کد خبر 938692
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰

با گسترش اینترنت و ورود اینترنت همراه در تجارت شاهد ظهور تجارت الکترونیک هستیم. این امر سبب ایجاد موقعیت‌های جدید در بخش‌های تجاری مختلف مانند شرکت‌ها، فروشگاه‌ها، مغازه‌ها و… شده است. پیشرفت اینترنت سبب شکل‌گیری اینترنت اشیا شده است که به شدت تجارت الکترونیک را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

در این مقاله کاربرد اینترنت همراه در تجارت برای برقراری ارتباطات و امنیت و… را بیان خواهیم کرد. همچنین تاثیر اینترنت همراه و اینترنت اشیا در تجارت الکترونیکی را بررسی می‌کنیم. پس با ما همراه باشید.

اینترنت همراه در تجارت

با ورود اینترنت و به ویژه اینترنت همراه در تجارت شاهد دگرگونی تجارت الکترونیکی هستیم. در کنار پیشرفت در تجارت الکترونیکی، تجارت همراه نیز راه خود را در زندگی نوین باز کرده است.

تجارت همراه یا تجارت در بستر شبکه‌های موبایل به سرعت در حال پیشرفت است به گونه‌ای که به نظر می‌رسد نسبت به تجارت الکترونیکی پیشی گرفته و در آینده‌ای نزدیک ارزش تجارت همراه بیشتر از تجارت الکترونیکی خواهد شد.

با پیشرفت تجارت همراه نیاز به اینترنت همراه نیز افزایش خواهد یافت. در حال حاضر تجهیزاتی که برای برقراری اینترنت همراه استفاده می‌شود، مودم همراه و پاور بانک مودم دار هستند که در ادامه به طور مختصر به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

مودم همراه

مودم همراه یا مودم سیم کارت خور که به آن مودم جیبی هم می‌گویند، دستگاهی است که با استفاده از سیم کارت یکی از اپراتورهای تلفن همراه ارتباط با اینترنت را فراهم می‌نماید.

اپراتورهای تلفن همراه اقدام به ارایه مودم‌هایی نموده‌اند که ویژه سیم کارت‌های خود اپراتور می‌باشند و با سیم کارت اپراتورهای دیگر کار نمی‌کنند. به عنوان مثال مودم ایرانسل، مودم همراه اول، مودم رایتل در بازار موجود هستند که از اینترنت 4G و اینترنت LTE پشتیبانی می‌کنند.

مودم 4G و مودم LTE جزو نسل چهارم اینترنت همراه هستند و از اینترنت پر سرعت و با کیفیتی پشتیبانی می‌کنند. علاوه بر این از آن جهت که این مودم‌ها کوچک و قابل حمل هستند می‌توان در هر مکانی از آنها استفاده نمود.

به عنوان مثال شرکت‌ها، فروشگاه‌ها یا سالن‌های غذاخوری بین راهی که خارج از شهر هستند و دسترسی به خط ثابت تلفن ندارند، می‌توانند با استفاده از انواع مودم 4G و مودم LTE ارتباط اینترنتی خود را فراهم نمایند.

پاور بانک مودم دار

شرکت‌ها، فروشگاه‌ها و فروشندگان برای خرید و فروش و انواع تجارت همراه، نیاز به اینترنت همراه دارند. این امر استفاده از تلفن همراه را افزایش داده که سبب تخلیه شارژ باتری دستگاه خواهد شد. بنابراین پاور بانک به عنوان منبع برق اضطراری می‌تواند شارژ مورد نیاز تلفن همراه را فراهم نماید.

شرکت‌های تولید کننده برای فراهم نمودن شارژ و اینترنت همراه، پاور بانک مودم دار را تولید کرده‌اند.

پاور بانک مودم دار از تجهیزات منحصر به فردی است که علاوه بر برقراری اینترنت همراه می‌تواند به عنوان منبع برق اضطراری نیز استفاده شود. پاور بانک مودم دار از ادغام یک پاور بانک و یک مودم همراه در یک دستگاه کوچک تشکیل شده است.

استفاده از اینترنت برای ارتباطات تجاری

اماکن تجاری علاوه بر آنکه می‌توانند از طریق تجارت الکترونیکی فعالیت خود را گسترش دهند، معمولاً برای ارتباط بخش‌های مختلف نیز نیازمند اینترنت همراه هستند و از این طریق می‌توانند دسترسی آسان‌تری به اطلاعات، اجناس و مدارک مورد نیاز خود داشته باشند. همچنین می‌توانند خدمات و اطلاعات کاملی را در اختیار مشتریان قرار دهند.

بنابراین بسیار ساده‌تر از گذشته می‌توانند به تجارت و فروش بپردازند. تمام این مزایا سبب تسریع در انجام امور بدون نیاز به ارتباط مستقیم بین فروشندگان و خریداران می‌شود و بازده بیشتری را به دنبال دارد.

استفاده از اینترنت برای برقراری امنیت

بی شک در اماکن تجاری نیاز به امنیت بالایی است. این امنیت می‌تواند از طریق انواع دزدگیر و یا انواع دوربین مدار بسته شامل دوربین مداربسته بیسیم، دوربین مداربسته وایرلس، دوربین وای فای و دوربین مداربسته سیم کارت خور برقرار شود.

این دوربین‌ها برای انتقال تصویر نیازمند اینترنت همراه هستند. بنابراین در اماکن خارج از شهر که دسترسی به برق و خط ثابت تلفن ندارند، می‌توان به وسیله پاور بانک مودم دار و یا مودم همراه اینترنت مورد نیاز آنها را فراهم نمود.

همچنین برای برق مورد نیاز مودم همراه در مکان‌هایی که به برق مستقیم دسترسی ندارند می‌توان از انواع پاور بانک و به ویژه پاور بانک خورشیدی استفاده نمود.

پاور بانک خورشیدی دستگاهی است که از طریق پنل‌های تعبیه شده روی دستگاه می‌تواند با جذب نور خورشید به ذخیره انرژی الکتریکی در باتری داخلی خود بپردازد. بنابراین در فروشگاه‌ها و سالن‌های غذاخوری بین راهی استفاده از این تجهیزات می‌تواند امنیت لازم را برای این اماکن فراهم نماید.

هوشمندسازی و اینترنت اشیا

به طور کلی اینترنت اشیا به تجهیزاتی گفته می‌شود که از طریق اینترنت و از راه دور می‌توان آنها را توسط نرم‌افزارهای موبایل و تبلت کنترل نمود. دستگاه‌های مختلف می‌توانند از این طریق به یکدیگر متصل شده و با انسان یا خودشان ارتباط برقرار نمایند.

اینترنت اشیا روی تجارت تاثیر بسیاری خواهد گذاشت و می‌تواند تجارت الکترونیکی را دگرگون سازد. به طور کلی اینترنت اشیا سه مزیت اصلی کنترل، خودکارسازی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها را برای هر تجارتی به همراه خواهد داشت.

توسط اینترنت اشیاارتباط بین انسان و سیستم‌ها برقرار می‌شود و دیگر بررسی و ارتباط مستقیم انسان با تجهیزات کم خواهد شد و این امر سبب تسریع در زمان می‌شود. علاوه بر این دقت بررسی از طریق سیستم و انتقال اطلاعات به انسان بیشتر شده و از خطرات احتمالی که ممکن است برای انسان پیش آید جلوگیری خواهد شد.

اینترنت همراه جایگزین اینترنت ثابت

اینترنت همراه جایگزینی برای اینترنت ثابت و اینترنت ADSL و همچنین مودم همراه نیز جایگزینی برای مودم ADSL خواهد بود. از مهمترین دلایل آن عدم دسترسی به خط ثابت تلفن در هر مکانی است که نمی‌توان از اینترنت ثابت استفاده کرد. در چنین مکان‌هایی مانند اماکن تجاری، بسته به نیازی که وجود دارد می‌توان از مودم همراه و پاور بانک مودم دار برای برقراری اینترنت همراه و یا از پاور بانک به عنوان منبع برق اضطراری استفاده نمود.

جمع بندی

در این مطلب به کاربرد اینترنت در تجارت اشاره کرده و تاثیر تجارت الکترونیک و تجارت همراه را بررسی نمودیم.

همچنین تجهیزاتی که برای برقراری ارتباط اینترنتی نیاز است را معرفی کردیم.

برای آشنایی با انواع مودم همراه، انواع پاور بانک و پاور بانک مودم دار می‌توانید به بخش‌های مربوطه در فروشگاه اینترنتی پاساک مراجعه کرده و در صورت نیاز از طریق تماس با مشاوران فنی پاساک گروپ راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس