنجایی‌که ما یک نظام مردم‌سالار هستیم و اگر این ایده پذیرفته شود که نیاز به توسعه سرمایه‌گذار داریم و در همه حوزه باید توسعه اتفاق افتاد و بهره‌بردار موظف به پرداخت هزینه آن است، شاهد بروز نارضایتی از پرداخت عوارض نخواهیم بود. زمانی که حق دسترسی را با خدمات متناسب کنیم، در آن صورت هزینه‌ها نیز متناسب شده و درنتیجه ایمنی، سلامتی، آرامش و رفاه ارزش بیشتری پیدا می‌کند و در واقع به ازای هزینه‌هایی که پرداخت و خدماتی که دریافت می‌کنند، نسبت به استفاده درست از جاده‌ها اقدام می‌کنند. توسعه جاده‌ها باید در دستور کار قرار گیرد و باید از دو هزار کیلومتر آزادراه موجود به ۱۰ هزار کیلومتر برسیم و درنتیجه نیاز به اعتبارات بیشتری در این حوزه داریم و دریافت عوارض یکی از این راه‌های دسترسی به سرمایه‌های لازم در توسعه آزادراه‌های کشور است."

اظهارات آخوندی درباره عوارض گرفتن از مردم در مقایسه با تبلیغات دروغ دولت و شخص آخوندی برای ورود هواپیماها فرانسوی و آمریکایی به کشور بعد از اجرای برجام به جای پرداختن به وضعیت ریلی و جاده‌ای کشور حکایت از آن دارد که جریان اصلاح‌طلب، هر زمان روی کار آمد، به دنبال مدیریت تبلیغاتی و اشرافی است و تنها به فکر قشر خاصی از مردم جامعه است، قشری که با هواپیما سفرهایش انجام می‌دهد و توجهی به نیاز واقعی مردم که صنعت ریلی و جاده‌ای کشور است، از سوی دیگر، اصلاح‌طلبان به دلیل ناتوانی در مدیریت، تنها با پولی کردن و گران کردن به دنبال راه چاره است تا جایی که شورای شهر تهران برای به دست آوردن درآمد شهرداری، به دنبال پولی کردن اتوبان‌ها و تونل‌های تهران است.

روزنامه ایران؛ ۶/۱۲/۹۴

** روحانی: به واسطه تحقق برجام صنعت هوایی را نوسازی می‌کنیم

"رئیس‌جمهوری بازسازی ناوگان هوایی کشور را در سایه تحقق برجام خواند و اظهار کرد: برجام نیز با حماسه حضور ملت در انتخابات خرداد ۹۲ محقق شد و اکنون زمان آن فرا رسیده تا مردم با عمل به توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی، روز جمعه در پای صندوق‌های رأی، حماسه‌ای دیگر خلق کنند تا به‌این‌ترتیب و با گام دوم مردم، قدم‌های جدیدی برای سربلندی و سرافرازی ایران عزیز برداشته شود.

رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه سلامت و اخلاق به‌عنوان دو ویژگی مهم شرکت‌های هواپیمایی ایران بوده و این روند باید تقویت شود، تأکید کرد: تقویت صنعت هوایی باعث اقتدار و افتخار کشور خواهد شد. تا چه زمانی باید مردم ایران توسط خطوط هوایی که دریکی دو دهه اخیر ظهور کرده‌اند، تحقیر می‌شدند.

وی با تأکید بر اینکه دولت مصمم به بازسازی ناوگان هوایی کشور است، به اظهارات برخی منتقدان خرید هواپیماهای نو و نوسازی ناوگان هوایی کشور اشاره کرد و گفت: توجه دولت یازدهم به جان، آبرو و امید ملت ایران است و ناوگان هوایی ایران باید به یک قدرت بزرگ هوایی در حوزه حمل‌ونقل مسافر و بار تبدیل شود.

وی، با قدردانی از مذاکره کنندگان هسته‌ای، تصریح کرد: برجام افتخار تاریخ سیاسی ایران است و کسی نباید این افتخار را نادیده بگیرد. اینکه گفته شود برجام انجام شد تا هواپیما بخرند و به اروپا بروند سخنی غیرمنصفانه است. ما به همه کسانی که در این کشور و به ملت بزرگ ایران خدمت می‌کنند، افتخار می‌کنیم."

این اظهارات روحانی در حالی مطرح شد که بعد از اجرای برجام، نه بوئینگ و نه ایرباس حاضر به همکاری با ایران نشدند اما دولتمردان همه از ورود بوئینگ و ایرباس به ایران آن‌چنان اقدامات تبلیغاتی از خود بروز که باعث شد جمعی از افراد اجیر شده توسط دولت، در کنار یک هواپیمای ایرباس، عکس یادگاری گرفتند و ورود این هواپیما به ایران را نتیجه برجام دانستند، اما در واقع برجام هیچ هواپیمایی برای مردم ایران به ارمغان نداشت.

روزنامه وقایع اتفاقیه؛ ۶/۱۲/۹۶

** سریع القلم: قرار نبود برجام گشایش‌های اقتصادی به همراه آورد

روزنامه وقایع اتفاقیه در مطلبی به نقل از «محمود سریع القلم» نوشت: «یک اشتباه بزرگی که در رابطه با برجام صورت گرفت، ایجاد انتظارات کهکشانی نسبت به نتایج برجام بود…قرار نبود برجام، مسائل ایران و غرب را حل کند یا گشایش‌های اقتصادی فراوان به همراه آورد. این بیشتر پروپاگاندا بود».

این اولین بار نیست که ارتباط برجام با معیشت و مسائل اقتصادی از سوی اصلاح‌طلبان انکار می‌شود.

تاز مانی که برجام به نتیجه نرسیده بود، از روحانی گرفته تا دیگر دولتمردان و اصلاح‌طلبان، آب و نان مردم را به برجام گره زند و زمانی که جنازه برجام برای مردم آشکار شد، همه حامیان اعلام کردند که برجام قرار نبود مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها را برطرف کند بلکه ما در مذاکره کاپ اخلاق را به دست آوردیم و همه متوجه شدند که ایران هیچ مشکلی برای مذاکره ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    3 0
    حالا هی خرمون کنید
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      6 0
      جوووون ! چه می خندند!؟ به ریش ما لابد می خندند
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      1 0
      این وسط، گوشت قربونی عباس مویِه !!!
    • IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      0 0
      عزیزان غربگداها عبرت بگیرد با دم و دستگاه امام حسین ع دارید میجنگید...همانا فتنه گران و منافقبن فی اسفل درک من النارند...فاعتبروا یا اولی الابصار...وجعلنا جهنم للکافرین حصیرا...
  • AE ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    6 0
    بخندید .نوبت خنده های ماهم رسیده.
  • DE ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    6 0
    چرا با این وضعیت اقدامی انجام نمیشود ،یعنی باید صبر کنیم تا دور بعدی ریاست جمهوری؟یعنی تا این حد حاشیه امنیت دارند
  • FR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    10 0
    خنده روحانی چندش آور است....
  • BE ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    10 0
    تو که از محنت دیگران بی غمی ... نشاید که نامت نهند آدمی!
  • سید رضا IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    8 0
    دروغ که حناق نیست !!!
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    8 0
    دیگه کار از این حرفها گذشته . اصلاح طلبها تیر خلاص رو تو مغز اقتصاد شلیک کردن . دیگه چیزی از اقتصاد باقی نمونده ، نابوده نابود شده
    • IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      3 0
      انشالله که به فضل الهی این تیر کمونه میکنه وتوی قلب خودشون میره واز شرشون برای همیشه خلاص میشیم.
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    10 0
    تکلیف دزدی های کلان : حسین فریدون - مهدی جهانگیری چی شد ؟؟؟؟؟
    • IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      3 0
      کجاشو دیدی ،روحانی رسما دیگه میگه مجانی شرکتها رو بدین بره !
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    4 0
    جدا افراد این دولت چقدر رو دارند راست راست راه می روند وتحویل مردم می دهند و فکر می کنند که مردم باور می کنند چون در جمع کوچک خودشان میگویند و میخندند و کیف ی کنند و ملت هم اینور نشستند و غصه می خورند و غصه می خورند
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    6 0
    به چی می خندند بااین‌همه مشکلاتی که برای مردم ایجاد کردند .عوض خنده باید گریه کنند.
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    0 0
    چیزپیچیده ای نبود تمام آن گره زدنها دروغ هایی بیشرمانه در روز روشن بود . باوجود پنجاه ناسزا به منتقدان هنوز هم قرارنیست دولت راستگویان یک حرف راست بزند یعنی بگوید همه آن چرخه چرخیدنها وربط دادن برجام به آب هم دروغی بیش نبود . ازاول این سناریو برای دودوره کردن روحانی بود وازهمین جامعلوم میشود چه طرفی منافع گروهی وحزبی رابه منافع ملی گره زد . دروغ اساس بی اخلاقی سیاسی است اساس کاربلدهاآمدند دروغی بیش نبود . ای کاش این دوره هم زودترپایان یابدتامجبورنباشیم دررسانه ملی طنزتلخ روزگارراببینیم .
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    1 0
    این حرفهابرای چه کسی گفته میشود...؟؟؟ مردم مریخ.....؟؟؟!!!!
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    0 1
    ببخشید هرقدر عصبانی هستید فحش ندید.اینجوری بهتره.حرفاتون حق .
  • US ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    1 0
    خواهشي. دارم ازپاسداران عزيز ،دوام دولت روحاني ضرر وخسارت محض براي كشور دارد فكري كنيد وبپاخيزيد
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    1 0
    وكلاي ملت بداد موكلين خود مردم گرفتار از سو مديريت تدبير و اميدبرسيد تعجيل فرماييد فردا دير است...
  • خموش IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    2 0
    به گزارش مشرق، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان طی پیامی در صفحه رسمی اینستاگرامش، از استعفا ی خود خبر داد.
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
    4 0
    چقدر این مردکه خودش به نفهمی زده است تورم بی داد می کند میگه صفر رسیده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس