نماز جمعه تهران حاج علی اکبری - کراپ‌شده

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: ملت ایران در هفته‌ گذشته یکی از زیباترین جلوه‌های تقوای جمعی را به نمایش گذاشت.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: ملت بزرگ ایران در هفته گذشته یکی از زیباترین جلوه های تقوای جمعی را به نمایش گذاشت.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه تقوا برای یک ملت و جامعه انقلابی دارای جلوه های گوناگونی است، ادامه داد: وقتی یک ملت بزرگ به فضل الهی از نعمتی بزرگ بهره مند می شود، تقوایش به او حکم می کند که یک شکرگزاری بزرگ به ساحت مقدس ربوبی تقدیم کند.

بیشتر بخوانید:

ساخت کشتی‌های غول پیکر برای خارجی‌ها

۳محور قابل تأمل در بیانیه گام دوم

وی تصریح کرد: از ملتی که از چنگ فرعونیان و حاکمیت ستمگران رها می شود و طعم آزادی و استقلال را می چشد و در پرتو استقرار ولایت الهی به بسیاری از آرزوهای خودش می رسد و در مسیر فتح قله های بزرگ قرار می گیرد، انتظار این است که چنین شکر الهی را به جا آورد.

حجت الاسلام علی اکبری با اشاره به اینکه یوم الله روز تجلی اراده و امر پروردگار است، افزود: جامعه ای که یوم الله را درک کرد، به آن جامعه فراخوان داده می شود که شکرگزار این نعمت بزرگ باشد که اگر این سپاسگزاری صورت گیرد، خداوند آن جامعه را توسعه می‌دهد و باید این شکرگزاری جنبه های مختلف زبانی، قلبی و عملی داشته باشد.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: ملت ایران، یک ملت شکور و قدرشناس است و توجه ویژه ای به صبر و شکر به عنوان دو بال قله های شرف و کرامت دارد.

وی افزود: صبر و شکر دو ستون و رکن اصلی شکل گیری یک ملت بزرگ و باعزت است و این دو بال آنان را به سمت قله های افتخار پرواز می دهد.

۲۲ بهمن نماد شکر ملی مردم ایران است

حجت الاسلام علی اکبری با اشاره به اینکه ۲۲ بهمن همواره نماد شکر ملی مردم ایران است، اظهارداشت: ۲۲ بهمن چهلمین سال انقلاب در بین سال های قبل جلوه بدیعی داشت و این در شرایطی است که ما در میان انواع و اقسام توطئه های دشمن چون نبرد سنگین رسانه‌ای آنان، شرایط دشوار اقتصادی، تحریم های دشمن و همچنین شرایط خاص آب و هوایی در آن روز قرار داشتیم اما ملت ما یک حماسه فاطمی را خلق کرد. ما امسال ۲۲ بهمن بی نظیری داشتیم که همه جهانیان به آن اعتراف کردند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شمارندگان جمعیت های ما در داخل و خارج بر کیفیت و کمیت این حماسه اقرار کردند، گفت: همه مردم از نسل ها، اصناف و سلیقه های مختلف در آن روز باشکوه حضور یافتند و حتی ۲۲ بهمن امسال حال و هوای عجیبی داشت و به نظر می رسید که شهدا هم در بین ملت هستند و می‌شد حضور آنان را در میان آن جمع درک کرد.

راهپیمایی امسال هشداری جانانه برای نفوذی‌ها و خائنان بود

وی تأکید کرد: این حماسه در وهله اول یک سجده شکر به ساحت قدس ربوبی، یک خداقوت عاشقانه به مقام معظم رهبری، یک دست‌مریزاد هوشیارانه به خادمان واقعی کشور، یک بوسه عارفانه بر جبین خانواده های شهدا و ایثارگران و یک طوفان خشم و سیلی به یادماندنی بر چهره سیاه شیاطین و دشمنان ملت و همچنین یک هشدار جانانه برای نفوذی‌ها، خائنان، ناراضی‌تراش‌ها و کم‌گذاران بود.

حجت الاسلام علی اکبری با اشاره به حادثه تروریستی در منطقه خاش اظهارداشت: سبزپوشان امنیت و پاسداران رشید و دلاور ما حافظ و تأمین کننده امنیت کشور هستند که جمعی از آنان در حمله تروریستی خاش به شهادت رسیدند که خداوند این عزیزان واصل به لطف الهی را در عالی‌ترین درجات قرار دهد و با سالار شهیدان محشور و دست جنایتکاران را رسوا و آنان را به قهر الهی مبتلا کند.

تشریح ویژگی‌های بیانیه رهبر انقلاب بمناسبت آغاز دهه پنجم انقلاب

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به بیانیه راهبردی مقام معظم رهبری اظهار داشت: در آستانه چله‌ی دوم انقلاب اسلامی، خداوند متعال هدیه‌ای بسیار بزرگ و دوست‌داشتنی به ما عنایت کرد که امیدواریم توفیق قدرشناسی از آن را هم به ما عنایت فرماید.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در پاسخ به این سؤال که در ادامه راه چگونه می‌توانیم شکرگزار انقلاب اسلامی باشیم، یک بیانیه را به عنوان گام دوم انقلاب اسلامی به ملت هدیه دادند.

وی تأکید کرد: صادرکننده این بیانیه، یک رهبر الهی، عارف، باصفا، شجاع، ولی‌فقیه زمان، دارای تجربه عالی مدیریت ولایی، حکیم، ژرف‌نگر، مصلح، یک مجاهد کارکشته‌ی پیر با بیش از ۵۵ سال سابقه مجاهدت در اوج فرزانگی و فرهیختگی با اشراف تاریخی و شناخت از جهان معاصر و تاریخ ملت‌ها و سرشار از مهربانی و احساس پدری و همچنین بهره‌مند از قدم استوار هستند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری بیان کرد: ایشان آرزوهای بزرگ ملت عزیز ایران، مسیر طی شده و پیش‌رو را در قالب یک نقشه راه روشن در اختیار ملت عالیقدر جمهوری اسلامی ایران قرار داده‌اند.

امام جمعه موقت تهران متذکر شد: ملت ما چالش‌ها، آسیب‌ها و غفلت‌هایی را پشت سر گذاشته، همچنین پیروزی‌ها و فتوحات بسیار زیادی هم داشته است و آماده انتقال این میراث گرانقدر انقلاب به نسل جوان، باطراوت و از راه رسیده هستند.

وی با اشاره به اینکه در آستانه قرن پانزدهم یعنی قرن طلوع تمدن اسلامی به دست ملت عزیز ایران هستیم، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه، امید واقع‌بینانه را به عنوان روح و رکن اصلی و برخاسته از خودباوری مد نظر قرار دادند. این در حالی است که در زمان حکومت پهلوی، به مردم تحمیل کردند که نمی‌شود و نمی‌توانید اما در این بیانیه روح خودباوری به ملت ایران بازگشت و در آن برخلاف زمان طاغوت، آمده که «می‌توانیم، می‌شود و خواهیم توانست».

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به ابعاد گوناگون و قابل توجه این بیانیه اظهار داشت: از یکسو عقلانیت، حکمت و ژرف‌نگری بر این بیانیه حاکم است و از سوی دیگر، بسیار پخته، منطقی و مستند است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: این بیانیه و منشور، جامع و کامل است که ابعاد مختلف الهی، عرفانی، جامعه‌شناختی، تاریخی، تربیتی، بُعد آسیب‌شناسانه و ویژگی‌های جهادی را داراست. علاوه بر این، fun زیبایی و روایی آن بسیار فوق‌العاده است و ترکیبات آن، کاملاً بدیع، عمیق و فشرده در اختیار ما قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ویژگی دیگر این بیانیه آن است که یک روایت متفاوت، هنرمندانه و بدیع از انقلاب کبیر اسلامی است، تصریح کرد: این بیانیه روایتی به‌روز، پیش‌بَرنده، واقع‌بینانه و منصفانه است و در عین حال آرمانگرا و مسئولیت‌آفرین است و تکلیف همه ما را روشن می‌کند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به اینکه صداقت و صراحت انقلابی در این متن به خوبی دیده می‌شود، گفت: در این بیانیه فاصله گرفتن از عمل انقلابی به عنوان علت اصلی چالش‌ها و غفلت‌های گذشته مطرح شده است. همچنین این بیانیه سرشار از صلابت انقلابی و ایستادگی و مقاومت است و بر فسادستیزی در درون و عزت همراه با مصلحت در برابر دیگران تأکید شده است.

باید برای پیشرفت انقلابی‌تر بمانیم

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه پیام روشن این بیانیه آن است که برای پیشرفت بیشتر، باید انقلابی‌تر بمانیم، افزود: مقام معظم رهبری در چند توصیه، رسالت امت را ترسیم کردند که اعم از توجه به علم و پژوهش، اقتصاد مقاومتی، استقلال، آزادی، عدالت، مبارزه با فساد و سبک زندگی است.

وی با اشاره به اینکه این بیانیه با یک پرداخت فوق‌العاده در ۶۱۰۰ واژه نوشته شده است، گفت: در تمام این بیانیه، عواطف سرشار رهبر معظم انقلاب نسبت به امت و به ویژه جوانان دیده می‌شود و دشمنان به کوری چشمشان ببینند زمانی که درباره فروپاشی نظام جمهوری اسلامی صحبت می‌کنند، رهبر معظم انقلاب نقشه راه ۴۰ سال آینده را برای ملت اسلامی ترسیم کردند و پیام روشنی برای دشمنانی دارد که در سیرک مسخره ورشو نشستند، گفتند و شنیدند.

مسئولان باید خود را به نصاب یک مدیر جهادی برسانند

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با تأکید بر اینکه این بیانیه برای مسئولان و مدیران هم پیام زیادی دارد، اظهار داشت: باید مدیران شرایط را برای حضور نسل جوان و انقلابی فراهم کنند و باید خود را به نصاب یک مدیر جهادی، ساده‌زیست، فسادستیز و عدالتخواه برسانند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: مقامات و مسئولان باید خطوط اصلی این نقشه پرافتخار را در سیاستگذاری‌ها و قانونگذاری‌های خود مورد توجه قرار دهند.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری شدیداً به جوانان دلبسته هستند و بسیار خوب، آنان را می‌شناسند و بهتر از هر کسی از رویش‌های عظیم انقلاب در تربیت یک نسل جوان متفاوت باخبر هستند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری گفت: ما حدود ۳۶ میلیون جمعیت در آستانه ۴۰ سالگی داریم و این آمار به کوری چشم دشمنانی است که اغلب گرفتار پیری جمعیت هستند و امیدواریم جوانان ما به میدان آیند و نگذارند این بیانیه بایکوت شود و روی زمین بماند و باید با تکیه با تجارب نسل گذشته، وارد میدان شوند.

امام جمعه موقت تهران در پایان ضمن تشکر از همه کسانی که در اقصی نقاط دنیا جشن ۴۰ سالگی انقلاب را برگزار کردند، خاطرنشان کرد: به طور ویژه از سید مقاومت که به شایستگی به میدان آمد، تشکر می‌کنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
    20 5
    راهپیمایی امسال هم نشون داد مردم چجوری پای کار انقلابشون هستن
    • IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
      6 0
      واله مردم جون به لب شدن بخدا از این همه فساد و بدتر این همه فرصتی که از دست رفت
  • ناشناس IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
    4 2
    چقدر ایشون لطیف صحبت میکنند اگر مانند عباسی رائفی پور ازغدی نبودند معلوم نبود فاسدین خاک مملکتو به توبره برده بودند سخنران نماز جمعه لطلفت برنمیداره دادی فریادی
  • AE ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
    5 0
    ضرب المثلی آشنا هست که میگه: طرف مثل کبک سرش رو زیر برف میکنه.
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
    0 5
    عجب سخنور خوش الحانی-درکد وهزاران درود برحوزه های علیمه که چنین ناطقانی صرفی تربیت میکنه
  • GB ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
    0 0
    جدید بود
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
    0 2
    بهترین سخنور مطلق کل نمازهای جمعه از بدو انقلاب تا کنون که درگینس رکوردار شده
  • سلام IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
    0 2
    امیدوارم که حضرت ایت الله صدیقی در جای دیگری به ارشاد و راهنمایی خلایق بپردازند و امیدوارم که از اندیشمندان فراوان مانند شهاب . آقا میری و یا طلاب باسواد و متعهد بجای فرحزادیها ماندگاریها و رل در سیما ببینیم
    • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
      0 0
      چرند نگو - امام جمعه رو رهبری تعیین می کنه - نکنه فکر کردی تو بیشتر می فهمی !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس