نتانیاهو نمایه

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همزمان با حضور در ورشو برای شرکت در نشست ضدایرانی، گفت لهستانی‌ها با نازی‌های آلمان همکاری کرده‌اند.

به گزارش مشرق، روز پنج‌شنبه در حالی که لهستان در اقدامی همسو با سیاست‌های ضدایرانی واشنگتن و تل‌آویو میزبان نشستی علیه جمهوری اسلامی ایران بود، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر لهستانی‌ها را همدست نازی‌های آلمان خواند.

به نوشته روزنامه «هاآرتص»، نتانیاهو که برای شرکت در اجلاس «ورشو» علیه ایران به لهستان سفر کرده، در جمع گروهی از خبرنگاران گفته است: «لهستانی‌ها با نازی‌ها همکاری کردند و من کسی را نمی‌شناسم که از او بابت گفتن این حرف شکایت شده باشد.»

بیشتر بخوانید:

اشاره نتانیاهو به قانونی است که چند ماه پیش در پارلمان لهستان تصویب شد و بر اساس آن افراد حق ندارند لهستان را همدست آلمان نازی بخوانند.

تصویب آن قانون که البته بعدا کمی تعدیل شد، به بروز مناقشه‌ای دیپلماتیک میان ورشو و تل‌آویو منجر شد، اما نهایتا تحت فشار آمریکا طرفین تابستان امسال بیانیه‌ای مشترک صادر کردند که در آن تأکید شده بود که کلیت لهستان در کشتار یهودیان نقشی نداشته است.

با این حال، اظهارات روز پنج‌شنبه نتانیاهو بار دیگر این مناقشه را تجدید کرده است. به نوشته هاآرتص، وزارت خارجه لهستان گفته صحبت‌های نتانیاهو را مورد بررسی قرار می‌دهد.

لهستان یکی از کشورهایی است که ادعا می‌شود آلمان نازی در آن شماری از یهودیان و اقلیت‌های نژادی را به صورت جمعی کشته است. ورشو همواره ادعای مردم لهستان در چنین اقداماتی را رد کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • LB ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
    6 8
    اسراییل بچه ننر دنیا. اخر سر یه کتک میخوره آدم میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس