کد خبر 936906
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸
عملیات تروریستی در سیستان و بلوچستان

چه کسی اطلاعات ساعت ورود و خروج و حضور این اتوبوس در جاده خاش به زاهدان را در اختیار ماشین قبلا مجهز شده به سنگین‌ترین تجهیزات انفجاری را در اختیار تروریست‌ها قرار داده است؟

به گزارش مشرق، سیستان‌ و بلوچستان سال‌هاست محل طراحی‌های ضدامنیتی بوده و در چند ماه گذشته نیز تعداد آمارهای عملیات‌های کور تروریستی چه در داخل و چه درکنار مرزهای خاکی این استان بسیار قابل توجه است. آمارهای که نشان می‌دهد که فقط تعداد آن به لحاظ کمی زیادتر از همیشه نیست بلکه به لحاظ پشتیبانی و تجهیزات نیز قابل توجه است. تا اینجای کار مشخص است که در ماه‌های گذشته یک عامل قدرتمند خارجی پشتوانه پولی و تسلیحاتی خود در جنوب شرق ایران را افزایش قابل توجهی داده است. پشتیبانی که بی‌شک از زمان قعالیت‌های تروریست خبیثی همچون عبدالمالک ریگی نیز بسیار بیشتر نشان می‌دهد. دلایل اینکار نیز مشخص است.

فقط کافیست میزان افزایش دشمنی مقامات بلندپایه سیاسی و امنیتی کشورهای همچون آمریکا، اسرائیل، عربستان و صدالبته امارات! را مقداری در لابه لای اخبار رسمی و آشکار رسانه‌ها با چند دقیقه جستجو دریابید. در همین ساعات نیز کنفرانس ورشو در حالی در حال برگزاری است که گرچه به لحاظ سیاسی شکست آن قطعی است ولی در کمیسیون های امنیتی آن نمایندگان گروه‌های تروریستی فعال در ایران، حضور رسمی و فعال دارند. حادثه اتوبوس سپاه نیز فقط انتقال این پیام بود که شاخه نظامی کنفرانس ورشو همزمان با برگزاری آن در لهستان فعالیت خود را آغاز کرده است. همچنین امسال همراه با دیگر نقاط کشور، شهرهای سنی‌نشین سیستان و بلوچستان نیز با افزایش قابل توجه حضور اقشار مختلف مردم اهل سنت در راهپیمایی 22 بهمن روبه رو بود. طبیعی است که انتقام و عصبانیت جنون‌آمیز گروه‌های وهابی را در فاصله کوتاهی از مردم شیعه و سنی جنوب شرق در پی داشته‌باشد.

بیشتر بخوانید:

تقاص خون شهیدان خود را خواهیم گرفت/ همسایگان به رسالت و وظایف قانونی خود عمل کنند/ هیچ‌وقت نمی‌توانیم به حرف‌ها، قول‌ها و تعهد آمریکایی‌ها اعتماد کنیم/ مدل ایران، ترکیه و روسیه راجع به حل مسایل منطقه مدل بسیار خوبی است و ادامه می یابد

حمله تروریستی به اتوبوس کارکنان سپاه در سیستان و بلوچستان/۲۷ نفر به شهادت رسیدند +عکس و فیلم


اما با همه این وجود، حادثه دیشب درباره اتوبوس سپاه با خود شواهد و کدهای دیگری دارد که در ادامه بخوانید:
الف: در چند ماه گذشته عملیات‌های نظامی قابل توجهی با تجهیزات نظامی و پشتوانه اطلاعاتی خاص که از عهده گروه‌های چریک تروریستی برنمی‌آید و باید توسط افسران آموزش دیده نظامی بدست‌آمده باشد، در مرزهای جنوب شرق و با هدف تسخیر پاسگاه‌های نظانی ایران، انجام گرفته‌است. نکته قابل‌توجه این است که همه این عملیات‌ها با هوشیاری امنیتی و نظامی سپاه در نطفه خفه شده‌است. بنابراین در بعد نظامی شکست تروریست‌ها در چندماه گذشته کاملا قطعی بوده‌است. اما آن چیزی که در چند ماه گذشته شاهد آن بودیم، عملیات‌های در درون خاک سیستان و بلوچستان بوده که بدون حضور و دخالت عوامل داخلی و عناصر نفوذی غیرممکن بوده است. نمونه بارز آن عملیات گروگانگیری در یکی از پاسگاه‌های مرزی در میرجاوه بود که توسط عوامل نفوذی بسترش فرآهم شده بود. حال این سوال مطرح است که با توجه غیرمحسوس بودن تردد اتوبوس حامل پاسداران آنهم در نقطه نزدیک به شهر زاهدان – به عنوان مرکز این استان- چه کسی اطلاعات ساعت ورود و خروج و حضور این اتوبوس در جاده خاش به زاهدان را در اختیار ماشین قبلا مجهز شده به سنگین‌ترین تجهیزات انفجاری را در اختیار تروریست‌ها قرار داده است؟!

ب: اینک مشخص است که ایران در جنوب شرق تنها در مواجه نظامی و سخت با عوامل نیابتی دشمن خارجی روبه‌رو نیست. بلکه همزمان با یک شبکه جاسوسی و نفوذی نیز در سیستان و بلوچستان باید مبارزه کند. اما این شبکه نفوذی چیست و توسط چه کسانی ساخته و پشتیبانی می‌شود؟ این شبکه از چه بستر فراهم‌شده‌ای در سیستان و بلوچستان در حال یارگیری است؟ چه عواملی به صورت مستقیم و چه عناصری به صورت غیر مستقیم انگیزه‌های اعتقادی و مذهبی را تحریک و متمایل به پیوستن به این شبکه‌ها می‌کنند؟ پاسخ به این سوالات در نزد جامعه تحلیلی امنیتی کشور مشخص است. اما چرا ریشه‌های مشخص این جریان خشکانده نمی‌شود؟ اول اینکه عربستان و امارات سال‌هاست سرمایه‌گذاری کلانی بر روی این شبکه نفوذی کرده‌اند و دارای ارتباطات پیچیده‌ فرهنگی و اطلاعاتی با آن هستند که به صورت طبیعی انهدام کامل آن عزم و زمان بیشتر و صدالبته صبر و ظرافت پیچیده‌ای را می‌طلبد. زیرا این لایه نفوذ تنها به صورت اطلاعاتی کلاسیک عمل نمی‌کند بلکه عناصر مدنظر خود را گاه به صورت غیر مستقیم و از طریق جاذبه‌های مذهبی و فرهنگ به استخدام درمی‌آورد. بدین معنا که گاه عنصر نفوذی در ظاهر عضویت حتی تشکیلاتی رسمی و مستقیم در یک سرویس منطقه‌ای را ندارد ولی بستر اقدام او به گونه‌ای طراحی شده که همانند یک عنصر تشکیلاتی، اهداف دشمن را محقق می‌کند. به همین دلیل دستگاه امنیتی برای متلاشی کردن لایه نفوذ باید بیشتر از دستگیری سرشاخه تشکیلاتی به دنبال عنصر بسترساز که آگاهانه پازل سرویس اطلاعاتی دشمن را تکمیل می‌کند، باشد. دوما پای منافع سیاسی و محاسبات غلط امنیتی یک جریان غرب‌گرا در کشور نیز بوضوح در استتار این لایه نفوذی دیده می‌شود. (در اینباره باید در فرصتی دیگر نوشت)

ج: ایران در بعد نظامی سال‌هاست بر ترویست‌ها چیره شده‌است. شکست لایه نفوذی تروریست‌ها به نظر می‌رسد که مهمترین کارویژه ماه‌های آینده دستگاه‌های امنیتی کشور در جنوب شرق است. این شبکه چرا باید حتما از بین برود؟ اول به این دلیل که بخش اعظمی از عملیات‌های تروریستی در جنوب شرق با بازیگری مستقیم همین لایه نفوذی با دادن اطلاعات و جذب نیرو صورت می‌پذیرد. دلیل دوم نیز که کشورهای همچون عربستان و امارات تاکنون در بعد سخت- جنگ های نیابتی همچون سوریه و ...- ضربات عمیقی از ایران دریافت کرده اند، و در حال حاضر تنها دستاویزشان برای اقدام نیمه سخت در محیط داخلی جمهوری اسلامی همین لایه نفوذی است. اما دلیل سوم عمیق‌تر و مهم‌تر است. اساسا خود سرویس‌های امنیتی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای نیز معترف هستند که گروهک‌های موجود در جنوب شرق عملا توان پیاده‌کردن همه اهداف آنها را ندارند و به همین دلیل شاهد سرمایه‌گذاری کلانی بر گروه‌های همچون داعش در افغانستان و حتی در پاکستان هستیم. این شبکه نفوذی اگر در سیستان و بلوچستان منهدم نشود، به صورت طبیعی بعد از اتمام ماموریت با گروهک‌های کوچک تروریستی با گروه داعش -با هدایت و نظارت مستقیم سرویس‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای پیوند جدی‌تری برقرار خواهد کرد. در آن صورت یکبار دیگر طمع سوریه‌سازی بخش‌های از ایران، بیش از پیش افزایش خواهد یافت. و چه اولویتی بیشتری از این برای امنیت ملی کشور اینک وجود دارد؟

د: اما آیا وقت انتقام بزرگ از تروریست‌های فعال در جنوب شرق نرسیده است؟ این انتقام بزرگ باید اتفاق بیافتد زیرا پاسخی به مطالبه و بغض فروخفته هزاران مردم مظلوم و زخم خورده تروریست در سیستان و بلوچستان است. به نظر می‌رسد که فرمانده‌هان بزرگ سپاه نیز مانند گذشته این مطالبه را به بهترین وجه پاسخ بدهند. همچنانکه سردار علی فدوی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه درباره حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان گفته است: جواب ما در صحنه پاسداری از انقلاب اسلامی به جغرافیایی که مربوط به خود ما هست محدود نیست و مربوط به جغرافیای انقلاب اسلامی است، پاسخ به تروریست‌ها به محکم‌ترین وجه ممکن است...

منبع: جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 58
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
    چه تحلیلی ابکی گذاشتید
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
      فقط پاسخ کوبنده موشکی.
    • IR ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
      4 2
      اگر شما این تجلیل را آبکی میدانید لطفا غیرآبکیشو شما بفرمائید.آفا یا خانم پرت از مسئله
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
    86 11
    مرزهای انگلیسی
  • سید IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
    یک پاسخ و انتقام مانند آن چه بر علیه سران پژاک در اقلیم کردستان عراق انجام گرفت، در این موضوع نیز لازم است تا سوز جگر همه مردم ایران را کاهش دهد.
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
      اینها اثار سوزش پاکستانه از توسعه روابط ما با هند و افغانستان بخصوص در توسعه چابهار
    • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
      78 15
      جهت اطلاع شما در بلوچستان پاکستان وضع همین است و هدف قوم گرایان بلوچ ایجاد کشور مستقل بلوچستان در سراسر سواحل مکران است.
    • US ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
      4 7
      قوم گرایی یعنی چی؟ هر ملتی حق داره برای خودش پرچم عزت و استقلال داشته باشه واژه هایی چون قوم گرایی و تجزیه طلب و پان چیچی فقط ساخته شده برای استثمار اقوام مختلف توسط حکومت اپارتاید مجوسی
  • NL ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
    خدایابه مسولان امنیتی مابینش کافی عطابفرما....تاانتقام سختی ازاین آشغالهای تروریست بگیرند
  • علی IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
    نباید خون این شهدا پایمال بشه. ما چند سال که داریم با پاکستان مدارا می کنیم. چطور سوریه و عراق را زیر ضربه می بریم ولی پاکستانو نه!!! این تروریستهای لعنتی اگه جواب نگیرن پرو تر می شن.
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
      27 52
      برای اینکه پاکستان بمب اتمی داره
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
      85 20
      خاک بر سرما که پاکستان بمب اتمی داره اما ما به لطف برجام صنعت هسته ای خودمونو جوری نابودکردیم که ده ساله دیگه درست میشه
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
      28 1
      چرا بچه های ظریف و روحانی و اسحاق را برای خدمت لب مرز پاکستان اتمی نمیفرستند تا بچشند طعم برهم خوردن موازنه قوا را با تحفه برجامشان ؟؟؟؟؟
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
    توییت حسام الدین آشنا فردی که مثلا اطلاعاتی بوده را بخوانید همه چیز روشن می شود
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
    59 3
    مشرق امیدوارم سانسور نکنی ولی واقغیت اینه احتیاج نیست کسی اطلاعات بده . شیف ها در یک روز خاص و ساعاتی خاص اتفاق میفه (انقدر قاجعه!) ! و تمام مردم محلی می دونن! اتوبوس ها در مسیر سراوان اسکورت دارن ولی این محل اسکورت نداره چون اصلا خطری اینگونه اتفاق نیفتاده بود! بیشتر باید دنبال همون شبکه داخلی و اینکه این همه مواد منفجره از کجا اومده بود !
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
      12 30
      شیطون نکنه نفوذی خودتی؟! این چیز هارو از کجا میدونی؟!!
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
      3 0
      احسنت. حرف حق رو زدی
  • ابو حسین IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
    ریشه اصلی این عملیات را باید در تبلیغات سلفی گری و اهداف وهابیت جستجو کرد که همه مذاهب اسلامی بویژه مذهب حنفی را نشانه گرفته وبه وسیله مبلغان توانمند وهابیت تنها مذهب اسلامی را مذهب وهابیت معرفی می کند وریختن خون انان را جایز می شمرند خوارج جدید که به وسیله سعودیها ینیرو می گیرند
    • افث IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
      49 3
      ضمن عرض تسلیت به ملت شریف ایران وخانواده های عزیزانمان از سپاه عزیز خواهشمندیم بار دیگر قدرت موشکی واطلاعاتی خودرا این بار درپاکستان به حامیان این گروهکهای دزدودغل ترسو وبی عرضه نشان بدهد
    • ناشناس IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
      16 17
      البته ایشان درست میفرمایند اما ریشه ای تر از اون نرسیدن تقریبا همه دولتها به وضع مردم آن منطقه از نظر اقتصادی و امکانات معیشتی است دقیقا در مناطقی که سعودی ها علاقمند به نفوذ هستند (بندر ترکمن و.....) دولتهای ما همین وضعیت را همیشه داشتند - بی اعتنایی و بی تفاوتی نتیجه اش همین هااست که میبینیم - افراد به خارج و اجنبی متمایل میشوند
  • پری مجرد48ساله IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
    مرگ بر نفوذی های داخل حکومت
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
    این نکته فراموش نشود که یک روز قبل نتانیابو گفته بود که ما ییک ماموریت جدید علیه ایران انجام دادیم شاید منظور همون گرای این عملیات بوده است
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
    نکنه امریکا با ماهواره ای پهپادی چیزی گرا را به اینها داده باشه؟
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
    انتقام
  • مختار IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
    متاسفانه گروهکهای ترویستی به سپاه نفوذ کردن وباید جلوی این نفوذ گرفته شود اگر این کار نشود ایران سوریه دوم خواهد شد
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
      22 15
      خفه شو مزدور
  • رضا IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
    14 35
    مردم گناه دارن افسوس
  • مرتضی IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
    28 44
    شخصا فکر می کنم در جنوب شرق کشور، نیروهای نظامی ایران از نظر اطلاعاتی و امکاناتی دچار ضعف هستند. سالهاست که این نیروها در این منطقه قرار دارند ولی نتوانسته اند برخی گروهک ها مثل جیش الظلم و ... را نابود کنند. به مرحله ای رسیده که این افراد برای هر چند روز برنامه دارند و علیه نیروهای ما اجرا میکنند ولی نیروهای سپاه هنوز نتوانسته اند یه جواب دندان شکن به آنها بدهند. جالب است که ما هنوز نتوانسته ایم بعد از 40 سال مرز را ببندیم
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
      دلیلش این است که این مشکل تا وقتی محرومیت و فقر در اون حد در آن منطقه زیاد است به صورت ریشه‌ای حل نمی‌شود. واقعا منطقه‌ی عجیب محرومی است سیستان و بلوچستان و باید تأسف خورد
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
    57 75
    کدام انتقام دیگر خمینی نیست که عصایش را بلند کند
    • NL ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
      52 58
      مرگ بر منافق خامنه ای خمینی دیگر است لبیک یا امام مرگ بر مدعی راه امام فرصت طلب ضد نظام
  • مهدی IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
    سلام ما اقدام به مثل نمیکنیم تا کی مراعات تا کی کوتاهی ما جواب دندان شکن میخواهیم
    • محمدرضا IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
      35 96
      این خائنیین جه کسانی هستندکه علیه ایران منفی می دهند خداازازاینهانگزره
  • علی IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
    29 3
    منتظر ضربات کوبنده و نابودکننده این جریانات تروریستی هستیم بصورتی که درد این ضربات به اربابان آنها هم سرایت کند البته این شامال اروپائیها هم باید بشود و وظیفه این کار با وزارت خارجه است که بیش از این مصامحه نکند
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
    6 1
    هیچ تحلیلی نمی تواند موضوع را روشن کند به غیر از گزارش وتحلیل مقامات محلی وشورای تامین خیلی از افراد بدون آگاهی از جغرافیا و موقعیت سیاسی وفرهنگی واجتماعی محلی ،مبادرت به گمانه زنی می کنند که اشتباه است
  • دانشجو IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
    33 3
    ان شاءالله هر چه زودتر شاهد انتقام کوبنده ای بر علیه این تروریست های ترسو باشیم ...
  • NL ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
    26 1
    وقتي دولت بي خاصيت نميخواد ماهواره به هوا بفرسته و شبكه تلويزيوني به چند زبان داشته باشه خوب دشمن هم راحت برنامه ريزي و نفوذ ميكنه
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
    27 1
    باید این واقعیت را قبول کنید که متاسفانه تعداد زیادی از این دشمنان در خود سیستان و بلوچستان هستند و در جغرافیای خود کشورمان زندگی میکنند.
  • ناشناس ی IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
    24 1
    پاسخ دندان شکن و انتقام از تروریستها که به هیچکس رحم نمیکنن حتی به مردم عادی بی دفاع ، که بارها و بارها شاهد بودیم.... باید درس عبرتی بهشون داد.
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
    23 2
    سپاه پاسخ بدید ، تاکی؟
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
    28 1
    سلام وقتش جواب محکم باید توسط سپاه و ارگان های دیگه داده بشه انشاالله و توقع همه مردم همین طوره
  • محمدرضا خوزستان IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
    40 1
    سلام تسلیت میگم از عصبانیت دارم می‌پکم آخه وقتی میدونیم وضع منطقه رو ، چرا نیروها رو با اتوبوس جابجا میکنن لقمه دندون‌گیر و آماده برای جنایت‌کارها بابا با وسایل نقلیه کوچک‌تر مثل مینی‌بوس یا ون که لااقل درصورت اتفاق این‌قدر تلفات سنگین نباشه و اون آدم‌کشا به اهداف‌شون نرسن خیلی عصبی‌ام
  • هالو IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
    4 10
    مسلما این طوری که نوشته شده نیست عاملش چیز دیگری است
  • DE ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
    38 1
    همانهایی که درب پایگاه را روی اشرار گشودند تا چندین نفر از مرز دارانمان به اسارت گرفته شوند !نباید قریبه و زیاد دور باشد ،هوشیار باشید ،روح شهیدانمان محشور با مولایمان حسین ع
  • روح الله IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
    5 0
    فقط باموشک
  • رضا IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
    3 0
    حالا کی لوداد؟کار کارانگلیساس
  • DE ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
    1 1
    مجبوری این تیتر رو بزنی؟
  • US ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
    4 0
    امارات را با موشک با خاک یکسان کنید.
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
    2 0
    این وزارت اطلاعات خواب بوده که چنبن اتفاقی برای جوانان مومن و جان برکف افتاده قبلش هم حادثه تروریستی اهواز مشخص نشد چطور اقدام به حمله تروریستی کردن . وزرات اطلاعات ضعیف است
  • مختار خداپرست IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
    4 0
    باسلام خدا قوت به پرسنل سپاه پاسداران روح شان شاد راهشان ادامه دار به خدا قسم یک شهروند عادی هستم انچنان قلبم به درد امد که حاضرم برا نبرد با کقار تروریست بی دین ...بجنگم سردار دلها قاسم سلیمانی دستور بده
  • مختار خداپرست IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
    3 2
    باسلام خدا قوت به پرسنل سپاه پاسداران روح شان شاد راهشان ادامه دار به خدا قسم یک شهروند عادی هستم انچنان قلبم به درد امد که حاضرم برا نبرد با کقار تروریست بی دین ...بجنگم سردار دلها قاسم سلیمانی دستور بده
  • ایرانی ولایتی IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
    1 0
    با عرض ادب و تسلیت به خانواده های عزیز شهدا .از مسولین خواهش میکنیم هرچه سریعتر جواب دندان شکنی به دشمنان بدهند و همین طور دست نفوذی های داخلی را ببندن و سریعتر آنها را نیز شناسایی کنند و رسوا . خدا قوت مردان بی ادعا
  • علیرضا IR ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
    1 0
    فقط خیانت. غیر از این امکان نداره. خیانت داخلی و بس.
  • ناصرامرایی FR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
    2 0
    بنظرم مرزداران هیچ نقصی یا سهل انگاری نکرده اند،مشکل اصلی برمیگرده به عاملان نفوذی،ومشکل بعدی هم بر میگرده به وزارت اطلاعات که چرا سهل انگاری در تکثیر عوامل نفوذی کرده
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
    2 0
    خدایا کمک کن تا انتقامی سخت از تروریسهایی ک خون مردم مظلوم ایران رو میریزند گرفته بشه، خدا لعنت کنه عربستان، آمریکا، اسراییل و تمام دشمنان ایران رو
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
    1 0
    بدون تعارف بارها حادثه های اینچنینی برای سبازان این وطن رخ داده است بالاخره جوانان پاک این کشور هستند چه پاسدار وچه سرباز وچه نیروی اطلاعاتی انچه در این مدت ویا حتی زمان جنگ شاهدش بودیم ان است که سپاه به تلفات ویا محافظت از نیروهای خود حساس نیست اخر میشود یک ماشین ۷ تا ۸ کیلومتر این کاروان را تعقیب بکند و این ها نفهمند که قصد تروردارد این همه جوان ارزش یک پهباد را ندارد که ازبالا ابن کاروان را مراقبت کند
  • جواد IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
    6 3
    مرگ برامریکاواسرائیل مرگ برمنافقین درانتظارانتقام سخت وکوبنده باشی
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    2 0
    هزار تا موشک بزنید به کاخ های آل سعود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس