کد خبر 938164
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷
محمد ایمانی

چاره چیست؟ لابد باید تورم را چندین نوبت بالا برد -چنان که برخی مدیران دولتی در یک سال اخیر به آن دست زده اند- تا قیمت ها بالا بیاید، وقتی قیمت ها گران شد، قاچاق نمی شود و ارزان می شود!

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت:

به این جملات آقای روحانی دقت کنید:

"دلیل قاچاق اجناس به خارج از کشور گرانی نیست، ارزانی است. بروید در کشورهای همسایه و ببینید که گوشت در آنجا چند دلار است.

"ما همان دولتی هستیم که تورم را کنترل کردیم. یکی از دلایل قاچاق ارزانی آن جنسی است که قاچاق می‌شود".

بیشتر بخونید:

افق ۱۴۳۷ چرا از نان شب واجب‌تر است؟

پیام اتفاق امروز "مجمع"؛ استقامت و روشنگری جواب می‌دهد

ترجمه سخنان آقای روحانی، چیزی در این مایه ها می شود: تورم در کشور بالا بود؛ ما آمدیم و آن را پایین آوردیم. خب! تورم که پایین می آید، طبیعتاً قیمت گوشت هم پایین می آید و ارزان می شود. و وقتی ارزان شد، قاچاق می شود.

چاره چیست؟ لابد باید تورم را چندین نوبت بالا برد -چنان که برخی مدیران دولتی در یک سال اخیر به آن دست زده اند- تا قیمت ها بالا بیاید، وقتی قیمت ها گران شد، قاچاق نمی شود و ارزان می شود!

فقط می ماند یک سوال کوچک: قیمت ۳۰ هزار تومانی گوشت در اول دولت روحانی، پایین تر و ارزان تر است؛ یا قیمت ۱۲۰ هزار تومانی امروز آن؟! یعنی گوشت وقتی ۳۰ هزار تومان است، ارزان است و قاچاق نمی شود و وقتی چهار برابر شد، ارزان محسوب می گردد و قاچاق می شود؟!

خب! اگر معادله و حساب و کتاب آقای روحانی درست است، قیمت گوشت را به همان ۳۰ هزار تومانی برگردانند که گران محسوب می شد و برای قاچاق نمی صرفید! ضمناً اگر می شود لطف کنند دیگر به قیمت ها دست نزنند و تورم را پایین نیاورند؛ بگذارند همان بالا باشد!

همچنین زحمت بکشند از خیر چرخاندن چرخ تولید و رونق بخشیدن به اقتصاد در حدی که مردم از یارانه بی نیاز شوند هم بگذرند، یکوقت دیدید با همین شتاب چرخش، چرخ از جا در رفت و به چشم این و آن خورد!

اصلاً خر مردم از کُرّگی دم نداشت؛ خیر وعده های دولت را خوردند و دیگر وعده های اقتصادی درباره افزایش ارزش پول ملی و قدرت خرید را مطالبه نمی کنند. این طوری خوب است؟! راضی می شوند که دیگر برای اقتصاد، معجزه و فتح الفتوح و شقّ القمر نکنند؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محمد IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    0 0
    تا دیروز برای ما از تورم تک رقمی صحبت می کرد و فخر می فروخت، حالا دیگه روش نمی شه اسم تورم رو بیاره!
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    0 0
    دقیقا.
  • قاسم IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    26 0
    احسنت به قلم روانت عالی گفتی.
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    4 0
    ایشان از ابتدای احراز پست ریاست جمهوری بی وقفه دارند " عبوووور" مینمایند!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس