12

برخی شرکت‌ها و کارشناسان سایبری مدعی شدند که هکرهای منتسب به چین سال‌های گذشته به شبکه‌های رایانه‌ای سه شرکت بزرگ فناوری نظامی صهیونیست‌ها حمله کردند.

به گزارش مشرق، برخی شرکت‌ها و کارشناسان سایبری مدعی شدند که هکرهای چینی موفق شده بودند در سال‌های گذشته اطلاعات تکنیکی سامانه گنبد آهنین صهیونیست‌ها را سرقت کنند.

به نوشته هفته نامه «نشنال این ترست» «برایان کربس» کارشناس امنیت سایبری به نقل از شرکت «سایبر اینجینیرینگ» مستقر در «مریلند» آمریکا گزارش کرده است خلال ۱۰ اکتبر ۲۰۱۱ تا ۱۳ اوت ۲۰۱۲، هکرهای منتسب به چین به شبکه‌های سه شرکت بزرگ فناوری، جنگی صهیونیست‌ها از جمله «رافائل» و «الیسرا» حمله کردند.

بیشتر بخوانید:

فرماندهان آمریکایی بیمناک از هکرهای چینی

سرقت اطلاعات نیروی دریایی آمریکا توسط هکرهای چینی

کربس در این گزارش نوشته است که هکرهای منتسب به چین با رخنه به زیرساخت‌های ارتباطی سری صهیونیست‌ها، به حجم وسیعی از اطلاعات این سه شرکت دست یافته‌اند.

بر این اساس، اکثر این اطلاعات مربوط به موشک‌های «پیکان -۳»، پهپادها، راکت‌های بالستیک و اسناد فنی در حوزه‌های دفاع موشکی بوده است.

«ماندیانت» دیگر شرکت امنیت سایبری مستقر در «ویریجینای» آمریکا نیز معتقد است که این حمله توسط گروهی از هکرها با پشتیبانی ارتش چین صورت گرفته است. شرکت ماندیانت نام این گروه را واحد دوم دفتر نیروی انسانی ارتش چین، که معمولاً توسط یگان نظامی خود به عنوان «یگان ۶۱۳۹۸» شناخته می‌شود، خطاب کرد. این گروه به سرقت اسرار آمریکایی‌ها نیز متهم است به طوری که وزارت دادگستری آمریکا در ماه مه (اردیبهشت) گذشته چهار نفر از اعضای آن‌را به همین جرم متهم کرد.

سامانه موشکی گنبد آهنین مجهز به موشک‌های پیکان کار مشترک آمریکا و (رژیم) اسرائیل است و پیمانکاران دفاعی آمریکا بسیاری از این اسناد ربوده شده را نوشته بودند. این سامانه برای رهگیری موشک‌ها و کاتیوشا آماده شده است و سرنگون ساختن موشک‌های کروز و جنگنده‌های رادار گریز آمریکا از اولویت‌های مهمتر چین به حساب می‌آید.

بر اساس این گزارش، با توجه به این‌که تل آویو هکرها، ضد هکرها و صنایع امنیت سایبری زیادی دارد که این مهارت را نزد ارتش اسرائیل فرا گرفتند، پس اگر چینی‌ها به رایانه‌های فوق سری اسرائیلی‌ها رخنه کرده باشند، قادر خواهند بود به اسرار آمریکایی‌ها و هرکس دیگر نیز رخنه کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    2 0
    عجب مارمولک هایی هستن این چینیها
  • جلال IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
    0 0
    چه خوب آمریکا و اسراییل تندتند چپ و راست دارن توسط هکرها هک میشن اما ما خیلی خوبیم خیلی قوی هستیم اصلأ هک نمیشیم حتی همون چینی ها که اسراییل و آمریکا را هک میکنن واسه ما دایه مهربانتر از مادر هستن و اصلا نه ما را هک کردن و نه هک خواهند کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس