نتانیاهو

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه اعلام کرد بیشتر کشورهای عربی به اسرائیل به‌عنوان یک همپیمان نگاه می‌کنند نه دشمن.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو اظهار داشت بیشتر کشورهای عربی دیگر به اسرائیل به‌عنوان یک دشمن نگاه نمی‌کنند، بلکه به آن به‌عنوان یک همپیمان می‌نگرند که نمی‌توان از آن در رویارویی با تروریسم چشم‌پوشی کرد.

نتانیاهو که در کنفرانس سازمان‌های یهودی آمریکایی سخن می‌گفت، مدعی شد تا زمانی که ایران در منطقه مهار نشود، امکان حل نزاع فلسطینی اسرائیلی وجود نخواهد داشت.

وی افزود تغییر چشمگیری در خصوص پذیرش اسرائیل از سوی کشورهای جهان ایجاد شده است به‌طوری که بیشتر کشورهای عربی و اسلامی دیگر به اسرائیل به‌عنوان دشمن نگاه نمی‌کنند، بلکه اسرائیل از نظر آنها به یک همپیمان تبدیل شده که نمی‌توان از آن در رویارویی با تروریسم اسلامی چشم‌پوشی کرد.

بیشتر بخوانید:

«ایران»، «خلوت» شش کشور عربی در اردن را بر هم زد

جزئیات عادی‌سازی غیررسمی روابط عربستان و اسرائیل

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اظهار داشت در کنفرانس ورشو، بسیاری از کشورهای عربی شرکت کردند و نقطه تمرکز بر ایران به‌عنوان مهمترین دشمن بود و بسیاری از کشورهای عربی در این زمینه اتفاق نظر داشتند که حل مسئله فلسطین بدون مهار ایران در منطقه امکان ندارد.

نتانیاهو در ادامه اظهارات فریبنده خود افزود: همه جهان می‌گفت، ما باید مسئله فلسطین را ابتدا حل کنیم، ولی ما معادله را به‌عکس کردیم، به اینکه ما باید ابتدا قدرت خود را پایه‌گذاری کنیم و این‌گونه در قبال جهان و کشورهای عربی انعطاف‌پذیری خواهیم داشت و این ما را به حل نزاع اسرائیلی فلسطینی سوق خواهد داد.

خبر دیگر اینکه کانال سیزدهم تلویزیون عبری‌زبان رژیم صهیونیستی گزارش داد دولت اسرائیل با فروش سیستم «پگاسوس» برای جاسوسی از تلفن‌های همراه نظام‌های چالش‌برانگیز موافقت کرده است. نام برنامه موسوم به پگاسوس در ماه‌های اخیر به‌عنوان یکی از سیستم‌های بسیار خطرناک جاسوسی از تلفن‌های همراه مطرح شده است. این رسانه افزود دستگاه امنیت کل اسرائیل (شاباک) و یگان اطلاعات ۸۲۰۰ (مسئول جاسوسی سایبری) قراردادهایی با شرکت اسرائیلی « NSO» سازنده پگاسوس منعقد کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، این قراردادها، از دستگاه‌های امنیتی می‌خواهد که باید به این شرکت برای به‌دست آوردن مجوز از مؤسسه دفاعی برای فروش برنامه‌هایش کمک کنند.

این رسانه رژیم صهیونیستی اعلام کرده است سیستم جاسوسی از سال ۲۰۱۶ تا اکتبر ۲۰۱۸ علیه ۱۷۵ معارض و فعال حقوق بشری و روزنامه‌نگار در جهان عرب، آمریکای لاتین، آسیا، آفریقا و مناطق دیگر مورد استفاده قرار گرفته است.

پیشتر گزارش‌های مطبوعاتی از به‌کارگیری سیستم جاسوسی پگاسوس علیه جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی پیش از کشته شدن وی در کنسولگری سعودی در شهر استانبول در اکتبر ۲۰۱۸ خبر داده بود.

شرکت اسرائیلی «NSO» در سال ۲۰۱۰ تأسیس شده است که حدود ۵۰۰ کارمند در آن فعالیت می‌کنند و مقر آن در تل‌آویو قرار دارد.

تلاش ناکام برای برگزاری نشست مشترک مقامات عربی و نتانیاهو

خبر دیگراینکه روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارانوت فاش کرد که دنیس رأس فرستاده اسبق صلح خاورمیانه برای برگزاری نشست میان مقامات کشورهای عربی و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در حاشیه کنفرانس اخیر ورشو تلاش کرده بود، اما در این راه ناکام ماند.

ناحوم برنیاع نویسنده گزارش این رسانه صهیونیستی اعلام کرد هدف اساسی این بود که کشورهای نفت‌خیز در این همایش شرکت کنند و از جمله شخصیت‌هایی که قرار بود در این نشست شرکت کنند، عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه عربستان، یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان، خالد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین و دیگر مقامات بودند، ایده مورد نظر این بود که «همه آنها در این جلسه برادرانه در کنار ما بنشینند و در محکومیت ایران حرف بزنند»

برنیاع افزود سعودی‌ها برای حضور خود در این نشست شرط تعیین کردند و آن شرط این بود که مشارکت وزیران خارجه مصر و اردن در این نشست تضمین شود، که آمریکایی‌ها این وعده را به آنها دادند، اما وزیران خارجه دو کشور مذکور (مصر و اردن) شرط حضور خود را در این کنفرانس پیشنهادی، حضور فلسطینی‌ها (مقامات تشکیلات خودگردان) اعلام کردند.

نویسنده صهیونیست در ادامه آورده است: تلاش‌های آمریکا برای برگزاری این نشست با مخالفت فلسطینی‌ها روبرو شد به طوری که آنها بر صائب عریقات دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) برای شرکت در این نشست (که عملاً برگزار نشد) فشار وارد کردند، ولی وی نپذیرفت.

برنیاع افزود: عملاً این همایش و نشست از هم فروپاشید و برگزار نشد، ولی نتانیاهو عقب‌نشینی نکرد و تصاویر و نوارهای ویدئویی دیدار خود با بن علوی وزیر خارجه عمان را پخش کرد به نظر می‌رسد این عکس و فیلم‌ها بدون موافقت بن علوی به رسانه‌ها درز کرد، ولی بعید نمی‌دانم که این مسئله با هماهنگی میان دو مقام صورت گرفت.

این تحلیلگر صهیونیست گفت: فلسطینی‌ها حق خود در وتوی را که مانع تماس‌های علنی عربی با دولت اسرائیل می‌شد، از دست دادند، نگرانی از دشمن مشترک (اشاره به ایران) اجازه همکاری سری نظامی و سیاسی را با کشورهای عربی خلیج (فارس) می‌دهد، ولی تضمن کننده توافق صلح منطقه‌ای نیست.

وی ابراز عقیده کرد آنچه در نشست‌های علنی (مقامات صهیونیست) با اعراب صورت می‌گیرد، در راستای نبرد انتخاباتی نتانیاهو قرار دارد، وی آماده است هر کاری را که بر طرفدارانش تأثیر بگذارد، انجام دهد، و دولت ترامپ هم هر کاری را انجام خواهد داد تا به نتانیاهو در انتخابات کمک کند و در حال حاضر، مقدمات سفر نتانیاهو به واشنگتن در مارس آینده پیش از انتخابات فراهم می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    1 0
    چون مثل خودت خائنند.
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    1 0
    لعنت به غربیها تفعععععععع...
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    0 0
    آقای نتانیابو[!] چون متجاوز و اشغالگر است به اندازه ی تاریخ ۴ هزارسال همسایگی ما با کشورهای منطقه از برخی کشورها شناخت ندارد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس