کد خبر 938237
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۵
یوسف بن علوی

وزیر امور خارجه سلطان نشین عمان عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق، یوسف بن علوی وزیر امور خارجه سلطان نشین عمان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سرگئی لاوروف همتای روس خود در مسکو این موضوع را تکذیب کرد که عادی سازی روابط درحال حاضر بین مسقط و تل آویو در جریان است.

بن علوی تماس‌های کنونی بین دو طرف را "فرایندی مسالمت آمیز برای ایجاد راه حلی برای مسئله فلسطین" خواند که به گفته وی " حقوق فلسطینی‌ها و منابع همگان را تضمین" می‌کند.

بیشتر بخوانید:

دیدار محرمانه نتانیاهو با وزیر خارجه مغرب در نیویورک

بن علوی در واکنش به تماس‌های مسقط با سران رژیم اسرائیل و فلسطینی‌ها تصریح کرد: "به نمایندگی از کسی مذاکره نمی‌کنیم اما به کسانی که از ما درخواست مشارکت برای مهیا کردن شرایط معینی را مطرح کنند، پاسخ مثبت می‌دهیم".

وی افزود: برپایی یک کشور فلسطینی مستقل برخوردار از حاکمیت شرط هرگونه فرایند صلح براساس قطعنامه‌ها و اساسنامه‌های مرجع بین المللی جاری است".

بر اساس گزارش پایگاه خبری عربی ۲۱، بن علوی بر اعتقاد خود بر لزوم ایجاد شرایط جدید و تبلور ابزار و دیدگاه جدیدی برای حل درگیری رژیم اسرائیل و فلسطینی‌ها براساس "راهکار دو دولت " تاکید کرد.

بن علوی درباره سوریه نیز از نقش روسیه در حل بحران این کشورش ستایش کرد و خواهان بازگشت دمشق به جایگاه خود در جهان عرب و اتحادیه عرب شد زیرا یکی از بنیانگذاران آن به شمار می‌رود.

وی در عین حال گفت: مواضع برخی طرف‌های عراق در مسیر بازگشت سوریه مانع ایجاد می‌کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • NL ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    1 3
    عادی سازی نشده که این عکس و فیلم ها تو فضای مجازی ازشون محصول ترفند کامپیوتری، برش و همسان‌سازی کلمات و انتشار از روی غرض می باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس