فلسطین

نظامیان رژیم صهیونیستی فلسطینیان را در چهل و هشتمین راهپیمایی جمعه بازگشت به خاک و خون کشیدند.

به گزارش مشرق، اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه از شهادت یوسف سعید حسین الدایه نوجوان ۱۵ ساله فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در جریان چهل و هشتمین راهپیمایی بازگشت خبر داد.

وی افزود که در جریان راهپیمایی امروز ۴۱ فلسطینی به ضرب گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی زخمی شدند که برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند.

هزاران شهروند فلسطینی ساکن نوار غزه بعد از نماز جمعه امروز برای شرکت در چهل و هشتمین راهپیمایی جمعه بازگشت به سمت مرزهای غزه رفتند.

بیشتر بخوانیم:

آماده‌باش فلسطینیان در قدس و کرانه باختری

شرکت کنندگان در راهپیمایی امروز پرچم فلسطین را در اطراف دیوار حائل به اهتزاز در آوردند و این در حالی است که نظامیان صهیونیست با گلوله جنگی و گازهای اشک آور تلاش کردند فلسطینیان را متفرق کنند.

هیئت ملی راهپیمایی بازگشت و شکستن محاصره پیش از این شهروندان فلسطینی خواسته بود که در راهپیمایی امروز که "وفاداری به شهدای فاجعه حرم ابراهیمی" نامگذاری شده بود شرکت کنند.

فلسطینی‌های ساکن نوار غزه از روز جمعه ۳۰ مارس (۱۰ فروردین) مصادف با چهل و دومین سالگرد روز زمین، راهپیمایی سالانه و مسالمت‌آمیز خود معروف به «راهپیمایی بازگشت» را آغاز کردند. آن‌ها در این راهپیمایی مردمی تلاش دارند بر قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت سازمان ملل تأکید کنند، قطعنامه‌ای که در بند ۱۱ آن بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان اشاره می‌شود. از آن زمان تاکنون بیش از ۲۶۰ فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده و هزاران نفر نیز زخمی شده‌اند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس