نتانیاهو

رژیم‌صهیونیستی در اقدامی که تحلیلگران آن را در راستای آماده‌سازی جهت جنگ آینده قلمداد می‌کنند، پایگاه‌های ساحلی ارتش در سرزمین‌های اشغالی را تخلیه می‌کند.

سرویس جهان مشرق - اقدام رژیم صهیونیستی برای تخلیه تعدادی از پایگاه‌های نظامی و تاسیسات ارتش رژیم اسرائیل در امتداد سواحل فلسطین اشغالی از شمالی‌ترین مناطق تا جنوبی ترین بخش‌های فلسطین جنجال قابل توجهی را در اسرائیل به پا کرده است.

تصمیم سرکردگان امنیتی رژیم صهیونیستی برای تخلیه این پایگاه‌ها در شرایطی دنبال می‌شود که ارزیابی‌های اسرائیل امکان وقوع جنگ در نتیجه اشتباه محاسباتی ارتش در اجرای عملیات «تقابل بین جنگ‌ها» در سوریه را بالا معرفی می‌کند.

بر اساس این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی آمادگی خود را برای تخلیه این پایگاه‌ها و تاسیسات نظامی اعلام کرده است. مطالب اعلام شده در اسرائیل مدعی است که تخلیه این پایگاه‌ها مرتبط با نیاز رژیم صهیونیستی به سطح قابل توجهی از اراضی برای احداث واحدهای صهیونیست‌نشین است، چرا که تل‌آویو امکان مصادره بیشتر اراضی مسکونی را در شرایط کنونی ندارد.

البته گزارش‌های موجود جدول زمانی تخلیه پایگاه‌های نظامی اسرائیل در سواحل دریای مدیترانه را مشخص نکرده، اما به نظر می رسد که مسایل امنیتی و نظامی در پشت پرده این تصمیم‌گیری قرار دارد. چرا که در سرزمین های اشغالی موضوعات و ملاحظات امنیتی همواره در صدر توجه‌ها قرار داشته و هرگز برای احداث واحد های مسکونی، پایگاه های نظامی تخلیه نمی‌شوند. علاوه بر اینکه صحبت از یک پایگاه محدود نیست، بلکه صحبت از مراکزی است که ده‌ها هزار متر زمین در اختیار دارند و هزینه‌های ساخت و ساز در آنها بالغ بر ۱۰ میلیون دلار است.

المیادین نوشت: به نظر می‌رسد انگیزه واقعی رژیم صهیونیستی از تخلیه این پایگاه‌های نظامی این است که این مراکز بخشی از سامانه فرماندهی و کنترل در هر جنگ احتمالی آینده در میان فرماندهان رژیم صهیونیستی هستند واحتمال آسیب آنها در جنگ احتمالی بالا است. بر اساس گزارش های رسانه های عبری زبان پایگاه هایی که قرار است تخلیه شوند، شامل پایگاه دریایی «زیکیم»، پایگاه هوایی «بلماخیم»، پایگاه دریایی «عتلیت»، و آکادمی صنایع نظامی و امنیتی «معهد داوود» است.

به این ترتیب به نظر می‌رسد تخلیه این پایگاه‌ها در نتیجه اشراف اطلاعاتی و احتمال سقوط این پایگاه‌ها در نتیجه حمله نیروهای حزب‌الله لبنان یا مقاومت فلسطین است. پایگاه دریایی زیکیم در مجاورت نوار غزه قرار دارد و پیش از این و در جنگ سال ۲۰۱۴ جبهه عملیات ویژه‌ای برای نیروهای حماس به شمار رفته است. پایگاه هوایی بلماخیم نیز یکی از پایگاه های اساسی اسرائیل است که مساحت آن بالغ بر ۵ کیلومتر است و شامل بسیاری از بالگردها و هواپیماهای جاسوسی رژیم صهیونیستی می‌شود. این پایگاه همچنین مرکز شلیک موشک هایی نظیر موشک های هوایی السهم و شافیت است.

نکته عجیب اینکه این پایگاه پیش از این برای انتقال هواپیماها و نیروهای نظامی مورد استفاده قرار گرفته و تصمیم به تخلیه این پایگاه به هیچ وجه نمی‌تواند مرتبط با نیاز سرزمین های اشغالی به اراضی موجود در این پایگاه باشد.

پایگاه دریایی عتلیت یکی دیگر از تاسیسات حساس رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود که مقر یگان ویژه دریایی از جمله یگان شیطت ۱۳ است. این پایگاه در جنوب حیفا قرار دارد.

آکادمی معهد داود متعلق به شرکت صنایع امنیتی رافائل است که در خلیج حیفا مستقر است. بیشتر فعالیت‌های شرکت مذکور در همین پایگاه انجام می‌شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ارمین IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    هر جنگی اتفاق بیافته پایان رژیم نجس صهیونیستی رو بدنبال خواهد داشت این سگ های هار مثل اینکه برای نابودی عجله دارند
    • IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
      50 44
      دوباره این ربات های اسرائیلی منفی دادنشو شروع کردن!! مشرق هنوز نفهمیدی ربات تو سایتتون فعاله؟! جالبه که اگه پیامی بدی که ادبیات سختی داشته باشه قاطی می کنم و کلی مثبت میدن. بعد می بینی تو یه صفحه که پیام های اسلام‌گرایانه کلی منفی خورده، یه دونه پیام اسلام‌گرایانه به شدت مثبت می خوره
    • IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
      15 8
      از توهم بیاید بیرون یکم هم دنیای واقعی رو ببینید
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
      10 8
      عجله نکنید. انشاالله 25 سال دیگر اسرائیل نابود میشود.
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    42 11
    خدا کنه اگر دروغ هم هست با راست تبدیل بشه!
  • تبریزی IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    22 6
    نمی توانند اگر یک در صد گمان پیروزی داشته باشند حتما جنگ را اغاز میکنند
  • DE ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    51 34
    سگ تو روح بنیانگذار اسرائیل .
    • IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
      35 32
      بن گورین و شیمون پرز و موشه دایان از بنیانگزاران رژیم منحوس صهیونیستی بودن.لعنت الله علیه.همشان بدرک واصل شدن.
    • علی باقری AE ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
      12 14
      با سلام دوست عزیز من خودم یکی از دشمنان سرسخت صهیونیست هستم از اونا حرکت از خدا برکت اون یاسرعرفات میره با اونها صلح میکنه که عاقبت اون کارش سردرگمی بیشتر فلسطینی بدبخت یشه اگر خود فلسینها جنک را شروع کنند ما هم با جان و دل میرویم ولی موقعی که خودشان حس و رمق جنگ با رژیم اشغالگر را ندارد چرا ما فقط از تمام جهات هزینه کنیم ؟؟
    • سپهر IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
      2 8
      نه بابا. اینهایی که میگی عضو بودند. عامل اصلی تئودور هرتسل و دودمان روتشیلد و راکفلر بودند
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
      3 7
      به سگ توهین نکنید.
  • رحمن GB ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    12 18
    اسرائیل انتخابات دارند و کارهایی برای پیروزی باید نتانیاهو انجام دهد این آدم کش متجاوز شاید بخواهد یک زمین لرزه در غزه بوجود بیاورد لازم است فلسطینیان به موشکهای زمین بدریا و زمین به زمین مجهز شوند.ای آل هاشمی اردن که خود را از اهل بیت میدانی تو این شجاعت را داری که جلوی اسرائیل بایستی استثمار انگلیس و آمریکا نگهدار تو نیست و یهود دشمن صهیونیست قسم خورده شماست روی مردم خودت حساب باز کن از عربستان که سعودی اجدادشان یهودی است دوری کن.
  • حسین PL ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    37 33
    دژ خیبر هر چقدر هم محکم باشه توان ایستادگی در مقابل خواست خدای تعالی و یاران علی (ع) را نخواهد داشت.
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    17 11
    ما لحظه شماره این واقعه هستیم
    • IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
      7 10
      حاجی شما که انقدر لحظه شمارید چرا خودتون شروع نمیکنید؟ شما نیروهاتونو تو رژه اهواز و زاهدان بچسبید جنگ با اسرائیل پیش کش
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    16 14
    آماده سلاخی صهیون ها هستم
  • ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    12 10
    عمرا جنگ کنن چون میدونن قبرشون کندست
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    16 15
    ان شاالله به همین زودی شاهد خواهیم بود که اسرائیل به زباله دانی تاریخ خواهد پیوست.
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    14 11
    نفس های نجس به شمارش افناده
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    14 12
    اسرائیل هر طرف حرکت کنه و به هر سمتی از سیاست یا جنگ بره دست به خودکشی زده. سرانجام از این همه سردرگمی و ترس از اطرافش دست به یه اشتباه میزنه و نابود میشه.
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    0 0
    حسابی ترسیدین خخخخخ
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    0 6
    این سربازها که اطراف این هیولا ایستادن قیافه اشون خیلی اشناست سرباز وظیفه های نورابادممسنی ازاستان کهکیلویه وبویراحمد اونجا چکارمیکنند؟!
  • وطن پرست IR ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    1 7
    احتمالا اسراییل همچون امارات و عربستان که پایگاه هایی در افریقا در سال های اخیر احداث کرده اند...و صد البته در کشورهایی همچون اتیوپی و.. حضور پیدا و پنهان داشته و دارد: در صدد تقویت و گسترش آن است... و نکته ی مغفول دور نگه داشتن وسایل و ادوات گران قیمت از تیررس دشمنان است...کاری که صدام در جنگ اول خلیج فارس کرد...و پناهندگی هواپیماها به کشورهای همسایه بود... شک نکنید تمام این تحرک های رقبا و دشمنان ایران در افریقا و... با ایران هم مرتبطه ...!!!!!!
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    0 0
    میخواهند تحویل مقاومت بدهند . وگرنه کسی خط مقدم را خالی نمیکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس