کد خبر 937672
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
کارگر ساختمانی

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی از برقراری پوشش بیمه ای ۹۰۰هزار کارگر با راه اندازی سامانه خدمات حمایتی خبرداد و گفت:صلاحیت۲۰۰هزار نفر که خود را کارگر ساختمانی معرفی کرده بودند، تایید نشد.

به گزارش مشرق، اکبر شوکت با اشاره به آخرین وضعیت بیمه کارگران ساختمانی با بیان اینکه حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار کارگر و استاد کار ساختمانی در کشور فعالیت می کنند، اظهار داشت: با طرحی که از سال گذشته برای راه اندازی سامانه خدمات حمایتی وزارت رفاه ذیل بانک اطلاعات ایرانیان در دستور کار قرار گرفت، تاکنون حدود ۹۰۰ هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید:

وی با بیان اینکه همچنین حدود ۱۰۰ هزار کارگر ساختمانی نیز در نوبت برقراری پوشش بیمه ای قرار دارند، افزود: در بین متقاضیان دریافت خدمات بیمه تامین اجتماعی در سامانه، تعدادی از کارگران فاقد کارت مهارت هستند که برای بهره مندی از خدمات بیمه ای باید نسبت به دریافت کارت مهارت اقدام و سپس در سامانه بیمه کارگران ساختمانی به نشانی www.samanehrefah.ir ثبت نام کنند.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور با اشاره به تاثیر مثبت این سامانه در شناسایی و پالایش کارگران ساختمانی گفت: با راه اندازی این سامانه حدود 200 هزار نفر که کارگر ساختمانی نبودند و در سایر مشاغل مشغول به فعالیت بودند اما از خدمات بیمه کارگران ساختمانی استفاده می کردند، شناسایی شدند که منجر به لغو خدمات بیمه ای این ۲۰۰ هزار نفر شد.

شوکت با بیان اینکه همچنین ۴۰۰ هزار متقاضی جدید در سامانه بیمه کارگران ساختمانی ثبت نام کردند تا صلاحیت آنها بررسی و احراز شود، گفت: با راه اندازی سامانه مذکور ۹۵ درصد کارگرانی که بیمه شدند و خود را به عنوان کارگر ساختمانی معرفی کردند، در همین حرفه مشغول به کار هستند و ۵ درصد مابقی نیز ضریب خطایی بسیار پایینی است که در هر فرایندی اجتناب ناپذیر است.

عضو هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی افزود: با اجرای طرح بیمه مشاغل و کارگران ساختمانیِ دارای کارت مهارت از سازمان آموزش فنی و حرفه ای، علاوه بر اینکه صلاحیت کارگران واقعی ساختمانی احراز شد، دولت، سازمان تامین اجتماعی و کارگران نیز از این طرح و خدمات آن منتفع می شوند.

 کلیه کارگران ساختمانی حائز شرایط متقاضی بیمه نامه تأمین اجتماعی در سراسر کشور می توانند با در دست داشتن مدارک مورد نیاز، نسبت به ثبت نام در این سامانه و گرفتن کد رهگیری اقدام کنند.

فرایند استحقاق سنجی متقاضیان، از طریق استعلام و بازدید میدانی، توسط متصدیان امر صورت می‌گیرد و نتیجه، به واجدین شرایط اطلاع رسانی می‌شود.

طبق مصوبه کارگروه رفع موانع اجرایی بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی، ثبت نام کلیه کارگران ساختمانی اعم از بیمه شده و بیمه نشده در این سامانه الزامی است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس