کد خبر 939537
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
۲۸ هزار کشته در سال ۹۷ در تصادفات جاده‌ای

جانشین فرمانده ناجا گفت: ۲۸ هزار نفر کشته های ناشی از تصادفات در سال رقم بالایی است که باید با تلاش شبانه روزی به نقطه صفر نزدیک شویم.

به گزارش مشرق، سردار ایوب سلیمانی در حاشیه همایش پلیس، عدالت ترمیمی و پیشگیری از جرم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رفتار پلیس برگرفته از ملزومات اصلی دین مبین اسلام است و جمهوری اسلامی ایران هم مبتنی بر احکام دین ایجاد شده است.
وی افزود: پلیس تراز انقلاب اسلامی و پلیس دین مبین اسلام قاعدتاً باید همه رفتارهایش  مبتنی بر احکام دین باشد، عدالت ترمیمی در مقابل عدالت سزادهی تعریف می شود.
بیشتر بخوانید:
 سلیمانی تصریح کرد: سزادهی یعنی که هرکس اگر به کسی سیلی زد در مقابل باید سیلی بخورد یا طرف خودش قدرت داره و جبران می کنه یا حاکمیت به دیگران باید کمک کنند که جبران آن سیلی شود.
وی گفت: حاکمیت هم باید از حق بزه‌دیده دفاع کند و هم بایستی بزه‌کار را به سزای عملش برساند و در عین حال که تنبیه براش در نظر گرفته می شود، اجازه بهش بدهد که فرصت جبران را پیدا کند.
وی گفت: خیلی از مشکلات ما به عنوان پلیس وقتی که با گرفتاری های مردم مواجه می شویم و یا از هزاران پرونده که بررسی می‌کنیم بخش عمده اش مربوط می شود به تصادفات بسیار جزئی که به راحتی با یک تسهیل گر می‌شد دعوا را به صوت صلح تبدیل کرد.
 جانشین فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: الحمدالله بیش از ۷۵ درصد پرونده‌های که ارجاع می‌دهم به مددکاری و مشاوره به صلح میان طرفین ختم می شود.
 سلیمانی گفت: ۲۸ هزار نفر کشته های ناشی از تصادفات ما در سال رقم بالایی است که باید با تلاش شبانه روزی ما به نقطه صفر نزدیک شویم.
 وی افزود: در سال ۸۶ این عدد به حدود ۱۶ هزار نفر رسیده  که ۱۲ هزار نفر را موفق به نجات شدیم اما به دلایل مختلف ظرفیت‌های موجود پاسخگوی نیازهای آینده نیست.
سردار سلیمانی یادآور شد: تعداد خودروهای ما دوبرابر شده، جاده ها چندین برابر شده، تردد مردم بیشتر شده و مسافرت‌ها به همین ترتیب به صورت نسبتا تصاعدی در حال رشد است و ظرفیت‌های ما محدود مانده و هماهنگی مطلوب این است که سازمان های ذیربط به پلیس کمک کنند.
جانشین فرمانده ناجا تاکید کرد: اگر یک پشتیبانی جدی صورت نگیرد ما در آینده با افزایش تلفات مواجه خواهیم بود چراکه نسبت به سال گذشته تا امروز به میزان بسیار کمی کمتر از ۲ درصد افزایش تلفات داشته ایم ولی اگر خواسته هایی که داریم و پیگیری کردیم عملی نشد این امار نه تنها کاهش نمیابد بلکه افزایش هم پیدا می کند.
 وی با اشاره به خدمات پلیس برای کاهش تصادفات در جاده ها گفت: بیش از ۶ هزار دوربین در جاده‌های کشور نصب شده بود که امروز به دو هزار مورد نصب دوربین در جاده ها رسیده ایم.
وی تاکید کرد: پلیس باید به بالگرد مجهز شود، باید به پهپاد مجهز شود و سازمان دیگر باید به پلیس کمک کنند.
وی در پایان گفت: مجموع تلفات جاده ای حدود ۵۱ درصد است که از این تعداد تلفات که در سر صحنه رخ می دهد چیزی حدود ۷ درصد از در سر صحنه تا بیمارستان تلفات داریم و چیزی حدود ۴۱ درصد در بیمارستان ها به دلیل تلفات ناشی از تصادفات فوتی داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    16 2
    با پراید نقطه صفر ... خخخ
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    17 2
    حداقل 90 درصدش کشته های پرایده
    • IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
      9 1
      برای اینکه بیشتر راننده ها پراید ، پشت فرمان پراید متوهم میشوند و انگار بوگاتی سوارند ، خدا وکیلی شما تخلفات رانندگان پراید را در کوچه بازار ،جاده و.. نمی بینید؟
  • نیما IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    13 0
    هر کشته باعث افسردگی و پریشونی چند خانواده میشه ...اگه سرپرست خانواده باشه که خونواده نابود میشه ....این واقعا خوب نیست برای مملکت ...موندم چرا در این نظام به ظاهر اسلامی جون مردم ارزشی نداره
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    8 1
    با این ماشین و این جاده ها و این قیمتها محاله به صفر نزدیک بشه
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    5 0
    هنوز 2سال مونده به 1400 !تاایران خودرو و سایپا جیب مردموخالی ومنقرض نکنندول کُن نیستندکه نیستند
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    4 1
    کمش نمیتونین بکنین به نقطه صفر برسین؟!!! به اندازه یه جنگ کشته میدین هر سال
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    10 1
    الکی نظر ندید ملت تو جاده ها چنان وحشت ناک رانندگی میکنن که اگه تانک هم زیر پاشون باشه چیزی ازش نمی مونه
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
    1 10
    اکثر تصادفات رانندگی در ایران براثر شرب مشروبات الکلی میباشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس