خارجه 2

۶۳ کارتن آب میوه، ۴۷۰۰ دستمال کاغذی، صدها بسته کافی میت و قهوه گلد، ۳۰۰ کیلو چای مرغوب و ۷۰۰ گلدان رز بخشی از مایحتاج مورد نیاز وزارت خارجه است که طی هفته های اخیر درباره آن اعلام نیاز کرده است.

به گزارش سرویس جامعه مشرق، وقتی دولت در لایحه پیشنهادی بودجه سال ۱۳۹۸ به مجلس شورای اسلامی، رقم بودجه وزارت امورخارجه را در مقایسه با سال ۱۳۹۷ به دو برابر افزایش داد، تصور این بود که در کنار افزایش نرخ ارز که در برخی مواقع، دست وزارت خارجه را برای فعالیت‌های روزمره‌اش می‌بست، شاید کارهای مهم‌تر و بزرگتری قرار است در سال جدید در این وزارتخانه اتفاق بیفتد.

وزارتخانه‌ای که در سال‌های اخیر انتقاد به نحوه عملکرد آن کم نبوده اما به جز هزینه‌های حقوق دریافتی دیپلمات‌های کشورمان که حدوداً بین ۳۶ تا ۱۰۰ میلیون تومان در ماه است، بقیه موارد آن همچون بسیاری دستگاههای دیگر، شفاف نبود. البته با توجه به هزینه‌های بالای زندگی در کشورهای خارجی، قطعاً بخش زیادی از حقوق دریافتی سفرا و کارمندان سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور، خرج امور روزانه آنها می‌شود.

بیشتر بخوانید:

«ارز چمدانی» حقوق دیپلمات‌ها چگونه وارد کشور می‌شود؟

پاسپورت پیشکش، اعتبار گذرنامه سبز هم رفت؟

اگر چه برخی مسئولان اجرایی، افزایش بودجه این وزارتخانه را به موضوعاتی مانند «همکاری‌های اقتصادی بین‌المللی، سهمیه حق عضویت و کمک دولت ایران بابت مخارج سازمان ملل متحد و سایر سازمان‌های بین‌المللی، مرکز آموزش روابط بین‌الملل و هزینه‌های ضروری نمایندگی‌های خارج از کشور» مربوط کرده‌اند اما انگار این وزارتخانه هزینه‌های دیگری هم دارد که مانند هزینه‌های عنوان شده، خیلی هم به گوش مردم و رسانه‌ها آشنا نیستند.

ظریف چندی پیش با انتقاد از بودجه وزارت امور خارجه گفت: «مجموع بودجه دلاری و ریالی وزارت امور خارجه ١١٠٠ میلیارد تومان است یعنی کمتر از بودجه برخی دستگاه های فرهنگی کشور»

بودجه وزارت امور خارجه در سال ۱۳۹۷ بودجه پیشنهادی برای وزارت امور خارجه در سال ۱۳۹۸
۱۲.۳۲۵.۳۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال ۲۶.۶۶۴.۵۶۲.۰۰۰.۰۰۰ ریال

به همین خاطر، بررسی‌های مشرق سراغ هزینه‌های این اهالی یقه دیپلماتیک در محل کار رفته که اگرچه کارهای مهمی انجام می‌دهند اما ظاهراً خرج اداره جات شان هم با بقیه ادارات و مردم هم متفاوت است. این بررسی که عمدتاً از سامانه تدارکات الکترونیک دولت انجام گرفته، حاوی نتایج جالب و قابل تاملی است که مهمترین آنرا می‌توان به شرح زیر دسته بندی کرد:

کت و شلوار درجه یک: ۵۲۵ دست!

آگهی مربوطه در ۲۳ دی ماه از سوی وزارت خارجه اعلام و در آن عنوان شده این دستگاه دولتی نیازمند ۵۲۵ دست کت و شلوار مرغوب درجه ۱ به همراه ۵۲۵ پیراهن درجه یک و ۵۲۵ جفت کفش درجه یک است. در عین حال، ۳۵ دست مانتو و شلوار و ۳۵ جفت کفش زنانه نیز درخواست شده تا از سوی شرکت های علاقمند، نمونه و قیمت پیشنهادی ارائه شود. طبق این آگهی، تاریخ نیاز به کالا نیز ۱ روز بعد یعنی ۲۴ دی ماه، تعیین شده است.

اگر وزارت خارجه از کت و شلوارهای دوخت شرکت های داخلی استفاده کند (که به احتمال زیاد و با توجه به قوانین مصوب، همین طور است) هر عدد کت و شلوار هاکوپیان یا گراد به قیمت میانگین حدوداً ۲ میلیون تومان به فروش می رسد و بر این اساس، قریب ۱ میلیارد تومان هزینه برای خرید این کت و شلوارها - غیر از پیراهن و کفش و مانتوهای درخواست شده- بودجه لازم خواهد بود.

طبیعتاً بدون نیاز به چنین تعداد دقیقی برای خرید کت و شلوار و اقلام زیر، نیازی به استعلام و درخواست دریافت نمونه و قیمت برای آن، عقلانی نخواهد بود.

نوشیدنی‌ها: از قهوه گُلد (Gold) تا آبمیوه!

در اگهی بعدی، نوشیدنی های مورد نیاز وزارت خارجه درج شده که شامل ۴۰۰ شیشه قهوه ۱۰۰ گرمی "گلد" است. این درخواست در ۲۸ بهمن ماه اعلام شده و متقاضیان تا ۷ اسفندماه مهلت دارند، آنرا تحویل کارشناس مربوطه در وزارت خارجه بدهند. قیمت هر کدام از این محصولات ۱۰۰ گرمی حدود ۵۵ هزار تومان قیمت دارند که برای خرید آن، وزارت خارجه باید ۲۲ میلیون تومان هزینه کند.

در کنار این قهوه ها، درخواست خرید "کافی میت" ۴۰۰ گرمی به میزان ۵۰۰ عدد نیز صادر شده که قیمت آن نیز در بازار حدود ۳۷ هزار تومان است و باید تا ۳۰ بهمن، تحویل نماینده خریدار شود. این درخواست، قریب ۱۸ و نیم میلیون تومان، هزینه به همراه دارد.

در کنار این نوشیدنی های گرم، دستگاه دیپلماسی خواستار خرید ۱۰ کارتن آب پرتقال، ۱۰ کارتن آب آناناس، ۱۰ کارتن آب انبه، ۱۵ کارتن آب آلبالو، ۱۰ کارتن آب انار و ۸ کارتن آب سیب جمعاً به میزان ۶۳ کارتن شده است که این فراخوان مربوط به نیمه دی ماه امسال است. در آگهی مذکور تاکید شده که تمامی آبمیوه ها باید از نوع سن ایچ و به صورت ۱ لیتری باشند و حداقل ۸ ماه دیگر، تاریخ مصرف داشته باشند.

متفرقه ها: ۷۰۰ گلدان رز و ۴۷۰۰ دستمال کاغذی

اما روحیه کارمندان و مهمانان وزارت خارجه، نیازمند ۳۰۰ گلدان رز مینیاتوری، رز نسترن به میزان ۲۰۰ گلدان و رز مهندسی قرمز و سفید به میزان ۲۰۰ گلدان است که بررسی سایت های مربوطه نشان می دهد هر شاخه درجه ۱ آن حدود ۴ هزار و ۵۰۰ تومان و هر شاخه درجه ۲ حدوداً ۳,۵۰۰ تومان قیمت دارد اما مجموع ۷۰۰ گلدان مورد نیاز وزارت خارجه را نمی توان به صورت دقیق تخمین زد.

۳۰۰ کیلو چای عطری از برند گلستان، ۲ هزار عدد دستمال رولی کاغذی، ۲۷۰۰ عدد دستمال کاغذی حوله ای بزرگ، ۱۰۰۰ لیتر مایع ظرفشویی و ۱۰۰۰ لیتر مایع دستشویی با برند "اوه" از دیگر استعلام های وزارت خارجه در هفته های اخیر است که به نظر می رسد برای تامین ملزومات مورد نیاز برای سال آینده باشد.

همین چند هفته پیش بود که سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تحلیل بودجه سال آینده وزارت خارجه، از این نهاد خواسته بود با صرفه جویی و تعدیل در برخی هزینه ها و امکانات، تلاش کند با مشکل منابع مواجه نشود و حال باید دید، این تعداد کت و شلوار و قهوه و کافی میت، نسبت به امسال و سال گذشته، با کاهش و صرفه جویی چند درصدی همراه بوده است!؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 119
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 24
  • سلام IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    جناب اقای ظریف و دوستان جهت تحمل فشارها نیاز مبرم به این اقلام دارند ..
    • IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
      102 5
      مرگها و نفرینها بر دولتهای غربگدا...
    • سید IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
      56 6
      خدا رحمت کند شهید رجائی و خدا هدایت کند احمدی نژاد را که در زمان سفرشان به نیویورک ساده پوشی شان سبب جذب قلوب مستضعفین در چهارگوشه جهان شده بود و سند افتخاری برای مردم ایران، ضمن این که دستاوردهای آن سفرها را با پُرخسارتی سفرهای اعضای این دولت چلمنگ را نمی دانیم چگونه می توان سنجید!؟!؟
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
      29 2
      به زودی با اختیار مطلقی که دولت برای فروش اموال مازاد ایران در خارج از کشور،به وزارت امورخارجه داده ! قسمتی از این نیازهاشون رو برطرف میکنه!
    • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
      18 2
      مخصوصا مایع دستشویی:)
    • دکتر DE ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
      25 0
      بجای این خرجهای ناچیز و روزمره، لطفاً آمار بگیرید که پروژه های دولتی با چندبرابر قیمت واقعی واگذار میشن. مناقصه ها و مزایده ها چطور برگزار میشه. شرکتهای دولتی با چقدر زیر قیمت واقعی فروخته میشن. 4تا آبمیوه که انقدر پیگیری و تحلیل نداره
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
      11 2
      ظریف و رفقا برای تخمی که گذاشتند بیش از این نیاز به مراقبت دارند! برجام بی جام
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
      12 0
      کت شلوار لاکچری بپوشن که چی بشه اونوقت ؟ که امثال جان کری برای تضمین... کف دستشون ؟
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    16 76
    وزارت خارجه ست؟ برو سپاه رو هم ببین ، بعد ور بزن. یک حرب اللهی
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
      22 5
      .....................نه همین لباس زیباست ،نشان ادمیت.
    • حامد IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
      56 7
      بدون سند و بدون اطلاع حرف نزن. چیزی که ما از سپاه دیدیم 27 مرزبان شهید است. نمی گم در سپاه هیچ امتیازی وجود ندارد. اما سپاه رو که پادگان است با وزارت خارجه ای که کاخ است مقایسه نکن چون مقایسه ای مسخره و خنده دار است
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
      36 3
      ببین داداشی، سپاه هر روز به خاطر کم کاری این جمعیت کاپوچینو خوران،10 تا 10 تا شهید میدن حقوق هم زیر 2 میلیون
    • حمید ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
      9 1
      خطاب به 00:33، ور را تو می زنی بدبخت که بدون سند و مدرک داری به سپاه تهمت می زنی، مشرق نیوز با سند صحبت می کنه.
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    26 0
    خدا لعنت کند با عث و بانی و ناظر و حافظ بیت المال رو که...
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    66 11
    اینکارها اونم تو این بحران بی سابقه اقتصادی و فلاکت مردم یعنی عدم اعتقاد به آخرت . اگر کسی عذاب قیامت رو قبول داشته باشه و در یک کلام ایمان داشته باشه بجای بخوربخور و بریزبپاش و اسراف و اشرافیگری فقط در فکر خدمت خالصانه به خلق مسلمانه
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    62 14
    حاضرم چند تا کاکتوس بهشون هدیه بدم
    • ايراني IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
      55 2
      حيفه كاكتوس بدهي حتي نبايد خاك عزيز وطن را بر سرشان ريخت .فقط موندم چه كسي بايد بي كفايتي روحاني ومجلسيان خائن را بده؟؟؟؟؟...
    • BE ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
      13 2
      بجای دستمال توالت ؟
  • US ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    22 59
    باز دمشون گرم ... شفاف شفاف ... اگر مشرق یا دوستانش بودند این اقلام محرمانه بود و افشا کننده تحت تعقیب خیابانی قرار می‌گرفت.
    • حامد IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
      50 1
      شفافیت؟ اگر شفافیت بود شما اطلاع پیدا می کردید که حقوق ظریف و بقیه مقامات این وزارت خارجه چقدر است. حق مأموریت چقدر می گیرند. پاداش و وام های آنها چقدر است. فرزندان آنها در چه مدارسی تحصیل می کنند و شهریه مدرسه آنها چند میلیون است. قیمت ماشین و خانه ی آنها چقدر است. مدرک آنها از چه نوعی است، پردیس، پولی، از راه دور؟ با چه سهمیه ای. رتبه کنکور و نمرات آنها چقدر بوده است. با سفارش چه کسی استخدام شده اند و با کدام مقام و مسئول دیگر فامیل یا دوست بوده اند. دوست عزیز بودجه ی مملکت اینجا ها خرج می شه که چیزی برای مردم نمی مونه
  • IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    29 44
    به نظر شما جايي كه ديپلماسي ميكنه نبايد آدماش شيك بپوشن؟يا قهوه اينا سرو كنن؟؟؟اين چه مقاله ايه.برين راجع به بودجه بعضي نهاد هاي مذهبي كه واقعا بيمصرف هستن تحقيق كنين
    • ناشناس IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
      10 4
      دقیقا
    • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
      6 4
      پول نهاد های مذهبی کمی بیشتر از پول قهوه اینها هست اما بیفایده نیست زیرا از درونش حججی و اژدری و مدافع حرم و مرز و اردوی جهادی بیرون میاد
  • IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    7 27
    به نظر شما جايي كه ديپلماسي ميكنه نبايد آدماش شيك بپوشن؟يا قهوه اينا سرو كنن؟؟؟اين چه مقاله ايه.برين راجع به بودجه بعضي نهاد هاي مذهبي كه واقعا بيمصرف هستن تحقيق كنين
    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
      67 3
      خخخخخخخع مثلا فایده وزارت امورخارجه=به باد دادن صنعت 31 میلیارد دلاری هسته ای به اسم تعامل به دنیا وبرجام ،در ازای ""دستاورد تقریبا هیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــچ"" به قول سیف خودشون!
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
      15 0
      نهادهای مذهبی اگر مثل دیپلماتها و خودروسازها و وزرای شما بی مصرف بودند اینهمه مایه خشم شما و اربابان آمریکاییتان نمی شدند.
  • IR ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    17 1
    خذا لعنت کنه این کالا ها اولویت دهم باید باشه اگه کسی شرایط الانو درک کنه!
  • IR ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    14 10
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • سرباز میهن در دیار غربت MY ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    9 30
    به عنوان یک دیپلمات و سرباز سیاسی این مرز و بوم در جبهه خارجی نظام به شما مشرقیون عرز میکنم که کارکنان امورخارجه ازخانواده های ارزشی و شهدا هستند شما که خودتون را رسانه انقلابی میدانید حتما اطلاع دارید که بسیاری از دوستان سابق شما دراین وزارتخانه وزین مشغول خدمتند در ضمن ما ازحمایت کامل نظام برخورداریم شما هم با شانتاژخبری نمی تونید جای مارا بگیرید شما با این سوادتون بدرد مقاله نوشتن تو مجله ها میخورید نه دستگاه دیپلماسی که آدم اهلش را می خواهد نه نا اهلی مثل شما جوجه ها مگر اینکه مثل ما زحمت بکشید و دود چراغ بخورید
    • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
      19 0
      خخخخخع عزیز دود چراغ ؟! یا دود روابط براساس ""همه مون عشق به باد دادن منافع ملی هستیم برای لبخند غرب و جیب خودمون ""
    • حجت ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
      11 0
      شما اگه سواد داشتی عرض را عرز نمی نوشتی. سواد مجموعه شما اینه که آمریکا را قبله عالم می دونید.
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
      4 0
      چی چی لماسی؟
    • سعید IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
      1 3
      مگر هر کس شد خانواده شهید ارزشی میشود ؟
  • سرباز میهن در دیارغربت MY ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    8 25
    یکی لیاقت داره دیپلمات میشه یکی هم خنگه میشه خبرنگار یا مسافرکش
    • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
      16 2
      لیاقت یا زدو بند ؟!
  • سرباز میهن دردیار غربت MY ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    4 33
    مشرق بالاخره یک روزی میفهمیم جاسوس شما بین ما کیه هم رسواش می کنیم هم دنبش را می بریم
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
      24 1
      خیلی هنرجاسوس بگیری دارین ،چرا 4تا جاسوس فقط توی تیم مذاکره هسته ای بود واونها رو گیر نیاوردین؟!
  • سرباز میهن در دیار غربت MY ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    6 24
    مشرق نامرد به عنوان یک دیپلمات عرز می کنم ما کلا سه تا ماموریت سه تا چهارساله با ماهی سه هزار یورو میریم ولی در عوز کلی دلتنگی وطن و لطمه عاطفی و درسی فرزندان ...ایا حاضرید همه اینا را بجان بخرید یا اینکه مشرق از اربابات دستور داری تا با عوض شدن دولت جای ما را بگیرید ولی کور خواندید ما جامون خوبه شما همون بدرد شروور نوشتن یا مسافر کشی می خورید
    • مهدی ظ IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
      18 1
      عامو من خودم خارج کشور درس خوندم.شما به اصطلاح سربازان از کاهش فیمت دلار توی ایران عذاب میکشین تا مبادا حقوقتون کمتر بشه.بهترین امکانات رفاهی تحصیلی و .. توی هر کشور براتون فراهمه.منتشو سر مردم بدبخت بیچاره داخلی نذارین. اگه مردم عادی میدونستن چه هزینه هایی از بیت المال در وزارت خارجه صرف میشه ساختمون رو روی سرتون خراب میکنن
    • علی رضا IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
      18 3
      قربون هرچی سرباز وطن در دیار غربت ،ولی لطف کنید شما که در کمال سواد و عقلانیت هستید و همه را با تحقیر نگاه می کنید ،یک دوره ضمن خدمت کلاس املاء در وزارت خانه شرکت کنید تا بیش از این آبروی دیپلماسی کشور را با با نوشتن کلماتی مثل ؛ دنب ،عرز، عوز و ... نبرید
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
      22 0
      عرض وعوض رو عوضی نوشتن=معلومه که دود چراغ نخوردی ؛نون روابط رو خوردی!
    • DE ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
      17 0
      ولی در عوز کلی دلتنگی وطن و لطمه عاطفی و درسی فرزندان ...// آخ اکشم در اومد دِریِه تَردَم بابایی رفته فرنگ منو نبرده....
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
      13 0
      تو که یه بیسواد بیش نیستی . خیلی آدمای شایسته تری جای شما سراغ دارم
    • فرهنگی IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
      11 1
      جناب دیپلمات به جای جبهه گیری برو غلط املایی خودت رو اصلاح کن
    • گروهبان BE ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
      5 0
      عوض نه عوز سرباز
    • BE ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
      6 0
      مسافر کش بهتره یا دستمال کش ؟
    • م IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
      5 1
      با همین دیپلمات های با سواد ما در برجام شرکت کردیم، اینها که نوشتن زبان مادری خودشون رو یاد ندارن،انتظار داشتین که برجام با زبان انگلیسی بیشتر از این ثمره بده!!!!!!!!!!
  • ناشناس IR ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    19 0
    بخورید قبل از آنکه خورده شوید امام علی مردم لایق کسانی هستند که بر آنها حکومت می کنند
  • IR ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    7 0
    مسکن سفیر و کاردارها داخل خود سفارت قرار دارد و از پیش ساخته هستش
  • IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    21 1
    بخورید پول یا مفت بیت الماله یک روزی خفتون می کنه.
  • IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    14 0
    مرگها و نفرینها بر دولتهای غربگدا...
  • IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    12 0
    مرگها و نفرینها بر دولتهای غربگدا...
  • رز AE ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    2 20
    دوستانی که دم از اخرت میزنن خوبه که عجولانه قضاوت نکنن و واسه خاطر یه مشت نه شما بگو یه خروار قهوه اخرت خودشونو به باد ندن. مشرق فقط یه لیست رو می کنه. چه میدونه شرایط چیه؟ صبح فردا خودش یه تیتر میزنه بی کلاسی سفارت خانه های ایران در خارج و ربطش میده به عزت ایرانی و چهارتا عکس از عدم امکانات کارمندان زحمتکش... چرا هوچی بازی درمیارین...
  • IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    7 0
    وقتی کت شلوار درجه یک بپوشی و چه ارزشی داره اون هم جلوی دوربین
  • AE ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    19 3
    اصلا چرا کت و شلوار می خرند ؟! چرا از لباسهای سنتی ایرانی استفاده نمی کنند؟! لباسهای محلی اقوام را بپوشند ، هم پوشیده تر است و هم برای روستاییان منبع درآمدی ایجاد می شود .
    • عماد IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
      3 3
      درست می فرمایند مثلا شما تصور فرمایید ظریف و هیات همراه، با شلوار کردی و گیوه ... کلاه نمدی در مجامع رسمی حاضر بشن.
    • AE ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
      2 1
      همانطور که سیاستمداران هندی و خیلی کشورهای دیگر به لباسهای محلی شان احترام می گذارند و با همان لباسها در مجامع بین المللی ظاهر می شوند ، ما هم می توانیم لباس محلی ایرانی بپوشیم . اولش به نظر عجیب می آید چون چشممان عادت ندارد .
  • IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    14 15
    مشرق دو سال دیگه که دوران روحانی تموم شه و نوبت اصولگرایان برسه دوباره باید برگردی به سیاست تمجید از دولت و ماست مالی افتضاحات دولت اما الان راحت می تازی به همه چی
  • IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    16 1
    من هر روز صبح اون اطراف پیاده روی میکنم، اخیرا متوجه شدم مدیران اونجا که قبلا پژو پارس استفاده میکردند، الان و در این وضعیت خاص اقتصادی تغییر ذائقه دادند و از سوزوکی گردند ویتارای مشکی نو استفاده می کنند.
  • IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    9 3
    من هر روز صبح اون اطراف پیاده روی میکنم، اخیرا متوجه شدم مدیران اونجا که قبلا پژو پارس استفاده میکردند، الان و در این وضعیت خاص اقتصادی تغییر ذائقه دادند و از سوزوکی گردند ویتارای مشکی نو استفاده می کنند.
  • IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    4 15
    خب برای یک محل کار که اینا طبیعیه خریداری بشه. شما الان برید تمام سازمانهای دولتی رو بررسی کنید از این هم بیشتر میخرند. حتی بخش خصوصی که درآمد داره هم میخره. آقای گزارشگر لطفا برید ببینید که بقیه این بودجه کجا داره خرج میشه. با قند و چای و دستمال کاغذی مردم رو فریب نده.
  • ج IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    11 0
    یه روز نهاربرید غذا خوری وزارت خارجه متوجه خیلی چیزها می شین
  • NL ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    14 0
    در كشور هلند قهوه در فروشگاه هاي بزرگ مجاني هستش اما در سفارت ايران بايد پول پرداخت كنيم اين واقعاً مائه شرمساري هستش كه سفارت يك كشور بزرگ با يك قهوه از مراجعين پذيرائي نكنه ولي براي يك وكالت دويست يورو پول بگيره
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    13 0
    این گرانی ها یعنی نقشه از قبل طراحی شده ،اینها خوب دارن ملت ساده رو می چاپند
  • حسین IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    11 0
    در این وضعیت بد معیشتی مردم واقعن این همه بودجه بیت المال با حقوق میلیونی بالا حرامشون باشه خدا همشون رو هدایت کنه
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    32 0
    انقلاب به وزارت امور خارجه نرفته و در انجا هنوز حکومت پادشاهی است.
  • مهران IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    29 1
    اگر وزارت امور خارجه کارنامه قابل قبول و با افتخاری داشت صد برابر این هم هزینه می کرد می گفتم نوش جانشان چیزی نیست .ولی فعلا وزارت امور خارجه جز بدتر کردن شرایط و اسیب رسانی به منافع ملی و ساده لوحانه برخورد کردن در برابر گرگ ترین کشورهای دنیا کار دیگری ندارد حیفه پولی که بابت قبص برقوزارت خانه هزینه می شود
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    8 0
    به این اقلام نیاز مبرم دارند چون در جبهه دیپلماسی در حال نبرد سخت با دشمن هستند!
  • مقتدر IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    1 13
    کارتون اصلا قشنگ نیست ،گیر دادن به هر چیزی و هر کاری درست نیست ،انتقاد کنید ولی دخالت درست نیست
  • ناشناس IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    6 1
    تواین دوره زمانه هیچکس برای رضای خدا ومردم کار نمیکند .
  • کمیل ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    3 16
    بابا وزارت خارجه ویترین کشوره ... سفرا نمایندگان کشورن ... اینها حرف های خاله زنکه است
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    12 0
    اینا که فقط می لومبونن آخرش هم خودی ها رو تحریم می کنن کوفتتون بشه تا پاشون به خارج باز میشه دنبال کارهای تجاری و اقتصادی میرن کاری به ایران و منافعش ندارن فقط جیب خودشون رو پر دلار می کنن
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    11 0
    وزارت این همه گول خوردن باز هم اشتها دارند !. عجب
  • رضا IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    14 0
    مرزبانان درارند بمب و گلوله می خورند ... آقایون کاخ نشین دارند کیفشو می برند ... خدا ازشون نگذره
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    12 0
    وزارت خارجه >>>>> درو کردن ارز/// در قبال نداشتن عرض/// بچه مثبت >>>>> پیش بسوی اسکاندیناوی سرسبز/// انتقاد و زبان درازی >>>>> پایتخت های آفریقایی و مشاغل هرز/// یه مستند از ده بالا تهیه کنید متوجه میشوید >>>> سفارت داماد شیخی که میگفت این دنیا دنیای خوردن یارانه نیست!!!/// راستی خود شیخ در سفر فروردین 1396 و فروردین 1387 به ده بالا مشغول چه کاری بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
      0 0
      نوروز 1396 و نوروز 1397 صحیح است
    • مشتاق PL ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
      0 0
      چه جالب؟ کدام سفارت؟ بگو ما هم بدانیم کدام شیخ و کدام سفیر!
  • سید AZ ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    4 9
    خب یه لیست از دولتهای قبل هم واسه مقایسه میزاشتین کارتون تخریب محض هست نه چیز دیگه. لابد انتظار دارین از مهمونای خارجی با آب ولرم پذیرایی کنن؟ اینا مگه تشریفات خاصیه؟ یا همه رو ظریف میخوره؟ کینه وجودتون رو نابود کرده
  • مذهبی IQ ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    5 18
    اونجا وزارت خارجه است محل رفت و آمدهای نمایندگان سایر کشورها خریداری دستمال کاغذی و قهوه چیز عجیبی نیست . خرید لباس یک دست برای کارمندان هم چیز عجیبی نیست. در همه دستگاهها است . شما تو مشرق دستمال کاغدی نمی خرید هزینه جاری ندارید ؟متاسفانه مشرق در حال تبدیل شدن به یک نشریه زرد است . این اراجیف چیه می نویسید . چهارتا تحلیل درست و حسابی تحویل جامعه بدید . اه اه
  • ایوب US ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    14 1
    اسمش وزارت امور خارجه هست کاری به امور داخلی ندارند خوب. مردم دارند ندارند. مهم اینه که خارجی ها دارند. علی برکت الله
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    11 0
    کسی که ذره ای با اینطور جاها سروکار داشته باشد میداند که اینها هیچی نیستند بقیه اش؟
  • LB ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    14 0
    خدا ازشون نگذره. اینقدر خرجهای الکی میشه در سفارتخانه ها که خبر ندارید. اما یک ایرانی محتاج که اونجا بره، یه چیزی هم ازش میخان بکشن بیرون!
  • یک مدیر مالی IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    3 7
    بسم الله الرحمن الرحیم این درخواستها معمول هستش البته میشود با نرخ متوسط تهیه شود اگر بنا به صرفه جوییه باید وحدت رویه برای تمامی دستگاههای دولتی و عمومی غیر دولتی رعایت شود.
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    0 12
    تشریفاته دیگه . مثل پله برقی برای هواپیمای رئیس جمهور هم تشریفاته . به شما چه مربوط . مردم بهش رای دادن نوش جونشون
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    5 2
    "ما افتخار می‌کنیم به خاطر فلسطین و لبنان تحت فشاریم" #وریا_غفوری
  • حامد IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    18 1
    اگر مملکت به کل وزارت خارجه نداشت وضعیت بهتر از امروز نبود؟ این همه بودجه مصرف کردند در نهایت قیمت دلار رو چند برابر کردند و قیمت اجناس رو دو برابر. این نتیجه و دست آورد وزارت خارجه است. اکثر کارکنان ( 99 درصد) به روش های غیر قانونی و با رانت و نفوذ استخدام شده اند. اگر روزی بررسی کنند اکثر کارکنان یکی از اقوام درجه یک یا دو دیگر مسئولان هستند.
  • حامد IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    15 0
    من معلمی هستم در آموزش و پرورش. تنها خوردنی یا نوشیدندی که در مدرسه به ما می دهند چای است. جالب است بدانید که هزینه چای و قند رو خود ما می دیم! حقوقم هم با مدرک دکتری در حد یک و هفتصد است یعنی کمتر از یک دهم حقوق مدیران و مقامات وزارت خارجه
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    8 0
    اینا چیزی نیست
  • US ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    2 1
    ظریف دو روز طول می کشه تا توییت دو خطی بزنه خسته میشه اینها لازمه دیگه!!!!
  • TH ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    2 11
    مشرق جان کارمندات راست بگو؛ من هم در عوض دعا میکنم که قالیباف بشه رئیس جمهور و شما به مراد دلتون برسید و بقیشم نمینویسم که مزدوران نامحترم دول دشمن، حریف و رقیب استفاده نکنن! اما سوال: از مدیر فروش این برندها که اسم بردی پورسانت میگیری یا گرفتی؟ اگه نگرفتی سریع قرارداد تنظیم کن و بگیر چون تبلیغ بی نظیری کردی واسشون!
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    0 0
    مشکل اونها نیستن رئسا و ناطزین و سه قوه و... که اینچیزها واسشون عادیه
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    0 0
    بنده هم زودتراز همه نظر دادم هم الان که نظرات دوستان را خوندم دیدم انصافا حیف بود نذاشتین اون در نظریه بنده که حدود ده دقیقه از عمرم را صرفش کردم فقط یه مثال محیط زیستی بود که کفتارهای مفت خور طبیعت لااقل یه خروجی کود دارند والله شما به بنده مدیون هستید که این دونظررا نذارین
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    2 1
    یه بابای گفته اونجا وزارت خارجه است دیپلماتها رفت وامد دارند و...،اقا جان این حجم قوه وکافی میکس ودستمال توالت ؟مگه سازمان ملل است خوب امثال سفیر سابق کشور تو آلمان همین چند روز نتایج این حجم از ربخت وپاش را دفع کرد!آقای ... ها هم که هر روز در روزنامه های زرد با اون کلاه گیس مسخره اش داره ثمره اب میوه را پس میده حالا واسه سفارتخانه ها را بتوان برخی مواد را توجیه کرد ولی برای توی کشور به هیچ وجه پذیرفتنی نیست اگر حتی از روز ازل هم بوده غیر قابل تو جیه است ، این ضعف بازرسی کل کشور و ذیحسابان هم است مگر این جماعت تافته جدا بافته هستند حتی در مورد لباس نیز نیاز به نشان دادند خودمان نبستیم چون خارجی های تو ایران همه دارند مردم ایران را می بینند چه نیازی به ظاهر خود ساخته است دولت نیز برای پوشش کارکنان شیوه نامه دارد ،اینجور نیست من با لباس اجق وجق برم سر کار بعد تازه پس مدیران چکاره هستند انها وظیفه تذکر وتفهیم را برای همه تاملات اداری به عهده دارد سازمان بازرسی کل کشور باید ورود کند به وزارتخانه ای که خود را تافته جدا بافته می داند ودر ارتفاعات شمال شهر ودر دل کوه تالار پذیرایی انچنانی می زند و عروسی فرزندانشان را در همچون جاهای بر پا می کنند مثل همیشه دستگاههای نظارتی وذیحسابان خواب هستند
  • رضاخانی IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    1 0
    این مسئولین وزارت خارجه پول لباسهاشونم از بیت المال میگیرن حتی لبلس زیرشونم باید از بیت المال داده بشه اون وقت تو مملکت ما این همه فقیر و مستمند داریم ... باید اینها در دادگاه محاکمه بشوند...
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    3 3
    چرا همش مدام مزخرفات منتشر میکنید این همه سازمان . نهاد انقلابی و غیر انقلابی داریم که دارند میلیاردی حیف و میل می کنند شما گیر دادی به کافی میت وزارت خارجه ؟ چرا مردم رو فریب میدید، این همه حیف و میل رو نمی بینید گیر دادید به این چیز های جزئی؟!!!!!! حالا معلوم نیست رفقای خودتون دارن کجا بیت المال رو میزنن به بدن دارید افکار عمومی رو منحرف می کنید.
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    1 1
    ممنون از مشرق بابت تهیه این گزارش
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    8 0
    احمدي نژاد قدر چنين آدمهايي را ندانست افسوس صد افسوس ! طريف كه اموز بهشت نقد حاصلس ميشود وعده فداي زهد را چرا باور كند
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    2 0
    وای ویلا حافظین مرزها در سختی و با حقوق کم جانشان را می دهند اینها دارند برای خودشان تشریفات را افزیش می دهند بودجه را هم افزایش داده اند
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    1 1
    این چه مقاله ایه اخه! خب اجناس مورد نبازشون هستش دیگه تازه اگهی زدن تا از طریق مناقصه هم خرید بشه... من مخالف این دولت هستم اما این مقالات هم جالب نیست
  • AE ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    3 0
    کت و شلوار وگلدون کم .یکی یه دونه ماشین لوکس خارجی هم بدید ست بشه .خدا جوابشون رو بده مردم شام شب ندارند .اونوقت دولت حیف و میل بیت المال میکنه.
  • علی IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    4 8
    اتفاقا خیلی خوبه که نیازهاشون رو به طور شفاف و به صورت مناقصه برگذار کردن با مخالفمون هم باید منصفانه برخورد کنیم این دولت پر از ایراده اما دیگه قرار نیست از هرچیزی ایراد بگیریم
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    3 0
    مفت خورها. اون دنیا از حلقومتون بیرون می کشیم
  • ناشناس IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    8 0
    به ما گفتن بیا وزیر خارجه شو .. گفتیم کافی دوست نداریم .. چای قند پهلو خودمون بهتره ... گزینش نشدیم .. اه اه
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    3 0
    مردم نان شب ندارند آقایان کافی میت و قهوه گلد ...!
  • شهروند IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    3 8
    مشرق واقعا نمی‌فهمی یا خودت رو زدی به نفهمی. واقعا این خبر ارزش کار کردن داره. یعنی تو وزارت خارجه یک کشور که نمود بین المللی ایران هستش.رو میخوای پیرهن ۲۰ هزاری و شلوار ۵۰ هزاری بپوشن. خداوکیلی یه خورده رو مطالبتون فکر کنی
    • AU ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
      3 1
      این کشور بدون وزارت امور خارجه بهتر می چرخه
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    3 8
    اشکالی ندارد بگویید دیپلمات ها با لباس معمولی و بدون اطو و ژولیده حاضر شوند خیلی هم خوبه اصل تعهد و تقوا هست که انشالله داشته باشند مرتب بودن که ملاک نیست
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    3 0
    قشنگ مشخص ه که ظریف بخاطر حمایت از فلسطین چقدر تحت فشار قرار گرفته
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    12 1
    یکی از اقوام ما کارمند وزارت خارجه است دوسال رفت هند ماموریت بعد اومد ایران یه خانه تو تهران خرید یه خانه تو قم ماشین خارجی کل وسایل منزلشون عوض شد بچه هاشون بهترین مدارس غیرانتفاعی درس میخونن تازه کلی پسانداز به شکل یورو وطلا
    • IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
      0 0
      اگر معدن طلا هم‌در هند کشف کرده بود، به این وصفی که شما کردید نمی توانست برسد
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    3 0
    برای خودشون بودجه هست برای مردم بودجه نیست ...
  • علی IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    3 0
    خون شود و از گلویشان پایین رود حق این مردم بدبخت و شهید داده این نیست که عده ای این چنین زندگی کنند
  • AL ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    4 1
    حقوق سربازان و نیروهای مسلح و جان بر کف را زیاد کنید نه بودجه این مفت خورها رو
  • ناشناس IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    3 0
    حرومشون بشه. هرکی تو این موقعیت بد اقتصادی از بیت المال به ناحق اسراف میکنه و خرجهاز مازاد رو میتراشه مورد لعنت خداونده. مردم هم از این نوع ریخت و پاشها نفرت دارند.
  • میثم IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    11 0
    حاضر بودم 10 برابر این هزینه کنند ولی سیاست خارجه ما با 4 تا کشور درست و حسابی متحد میشد، نه مثل الان که همه کشورها یا دشمن ما هستند و یا به فکر سواستفاده از شرایط تحریم علیه ما، ولی افسوس که تنها دوستان ما در دنیا4تا گروه شبه نظامی اند.
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
    0 0
    حیف از اینهمه بریز بپاش واسه وزارتخانه ای که خاصیت چندانی نداره . در خیلی از موارد فقط دکوره.
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    2 0
    چرا نمی روید سراغ شهرداری های مناطق ، من شنیدم ماهیانه هزینه زیادی در مناطق صرف خرید شیرینی میوه غذا می شود
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    0 0
    از اینکه نقد مستدل و مبسوط بنده را سانسور کردید سپاسگزارم. این بهترین راه دفاع از گزارش غیرحرفه ای مشرق و البته شانتاژ و تضعیف اعتماد ملی بود!
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
    2 0
    چه اشکالی داره وزارت خارجه آبرو و پیشانی نظامه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس