کد خبر 937437
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲
سرعت گرفتن تولید فرآورده‌های نفتی در پالایشگاه بندرعباس/ تولید ۷۰ درصد بنزین با استاندارد یورو ۴

پالایشگاه نفت بندرعباس به عنوان تنها پالایشگاه تصفیه نفت خام سنگین در خاورمیانه در راستای افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده‌ها، تولید روزانه ۱۵ میلیون لیتر گازوئیل یورو ۴ و تولید ۸ میلیون لیتر بنزین

به گزارش مشرق، پالایشگاه نفت بندرعباس به عنوان تنها پالایشگاه تصفیه نفت خام سنگین در خاورمیانه به شمار می‌رود که فعالیت خود را از سال ۱۳۷۶ و در مجاورت شهر بندرعباس آغاز کرده است.
این پالایشگاه در ابتدای فعالیت خود ظرفیت پالایش ۲۳۲ هزار بشکه در روز را داشت که با اتکا به توان داخلی و در راستای گسترش فعالیت این مجموعه ظرفیت اسمی آن در مرداد ماه سال ۱۳۸۷ به ۳۲۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت.
بیشتر بخوانید:
در ادامه طرح‌های توسعه پالایشگاه نفت بندرعباس در سال ۱۳۹۱ بدون انجام هزینه و سرمایه گذاری با ۳۰ هزار بشکه افزایش در میعانات گازی تزریقی به واحدهای تقطیر و غلظت شکن، ظرفیت خود را به ۳۵۰ هزار بشکه در روز رساند که در کنار ظرفیت هایی مانند که شامل ظرفیت های مانند استفاده از اسکله نفتی جهت دریافت و پالایش نفت خام سنگین و فوق سنگین و امکان صادرات و واردات فرآورده‌های نفتی جایگاه ویژه ای را به این پالایشگاه بخشیده است.
پالایشگاه نفت بندرعباس خوراک مورد نیاز خود را از نفت خام سبک جزیره هنگام، نفت خام سنگین و میعانات گازی استحصالی از منابع گازی سرخون و عسلویه به دست آورده و استفاده می‌کند.
طبق اذعان کارشناسان در حال حاضر، حدود ۱۸ درصد پالایش نفت خام داخل کشور و به تبع آن محصولات مورد نیاز کشور در این پالایشگاه تولید و پس از آن محصولات خود را شامل گاز مایع، بنزین موتور، نفتای سنگین صادراتی، سوخت جت، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره در سراسر کشور توزیع و یا مازاد خود را صادر می‌کند.

به دنبال تکمیل عملیات اجرایی طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده‌ها، هاشم نامور مدیرعامل پالایشگاه نفت بندرعباس از آماده بهره‌برداری بودن این طرح خبر داد و گفت: تا پایان امسال افزون بر افزایش ظرفیت فرآورده‌های تولیدی، کیفیت بنزین تولیدی در پالایشگاه بندرعباس به یورو ارتقا خواهد یافت.
طبق اعلام مدیرعامل پالایشگاه نفت بندرعباس با راه‌اندازی واحد تصفیه هیدروژنی نفت‌گاز این پالایشگاه روزانه ۱۵ میلیون لیتر گازوئیل یورو ۴ در این پالایشگاه تولید خواهد شد و میزان تولید بنزین از ۸ میلیون لیتر به روزانه ۱۲ میلیون لیتر افزایش یافته که ۷۰ درصد از بنزین تولید این پالایشگاه (۸ میلیون لیتر) یورو ۴ خواهد بود.
به گفته مسئولین این مجموعه، کاهش انتشار آلاینده‌های زیست محیطی، بهینه‌سازی مصرف انرژی، استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها، فراهم شدن زمینه اشتغال مولد از دیگر مزایای اجرای طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده‌ها است.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس