صفحه نخست روزنامه‌های یکشنبه ۲۸ بهمن

دیروز تشییع پیکرهای مطهر ۲۷ شهید حادثه تروریستی زاهدان با حضور باشکوه و تاریخی اقشار مختلف مردم اصفهان برگزار شد. اما متاسفانه این رویداد مهم هیچ جایی در صفحات برخی روزنامه‌های اصلاح طلب نداشت.

سرویس سیاست مشرق - ر وزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** سانسور تشییع پیکر شهدای زاهدان در روزنامه‌های اصلاح طلب

دیروز تشییع پیکرهای مطهر ۲۷ شهید حادثه تروریستی زاهدان با حضور باشکوه و تاریخی اقشار مختلف مردم اصفهان برگزار شد. اما متاسفانه این رویداد مهم هیچ جایی در صفحات برخی روزنامه‌های اصلاح طلب نداشت.

روزنامه‌های اصلاح طلب اعتماد، شرق، سازندگی، ابتکار، آفتاب یزد، همدلی، صدای اصلاحات، دنیای اقتصاد و جهان صنعت به هیچ عنوان در صفحه اول خود به تشییع پیکر باشکوه و تاریخی شهدای حادثه تروریستی زاهدان توسط مردم اصفهان نپرداختند.

گفتنی است برخی روزنامه‌های اصلاح طلب در روزهای گذشته، خبر شهادت ۲۷ پاسدار جان بر کف و حافظ امنیت کشور را هم سانسور کردند.

یک روزنامه اصلاح طلب نیز در روزهای گذشته مدعی شده بود که نباید با حادثه تروریستی زاهدان برخورد احساسی کنیم!

** اگر به FATF نپیوندیم، ارزش پول ملی کاهش می‌یابد!

روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «خطر لغو کانال مالی» نوشت:

«اگر به FATF نپیوندیم علاوه بر اینکه احتمال ایجاد بروز مشکل برای تداوم فعالیت کانال مالی اتحادیه اروپا به وجود خواهد آمد، ریسک سرمایه گذاری در ایران بالا رفته و مسیر سرمایه در کشور محدود می‌شود. با کاهش ارزش ریال در برابر دلار، نرخ تورم افزایش می‌یابد. در شرایطی که امکان تعامل با کشورها از مسیرهای قانونی را نداریم، برای دورزدن تحریم‌ها باید از مسیرهای غیرشفاف حرکت کنیم که احتمال بروز تخلف و رانت را تشدید می‌کند…نپیوستن ایران به FATF می‌تواند به مفهوم پیوستن ایران به لیست سیاه مالی باشد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «

با توجه به گفت و گوها و مذاکراتی که در زمینه‌های گوناگون مثل کانال مالی با اروپا انجام شده است، اگر مجدداً به لیست سیاه بپیوندیم، بحث کانال مالی بی فایده می‌شود».

همان طیفی که در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ مدعی شده بود که با روی کارآمدن رئیسی و قالیباف، دلار ۵,۰۰۰ تومان می‌شود، پس از آنکه با بی تدبیری، دلار را تا آستانه ۱۹ هزارتومان افزایش دادند و علیرغم تبلیغات فراوان نتوانستند آن را به زیر ۱۰ هزارتومان کاهش دهند، حالا مدعی هستند که بدون FATF ارزش پول ملی کاهش می‌یابد!

حامیان FATF هیچ دلیل کارشناسی و فنی برای توجیه پیوستن به این سازمان بین دولتی ندارند، به همین دلیل از ترفندهای نخ نمای انتخاباتی استفاده می‌کنند.

ایجاد دوگانه دروغین « FATF -معیشت» در حالی است که مردم به چشم خود نتیجه دوگانه دروغین «هسته ای-معیشت» را می‌بینند. قرار بود با برجام، دلار ۱۰۰۰ و ۵۰۰ تومان شود و چنان رونقی ایجاد شود که مردم دیگر هیچ نیازی به یارانه نداشته باشند!

** رونمایی از جدیدترین دستاورد برجام، پراید ۴۵ میلیونی

روزنامه سازندگی در گزارشی با عنوان «پراید ۴۵۰۰۰۰۰۰ تومان» نوشت:

«قیمت پراید فقط در یکماه ۱۸ درصد رشد داشته است…ماجرای گرانی خودرو را باید در ۹ ماه پیش که افزایش قیمت دلار شروع شد، جست و جو کرد؛ اواخر فروردین امسال که بحران ارزی تازه شروع شده بود، کمتر کسی تصور می‌کرد قیمت خودروها به یکباره افزایش دو تا سه برابری پیدا کند. آن زمان پراید صفر ۱۳۱، ۲۲ میلیون تومان بود که حالا حدود ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان شده است…رشد قیمت پراید نسبت به بهمن پارسال عدد ۸۶ درصد را نشان می‌دهد».

به جرأت می‌توان گفت که پراید ۴۵ میلیون تومانی، جدیدترین دستاورد برجام است. کوچک شدن سفره مردم و بتن ریزی در صنعت هسته‌ای، تنها دو نمونه از نتایج خسارت بار برجام است.

روزنامه‌های اصلاح طلب این روزها ژست دلواپسی برای معیشت مردم و حقوق کارگران را به خود گرفته و اشک تمساح می‌ریزند. اما به دلیل آلودگی به رفتارهای قبیله‌ای حاضر نیستند که به علت اصلی به وجودآمدن وضع فعلی اذعان کنند. اصلاح طلبان مسبب وضع موجود هستند و باید درباره این مسئله به مردم پاسخگو باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • جلال IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    13 23
    یک مشت احمق گند زدن تو مملکت اگه برجام نبود که تکلیف شما همون سالها معلوم بود
    • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
      7 3
      ما که نفهمیدیم منظور شما چیست و با کدوم طرفی
  • حامد IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    28 0
    خائنین و.رشکسته سیاسی واجتماعی واعتقادی گورشون را گمکنند محوانقلاب وارزشهای دینی واسلام را به گور خواهند برد (((تابانک لاالله الله هست مبارزه هم هست ومخالفین اسلام را به خاک مذلت خواهیم کشاند ))))))))))انشالله
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    34 0
    خدا لعنت کنه اون هایی که باعث گرونی ان و خدا مسئولین خیانت کار رو هم خوار ذلیل کنه که گوش به حرف سید علی نمیدن و حاصل گوش ندادن هم فقر برا مردمه
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    60 2
    مگر برای پول ملی دیگر ارزشی مانده؟
    • IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
      0 2
      آری مانده . ارزشی برابر با پِهِنِ گاو
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    36 1
    معلومه که اصلاح طلبان خوشحالند زیرا داعش و اصلاح طالبان هردو در راستای منافع امریکا گام بر می داند شما انتظار تان را بالا نبرید
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    42 1
    اجب روزی نامه هایی هستند که از کشته شدن مرزبانان کشورخود خوشحال هستند
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    20 0
    لعنت براین وطنفروشان 2 کارته.که ایرانو مدیریتشوبفساد کشیدن
  • majid IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    21 1
    مقصر این حواث شخص روحانی و نوبختی
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    20 0
    مردم را گول نزنید قبلا هم میگفتند اگر با کدخدا (امریکا) مذاکره نکنیم هیچ مشکلی حل نمیشود ! معلومه که دولت همدست غربی هاست
  • مجید IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    20 0
    از اینکه هیچ خبری از تشییع جنازه شهدا در هیچ روزنامه اصلاح طلب نیامده به سادگی عبور نکنیم. خیلی جای تأمل دارد. چند نتیجه می توان گرفت: 1- همه این روزنامه ها از یک جا هدایت می شوند. 2- آن جایی که ایشان را هدایت می کند کجاست؟ هرجا هست با شهدا میانه خوبی ندارد. 3- علی رغم غوغاسالاری این روزنامه ها در مورد وجود سانسور در رادیو و تلوزیون، خودشان بیشتر از همه سانسور می کنند. 4- از همه اسفناک تر اینکه این ایرانی ها !!!! با چی مخالفند؟ با تشییع جنازه مرزبانان کشور؟! با حراست از مرزهای کشور؟ خدایا یک جماعت تا کجا ممکن است سقوط کنند؟ اینها طرفدار چی هستند؟
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    14 0
    مشکلی نیست چند وقت دیگه اونا می‌میرند ما سانسور میکنیم.
  • FR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    12 0
    ارزش لول ملي پايين و ورشكستگي با عضويت ايران به پالرمو و FATF
  • داوود IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    8 0
    هر بلایی که سر ما بیاید اجازه خیانت به شما نخواهیم داد.
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    15 0
    لعنت شهدا براصلاح طلبان شلبریتی
  • ناشناس IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    3 0
    تمام روزنامه های اصلاح طلب از مسعود بهنود خط وربط میگیرن واین اصلا تعجب نداره چون سفارت انگلیس هنوز پابرجاست
  • امید DE ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    2 0
    این خائنان به ملت و مملکت رو که تمامشان شناسائی شدن رو هر چه زودتر دستگیر کنید تا بیشتر از این گند بالا نیاوردن
  • hmoly IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    0 0
    خوب است یه یاد بیاوریم که وقتی ترامپ از برجام خارج شد نه تنها قیمت دلار افزایش نیافت بلکه کاهش هم یافت. دلمان را به برجام و اف ای تی اف خوش نکنیم
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    1 0
    اگر سانسور نمی کردند که اربابشون در آنطرف بدش میامد.
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    2 0
    بر جد آبادتان لعنت بر FATF و اجرا کنندگان آن لعنت دروغگوها
  • یاسر IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    2 0
    اهای بیموخهای اصلاح طلب بدانید آگاه باشیدبااین حرفهای بی ارزشتان راه بجایی نمی برید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس