کد خبر 937039
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵
پلیس آمریکا سالانه هزار نفر را می‌کشد

طبق آمار منتشر شده توسط واشنگتن پست، سالانه به طور متوسط حدود ۱۰۰۰ نفر در آمریکا به ضرب گلوله نیروهای پلیس کشته می‌شوند.

به گزارش مشرق، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که پلیس آمریکا همچنان به طور متوسط سالانه هزار نفر را به ضرب گلوله می‌کشد.

بیشتر بخوانید

مرگ‌ومیر ناشی از شلیک گلوله در آمریکا رکورد زد

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، فاصله بین مرگ و زندگی می‌تواند کسری از ثانیه باشد. همانطور که در مورد پرونده کشته شدن «ویلی مک‌وی» خواننده رپ تازه‌کار آمریکایی اتفاق افتاد. وی در خوردو خود به خواب رفته بود و سلاحی دستی روی پایش بود.

در همین حال ماموران پلیس دور خوردو را گرفته و سلاح‌هایشان را به سمت او نشانه می‌گیرند و به او دستور می‌دهند «دستهایش را طوری نگه دارد که قابل دیدن باشد». طبق اظهارات شاهدان، در این لحظه مک‌کوی که تازه از خواب بیدار می‌شود دستش را به سمت اسلحه می‌برد و ماموران پلیس شروع به شلیک می‌کنند. مک‌کوی در صحنه حادثه کشته شد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط واشنگتن پست، این حادثه تنها یکی از حدود هزار مورد تیراندازی مرگبار پلیس آمریکا بود که هر سال در این کشور رخ می‌دهد. این آمار و ارقام طی سال‌های اخیر تغییری نداشته‌اند. طبق این آمار در سال ۲۰۱۸ تعداد کشته شدگان ۹۹۸ نفر، سال ۲۰۱۷، ۹۸۷ نفر و در سال ۲۰۱۶ نیز ۹۹۵ نفر بوده است.

۴۵ درصد از قربانیان مردان سفید پوست و ۲۳ درصد مردان سیاه‌پوست بوده‌اند. ۹۶ درصد آنها مسلح بوده‌اند و نیمی از این تعداد سلاح گرم داشته‌اند. ۲۵ درصد از آن‌ها هنگامی که مورد تیراندازی پلیس قرار گرفتند در وضعیت «آشفتگی روانی» بودند.

در تحقیقی دیگر نیز آمار مشابهی به‌دست آمده است. سایت اینترنتی رصد خشونت پلیس که تیراندازی‌های پلیس را از نقطه‌نظر فعالان سیاه‌پوست نشان می‌دهد، تعداد کشته‌شدگان به دست پلیس در سال ۲۰۱۸ را ۱۱۶۶ نفر عنوان می‌کند.

پلیس آمریکا سالانه در حدود ۵۰ میلیون بار در فضای عمومی دچار درگیری می‌شود که گاهی منجر به تیراندازی‌های مرگبار می‌شود.

«جفری آلپرت» جرم‌شناس در این مورد می‌گوید: «ما این آمار را از طرق مختلفی بررسی کردیم، نظیر این‌که آیا نژاد، موقعیت جغرافیایی، جرایم خشونت‌بار، مالکیت اسلحه یا تمرینات پلیس می‌تواند آن را توضیح دهد، اما هیچ کدام از این عوامل به‌تنهایی نمی‌تواند توضیح دهد چگونه این ارقام همیشه ثابت هستند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس