کد خبر 937053
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶
ترکیه عکس همدست قاتل خاشقجی را منتشر کرد

دولت ترکیه امروز عکس همدست محلی را که در قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد رژیم سعودی دست داشت، منتشر کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، دولت ترکیه تاکید کرد که همدست محلی همان شخصی است که با لباس غیرنظامی در کنار مصطفی المدنی بدل جمال خاشقجی دیده شده است. این همان لباسی که همدست محلی قبل از ارتکاب جنایت به تن داشت.

با وجود اینکه پلیس استانبول عکس را در سال ۲۰۱۸ میلادی منتشر کرد اما این اولین باری است که اعلام می کند که این عکس متعلق به همان همدست محلی است و آن را برای افکار عمومی منتشر می کند.

در اولین روزهای قتل جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه، مسئولان سعودی از وجود یک همدست محلی سخن گفتند اما آنها و دادستانی عربستان هیچ گونه اطلاعاتی در این باره با وجود درخواست مکرر ترکیه ارائه نکردند.

دولت ترکیه از زمان وقوع قتل خاشقچی در کنسولگری سعودی، بارها از ریاض خواسته است افراد ترکیه‌ای که در این قتل دست داشتند، معرفی کند. با این حال به رغم اذعان سعودی‌ها به وجود چنین افرادی، هنوز در این ارتباط اطلاعاتی در اختیار آنکارا نگذاشته‌اند.

در تازه‌ترین گزارشی که پلیس استانبول در رابطه با قتل خاشقچی امروز منتشر کرده، آمده است: «در منزل سرکنسول دو تنور مانند پیدا کردیم که با گاز و چوب مشتعل می‌شود. احتمال می‌رود، جسد خاشقچی بعد از تکه تکه شدن در این چاه‌ها سوزانده شده است».

به گفته پلیس استانبول، «خدیجه چنگیز» نامزد خاشقچی که بیرون از کنسولگری منتظر نامزد خود بود، از قتل جان سالم به در برده است؛ چرا که اگر کارمند کنسول‌گری حضور او را به داخل گزارش می‌داد احتمالا به سرنوشت نامزدش خاشقچی مبتلا می‌شد.

مطابق گزارش جدید پلیس شهر استانبول، همدست‌ ترکیه‌ای در قتل خاشقچی در تصویری که از او منتشر شده، لباس‌های «مصطفی المدنی»، بدل خاشقچی را در دست دارد و تیم ترور بعد از قتل، از یک رستوران مشهور استانبول برای ۳۲ نفر غذا سفارش داده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس