سرلشکر باقری نمایه

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دشمن در دو ماه گذشته تلاش در اجرای بیش از ۶۰ عملیات تروریستی در جنوب شرق کشور داشت که با تلاش شبانه‌روزی نیروهای مسلح، ۵۵ عملیات آن‌ها خنثی‌سازی شد.

به گزارش مشرق، سرلشکر «محمد باقری» صبح امروز در دیدار با آیت‌الله سعیدی نماینده، ولی فقیه در استان قم در سالن محراب حرم مطهر اظهار داشت: کشور ما به دلیل دشمنی‌ها و منطقه حساسی که در آن قرار دارد، با تهدیدات زیادی مواجه است. دشمن همه تهدیدات را آزموده و به این نتیجه رسیده که تهدید نظامی کارایی ندارد، ولی تهدیدات تروریستی، جاسوسی، فرهنگی و سایبری در کنار تهدیدات اقتصادی و روانی همچنان وجود دارد.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح در برقراری دفاع و امنیت پایدار کشور عهده‌دار مسئولیت هستند، گفت: ستادکل نیروهای مسلح در عرصه سیاست‌گذاری و نظارت بر تمامی نیروها مأموریت دارد؛ کشور در تمامی عرصه‌ها از نظر دریایی، هوایی و زمینی با حضور فعال نیروهای مسلح در حال انجام وظیفه است و در منطقه شمال غرب و جنوب شرق کشور به‌صورت ویژه حضور دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: امروز با تدابیر و فرماندهی نزدیک و با تجربه مقام معظم رهبری، تمامی نیروهای مسلح به مأموریت‌های خود آگاه‌اند و با حداقل امکانات و اعتبارات عهده‌دار این مسئولیت سنگین در این منطقه حساس هستند.

بیشتر بخوانیم:

خانه‌های تیمی تروریست‌های عامل جنایت جاده خاش- زاهدان متلاشی شد

وی با اشاره به برپایی سه نمایشگاه صنایع دفاعی در کشور اضافه کرد: در این نمایشگاه‌ها دستاوردهای دفاعی کشور با بیش از ۷۰۰ محصول صددرصد ایرانی به نمایش درآمد. امروز بیش از ۸۰ درصد دستاوردهای دفاعی کشور بومی هستند و بسیاری از آن‌ها با کیفیت بهتری از نمونه‌های خارجی، به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

باقری با بیان اینکه سیستم دفاعی کشور از نظر فن‌آوری، سرآمد فن‌آوری‌های مختلف کشور است، ادامه داد: نیروهای مسلح در عرصه رشد و توسعه فن‌آوری می‌توانند در تمامی عرصه‌های مورد نیاز کشور حضور یابند و به رشد نظام در این عرصه‌ها کمک کنند.

وی در ادامه به تلاش نیروهای مسلح در حفظ امنیت منطقه جنوب شرق کشور اشاره کرد و بیان داشت: در سال‌های اخیر، کشورهای عربستان و امارات سرمایه‌گذاری‌های سنگینی در حمایت از تروریست‌ها داشته و دارای پایگاه‌های مخفی و نیمه مخفی در این منطقه هستند؛ کشور پاکستان نیز در ایالت بلوچستان حضور زیادی ندارد؛ همین مسئله باعث شده با وجود مرزهای زیاد مشترک با این کشور، آسیب‌هایی را شاهد باشیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: دشمن در دو ماه گذشته تلاش در اجرای بیش از ۶۰ عملیات تروریستی در جنوب شرق کشور داشت که با تلاش شبانه‌روزی نیروهای مسلح، ۵۵ عملیات آن‌ها خنثی‌سازی شد، ولی در مواردی هم شاهد عملیات تروریستی و گروگان‌گیری بوده‌ایم.

وی ادامه داد: البته در این سال‌ها با پاکستان مذاکرات زیادی صورت گرفته و این کشور ۱۰ گردان نیروی نظامی و چند پاسگاه در مرز با ایران اضافه کرده است، ولی برای مقابله با این گروهک‌ها، نیازمند تلاش‌های مضاعف و جدی‌تری هستیم.

باقری با بیان اینکه در حال حاضر امکان حضور ما در خاک پاکستان و انجام عملیات نظامی وجود ندارد، گفت: تلاش داریم تعاملات به‌گونه‌ای پیش رود که بتوانیم با انجام عملیات و مانور مشترک در ایالت بلوچستان پاکستان یا حمایت‌های اطلاعاتی و واگذار کردن عملیات به آن‌ها از بروز حوادث تروریستی در ایران اسلامی جلوگیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً اگر پاکستان اجازه حضور و عملیات نیروی‌های نظامی ایران در ایالت بلوچستان را بدهد، غائله تروریست‌ها را تمام می‌کنیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر تعمیق اعتقادات و معنویت در میان کارکنان نیروهای مسلح اشاره کرد و متذکر شد: در این عرصه کارهای خوبی انجام شده و در حال انجام است، نیروهای مسلح در رده‌های مختلف در شهر قم حضور می‌یابند و در دوره‌های مختلف بصیرتی و معرفت افزایی شرکت می‌کنند.

وی درباره مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر ساماندهی ۸ میلیون بسیجی جوان، مؤمن، انقلابی و پای‌کار گفت: کارهای ارزشمندی در این عرصه صورت پذیرفته و بسیج طلاب در این راستا ظرفیتی بزرگ است.

باقری با اشاره به ورود سالانه ۴۰۰ هزار سرباز در نیروهای مسلح گفت: سربازان همواره گلایه‌هایی درباره سختی کار و نحوه برخورد با آن‌ها داشتند؛ تلاش شد ازنظر تربیتی و احترام و شخصیت سربازان کارهای خوبی انجام شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: فرا آموختن مهارت‌های کاری از دیگر اقداماتی است که در این عرصه در دستور کار قرار گرفت و در یک و نیم سال گذشته بیش از ۲۰۰ هزار سرباز مهارت‌هایی در رشته‌های گوناگون فراگرفته‌اند که در این راستا گواهی‌های معتبر هم برای آن‌ها صادر شده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    3 2
    هر بار اینها رو محکم بزنید میروند گم میشود. ضربه محکم جواب میده . ضربات کوچک زیاد مفید نیست
  • -- AT ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    7 2
    پاکستان در رقابتی دیرین و کینه توزانه در برابر هند> از روابط اقتصادی ایران و هند به ویژه پروژه ی بندر چابهار و دالان(کریدور) تجاری هند و افغانستان به آسیای میانه از راه ایران خشمگین است و این خشم را با شُل کردن افسار گروههای بنیادگرای مسلح به رُخ ایران میکشد>توجه بیش از حد ایران به کشورهای منطقه خلیج فارس و غرب آسیا موجب غفلت از شناخت و تحلیل همسایگان شرقی یعنی پاکستان و افغانستان شده است...
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    4 2
    ریخته شدن خون دهها دیپلمات ایرانی و این شهدای جدید ، نتیجه مماشات
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    5 49
    آره حتما اجازه میده. بشین تا اجازه بده.
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    8 1
    مجوز پاکستان نمیخواد، یکبار که بزنید عادت می کنند. اصلا" مماشات نکنید با این پاکستانی ها. دستشون تو کاره.
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    0 0
    باید اولتیماتوم داد که یا پاکستان خود اقدام کند یا ما خود اقدام میکنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس