واعظی نمایه

بر اساس سند منتشر شده در رسانه‌ها، مشخص شده است که رئیس دفتر روحانی هم درباره نامه و دستور کمک به سهامداران پدیده شاندیز همه حقیقت را نگفته است.

سرویس سیاست مشرق - هفته گذشته نصرالله پژمان‌فر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی (پنجشنبه‌) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی در مورد "پدیده مشهد" گفت: مشکل پدیده چندین هزار نفر را گرفتار کرده بود که من به علت آن وارد نمی‌شوم. در حال حاضر چهار سال است که این موضوع لاینحل باقی مانده است. من در آستانه دهه فجر نامه‌ای به سران سه قوه نوشتم و از این سه بزرگوار تقاضا کردم در نشست‌هایی که دارند به این موضوع نیز رسیدگی کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در بخشی از نامه‌ای که ارسال کرده بودم، عرض کردم " شایسته است که با همراهی و همدلی روسای سه قوه در ایام دهه فجر تدابیر موثری برای حل این مشکل اتخاد کرده است. " در مورد درخواست بنده لطفی صورت گرفت و مکاتبه‌ای به دست بنده رسید که این مکاتبه محرمانه است و من نیز اجازه قرائت کامل آن را ندارم، اما این نامه پی‌نوشتی داشت که من عبارت صریح آن را قرائت می‌کنم. آن عبارت "تخصیص یکهزار میلیارد تومان برای پرداخت به سهامداران معسر شرکت پدیده شاندیز" بود.

پژمان‌فر در توضیح ادامه این روند گفت‌: بنده ابتدا خیلی خوشحال شدم و با خود گفتم که چقدر نظام ما فعال است که وقتی مکاتبه‌ای صورت می‌گیرد رییس جمهور شخصاً به او ورود کرده و نامه هم ارسال می‌کند، اما دیروز جناب آقای واعظی به عنوان رییس دفتر رییس جمهور موضعی را در رسانه‌ها اتخاذ کردند که بنده بسیار متحیر شدم.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گلایه از رییس دفتر رییس جمهور، گفت‌: آقای واعظی گفتند که اصلاً چنین نامه‌ای وجود نداشته است، در حالی که این نامه را خود ایشان برای من ارسال کردند. خبرنگار مربوطه در آن جلسه با اشاره به اسم بنده گفت که آقای پژمان فر گفته‌اند که چنین نامه‌ای وجود دارد. ایشان خطاب به خبرنگار گفتند که شما ایشان را می‌شناسید. ایشان از این حرف‌ها زیاد می‌زند. این حرف‌ها واقعیت ندارد. گروهی در کشور وجود دارند که می‌خواهند در کشور مشکل ایجاد کنند.

بعداز اظهارات پژمانفر، «محمود واعظی» ادعای یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره اختصاص اعتبار یکهزار میلیارد تومانی برای جبران خسارت سهامداران موسسه پدیده شاندیز را تکذیب کرد و افزود:
کسانی که این سخنان را مطرح می کنند اغراض سیاسی دارند و اهداف دیگری را دنبال می‌کنند.
رییس دفتر رییس جمهوری افزود: من چنین چیزی نشنیدم و مشخص نیست که این موضوع از کجا مطرح می شود، اگر قرار باشد دستوری داده شود باید از طریق دفتر ابلاغ شود.
واعظی گفت: تاکنون حرف‌های زیادی از این نماینده شنیده اید که هیچکدام آنها هم درست نبوده است؛ باید از منشا چنین خبرهایی تایید بخواهید و از این نماینده سند ادعایش را نیز جویا شوید.

به دنبال این اظهارات واعظی، پژمانفر اعلام کرده بود که اگر واعظی عذرخواهی نکند، سند مورد بحث را منتشر خواهد کرد.

پس از اظهارات پژمانفر، پزشکیان نایب رئیس مجلس در همان جلسه خطاب به امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: چنین نامه‌ای وجود دارد. ایشان این نامه را ارسال کرده است و پاسخش را دریافت کرده‌اند، این موضوع را حتماً پیگیری کنید.
واعظی همچنین در صفحه اینستاگرامش نوشت:

درخصوص اظهارات اینستاگرامی نماینده مردم محترم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی عرض می‌کنم که او قیاس به نفس کرده اند و صفتی که مربوط به خودشان است به بنده نسبت داده اند.

بنده نیز بار دیگر بدون نیاز به عذرخواهی ادعای او مبنی بر دستور رئیس جمهوری مبنی بر تخصیص ۱,۰۰۰ میلیارد تومان به سهامداران و مال باختگان پدیده شاندیز را قویاً تکذیب می‌کنم.

همانگونه که در جوابیه روابط عمومی دفتر رئیس جمهوری نیز به تفصیل شرح داده شده، تکرار می‌کنم که رئیس جمهوری در هامش نامه سرپرست استانداری خراسان رضوی صرفاً خطاب به محمد نهاوندیان مرقوم کرده اند که «بررسی و اعلام نظر شود».

اینکه او به عنوان نماینده مجلس این توصیه را تفسیر به دستور رئیس جمهوری مبنی بر تخصیص ارزیابی کرده اند، جای تاسف دارد.

موضوع نامه نگاری وی در این خصوص هم اساساً محل بحث بنده نبوده است و صرفاً بر این تاکید شده بود که رئیس جمهوری چنین دستوری نداده اند.

اگر پژمانفر غیر از این، سندی در اختیار دارند حتماً آن را منتشر کنند و ما هم از آن استقبال می‌کنیم.

اکنون نامه‌ای از دفتر رئیس جمهور و خطاب به نهاوندیان معاون اقتصادی روحانی منتشر شده و در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته که نشان می‌دهد اظهارات نماینده مجلس صحت داشته و رئیس جمهور دستوری مبنی بر تخصیص مبلغ هزار میلیارد تومان برای پرداخت به سهامداران معسر شرکت پدیده شاندیز صادر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    43 0
    واقعا خجالت هم چیز خوبی است
  • محمد IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    23 3
    یعنی معلوم نیس روحانی این عتیقه ها رو از کجا پیدا کرده!!
    • کلید ساز IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
      14 1
      او فقط دستور حسن روحانی را اجرا کرده وگرنه خودش تصمیم گیرنده نیست.
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    23 0
    از دولتمردان دولت روحانی غیر از این انتظاری نیست.
  • مهدی IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    18 0
    کسی میدونه چرا دولت باید پول سهامداران پدیده رو بده؟ مگه پدیده دولتیه؟ این مبالغ از کدوم منبع مالی به اینا میدن؟
    • IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
      1 0
      برای اینکه تمام پول پدیده را به حلقوم دولت ریختند
  • ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    11 0
    چرا مجلس پیگیرنیست مجلس طرف مردم است مدافع حقوق مردم است یاطرف دولتی ها واعظی چه کاره است اگرخوب بود وزیرمیماند چرامجلس رییس جمهور و نوچه های رییس جمهوررا تنبیه نمیکند نماینده مردم بودجه را حرامنکن اگرمدافع حقوق مردمنیستید
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    7 0
    دم نماینده گرم حداقل یه کاری کرد این پدیده رو
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    2 8
    خب اينكه گفته فقط بررسي شود دستور پرداخت نداده
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    0 1
    پدیده مال چه کسی است؟؟؟ سردار پهلوان حتما از سپاه نیست از اداره غله است؟؟؟
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    1 0
    ریالی از بوجه عمومی حرام است چر ا زمانی که سهام 100 تومانی را 10 هزار تومان می فروختن خوشحال بودن
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    1 0
    حزب عدالت و توسعه با عطش قدرت ططلبی در حال نابودی کشور است. اینها که از جنازه اصلاحات استفاده کردند حال به آنها هم لگد زدند. این تیم امنیتی که می دانند دیگر در مستراح هم جایی ندارند در حال به یغما بردن سرمایه ها هستند
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    1 0
    اگر نخوردند چرا چنین پولی را اختصاص داده اند !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس