پهپاد

وبگاه نزدیک به نهادهای جاسوسی رژیم صهیونیستی با اشاره به سخنان اخیر فرمانده هوافضای سپاه ایران نوشت، تهران در حال نمایش قابلیت‌هایش به واشنگتن و تل آویو است.

به گزارش مشرق، به دنبال سخنان «امیرعلی حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص تسلط بر سامانه‌های کنترل پهپادهای آمریکا در منطقه به ویژه در سوریه، یک وبگاه وابسته به نهادهای جاسوسی رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

وبگاه «دبکا فایل» روز جمعه در این زمینه نوشت: خبرگزاری فارس فیلمی سه دقیقه‌ای را برای اثبات سخنان ژنرال حاجی زاده، فرمانده هوافضای سپاه ایران به نمایش گذاشت که در جریان آن یک پهپاد «ام کی و-۹» یا «پریدتور –بی» بعد از دست رفتن کنترل و سقوط بر زمین، برای از بین رفتن اطلاعاتش بمباران می‌شود.

بیشتر بخوانید:

تسلط پهپاد سپاه بر هواپیمای آمریکایی+فیلم

به نوشته دبکا فایل، «ربکا رباریچ» یکی از سخنگویان پنتاگون در پاسخ به پرسشی در این زمینه تنها به ذکر این جمله بسنده کرد: «ما از این گزارش مطلع هستیم و مطلب دیگری برای افزودن به آن نداریم.»

این وبگاه با اشاره به ماجرای هشت سال قبل و به زمین نشاندن سالم یک پهپاد پیشرفته آمریکایی از نوع «آر کیو -۱۷۰» متعلق به سیا نوشت: بعد از آن ماجرا، این نخستین بار است که تهران به تسلط بر مقر کنترل و فرماندهی پهپادهای آمریکا اشاره می‌کند.

دبکا فایل در خاتمه نوشت: این‌که ایران چرا سومین هفته از ماه فوریه (اسفند) را برای نمایش توانایی هکری خود بر سامانه‌های کنترل پهپادهای آمریکا انتخاب کرده، نامشخص است اما بیان آن از سوی یک فرمانده عالی رتبه سپاه ایران نشان از این است که این کشور در حال توسعه و تقویت نظامی خود در تقابل با نیروهای آمریکایی و اسرائیلی حاضر در سوریه و عراق است و می‌خواهد برخوردار بودن از قابلیت‌های سایبری را به هر دوی آن‌ها نشان دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    12 0
    باید جان فدای این سپاه کرد. سپاهی که نمایشگر توانایی و دانایی و برتری بر دشمن زبون است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس