کد خبر 936711
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷
واعظی

رئیس دفتر رئیس جمهور در خصوص موضوع استعفای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: من از آقای صالحی همین امروز هم سوال کردم که شما برای ما استعفا نامه فرستادید که ایشان پاسخ دادند خیر.

به گزارش مشرق، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی پیرامون استعفای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: تاکنون هیچ استعفایی از آقای صالحی دریافت نکرده‌ایم. من از آقای صالحی همین امروز هم سوال کردم که شما برای ما استعفا نامه فرستادید که ایشان پاسخ دادند خیر.

بیشتر بخوانید:

وی با بیان اینکه حتما باید زودتر راه حل هایی برای گرانی داشته باشیم، افزود: امروز در جلسه هیات دولت در مورد جلسه شنبه مجمع تشخیص مصلحت نظام صحبت شد برخی مسولین امروز گفتند با فضایی که برای بانک های ما ایجاد کرده اند در صورت عدم تصویب این لوایح فشار بیشتر می شود.

واعظی در پاسخ به سوالی درباره پیش بینی نتیجه جلسه روز شنبه مجمع تشخیص مصلحت نظام که با دستور کار بررسی لایحه پالرمو برگزار می‌شود، گفت: من پیش‌بینی نمی‌کنم اما امروز در جلسه هیأت دولت درباره این موضوع مطالبی مطرح شد و وزرا و مسئولان ذیربط حرفی اساسی مطرح کردند مبنی بر اینکه مجمع تشخیص باید فضای امروز ما در دنیا و فشارهایی که آمریکا به ایران وارد می‌کند را به خوبی متوجه باشد و این شرایط به اعضای مجمع توضیح داده شود تا تصمیمی که این مجمع اتخاذ می‌کند باعث افزایش فشار به مردم نشود. برخی از مسئولین گفتند که با وجود فضایی که امروز بانک‌ها ایجاد کرده‌اند. 

واعظی تصریح کرد: اگر لوایح مربوط به FATF تصویب نشود این فشارها بیشتر می‌شود. اگر مجمع تشخیص مصلحت نظام این لوایح را تصویب نکند باید نتیجه آن را بپذیرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره اینکه آیا رئیس جمهوری در جلسه روز شنبه مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور خواهند یافت، گفت: تا جایی که من اطلاع دارم آقای رئیس جمهوری روز شنبه برنامه‌های دیگری دارند.

وی درباره جزئیات دستور رهبری برای اصلاح ساختار بودجه کشور در ماه‌های آینده گفت: اصل این موضوع مربوط به دستوری است که مقام معظم رهبری در آستانه تقدیم بودجه سال ۹۸ به مجلس اعلام کردند. ایشان دستور دادند که در جلسات مربوط به سران سه قوه کار اساسی انجام شود تا ماندگار باشد. این کار آغاز شده است و آنچه که آقای لاریجانی در سفر خود به قم اعلام کردند عطف می‌شود به موضوع بودجه و این گونه نیست که مربوط به ساختار کل دولت یا کل کشور باشد.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوالی پیرامون اجلاس ورشو، گفت: ما عملا برای اجلاس ورشو حسابی باز نکرده ایم، ما معتقدیم کشورهای منطقه برای این منطقه دل می سوزانند.

وی گفت: کشورهایی که در این اجلاس حضور یافته‌اند، قاعدتاً باید بتوانند در یک اجلاس و در زمانی کوتاه در رابطه با مسائل بسیار پیچیده‌ای که در منطقه مطرح می‌شود به توافق و راه حلی دست یابند. همچنین خودشان هم به دلیل آنکه می‌دانستند به هیچ توافقی دست نخواهند یافت، اعلام کردند که بیانیه‌ای پایانی که در آن اجماع نظرات کشورهای شرکت کننده مطرح شده باشد نخواهند داشت و تنها میزبان یک بیانیه‌ای صادر خواهد کرد که با توجه به اینکه لهستان کاره‌ای نیست، این بیانیه را آمریکا خواهد نوشت.

واعظی تاکید کرد: به نظر من اجلاس ورشو یک شوی تبلیغاتی است و هیچ اعتبار سیاسی در عرصه بین‌الملل نخواهد داشت. از طرف دیگر نیز آمریکایی‌ها برای ایجاد شکاف بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حال هدف‌گذاری هستند و عملاً ما خیلی حسابی برای اجلاس ورشو باز نکرده‌ایم و آن را خیلی جدی نمی‌دانیم.

رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به سفر آتی رئیس جمهوری به سوچی روسیه و برگزاری اجلاس سران سه کشور ایران، روسیه و ترکیه درباره منطقه خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در حال انجام اقدامات اساسی در منطقه است و فردا صبح نیز آقای رئیس جمهور سفری به روسیه خواهد داشت و در آنجا دیدارهای دو جانبه‌ای با رؤسای جمهور ترکیه و روسیه خواهند داشت. همچنین در اجلاس سه جانبه با سران این کشورها، مسائل سوریه را بررسی خواهند کرد.

واعظی تصریح کرد: فکر می‌کنیم که کشورهایی که در منطقه حضور دارند، برای منطقه دل می‌سوزانند و با سیاست جمهوری اسلامی که برقراری صلح و ثبات و آرامش در منطقه است بهتر می‌توانیم کارهایمان را پیش ببریم. فکر می‌کنیم آنچه که روند آستانه انجام داده است و سه جلسه‌ای که در گذشته سران سه کشور ایران، روسیه و ترکیه داشته‌اند، تاثیراتش برای هم مبارزه با داعش و هم امنیت منطقه و سوریه به مراتب بیشتر بوده است.

وی گفت: ما می‌خواهیم در عمل نشان دهیم که اگر قرار است در منطقه کار اساسی انجام شود، بدون حضور کشورهای تأثیرگذار و بازیگران اصلی، کشورهای دیگر نمی‌توانند از دور برای منطقه نسخه بپیچند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا دولت برنامه‌ای برای تعیین سخنگو ندارد، گفت: دولت در این زمینه برنامه دارد و دو سه گزینه برای تصدی این سمت مطرح هستند.

واعظی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره سر دادن شعارهای اعتراضی نسبت به پیوستن ایران به گروه اقدام ویژه مالی (FATF)در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن و بالا بردن پلاکاردهایی در مخالفت با این موضوع گفت: چهلمین سال انقلاب و راهپیمایی ۲۲ بهمن همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند جایی برای تسویه حساب نیست و در این شرایط باید بر وحدت و همدلی تاکید کرد.

وی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در این زمینه تکلیف را روشن کردند و خیلی روشن از همه خواستند که هر کسی با هر سلیقه‌ای و هر نظری که دارد، برای احترام به انقلاب و ۴۰ سال فداکاری که انجام شده در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنند تا نمادی از وحدت و صمیمیت و پیام روشنی به دشمنان ما و آنهایی که همواره به این امید بسته بودند که ما چنین جشنی نداشته باشیم، باشد.

واعظی گفت: تعداد بسیار کم و معدودی هستند که چنین شعارهایی سر دادند و چنین پلاکاردهایی را بالا بردند. در برابر این تعداد محدود ما نمی‌توانیم این موضوع را به همه مردم تسری دهیم. آنها مردم نبودند و من نیز ندیدم که اقدام سازماندهی شده‌ای در این زمینه انجام شده باشد اما همواره افرادی کج سلیقه و بد سلیقه وجود داشته‌اند و مردم باید قضاوت کنند که چه کسانی بیشتر به دستورات رهبری گوش می‌دهند و چه کسانی با وجود ادعایی که مطرح می‌کنند به این دستورات عمل می‌کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: همواره این گروه‌ها حضور دارند. ما این روزها مشاهده کردیم که در قم نیز سخنرانی‌های بی پایه و اساس و تفرقه انگیزی مطرح شد؛ فکر می‌کنیم که این افراد کسانی هستند که نه شرایط امروز مملکت را می‌دانند و نه دشمن را می‌شناسند و نه طرفدار مردم هستند.

وی اظهار داشت: اینها در ذهنیات خودشان زندگی می‌کنند. اگر امروز بخواهیم مشکل مردم حل شود، همه باید دست به دست هم دهیم؛ اگر همه سران سه قوه، نهادهای انقلابی و ارگان‌های مختلف با هم باشیم می‌توانیم مشکلات مردم را حل کنیم اما اگر با یکدیگر تفرقه داشته باشیم، آن کسی که ضرر می‌کند مردم هستند.

واعظی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بیان جزئیات مطالب مطرح شده در جلسه امروز هیأت وزیران پرداخت و گفت: تقریباً همه زمان جلسه امروز برای بررسی، مطالبات و خواسته‌های مردم که در روز راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور داشتند صرف شد. مردم با حضورشان به دنیا نشان دادند که اگر پای خارجی و تهدید دشمن در میان باشد، همه جدای از آنکه ممکن است به نوعی اختلاف سلیقه داشته باشند، پای نظام، اسلام و رهبری‌شان تا آخر می‌ایستند.

وی با بیان اینکه ما به عنوان دولت همواره در برابر این عظمت مردم وظایفی بر عهده داشته و داریم خاطرنشان کرد: در جلسه امروز آقای رئیس جمهوری مفصلاً در این باره صحبت و اعلام کرد که وظیفه و مسئولیت هر کدام از وزرا برای خدمت به مردم مضاعف شده است. همچنین در جلسه امروز تاکید شد که آن دسته از وزرایی که مسئولیت‌شان به نوعی با معیشت و رفع نیازمندی‌های مستقیم مردم و گرانی‌های موجود مرتبط است، حتماً باید راه حل‌هایی برای بهبود شرایط اتخاذ کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری در پایان گفت: در جلسه امروز هیأت دولت راجع به وضعیت گوشت قرمز نیز مطالبی مطرح شد و راه حلی اتخاذ گردید و امیدواریم که با اجرای سیاست‌ها و راه حل‌های اتخاذ شده از سوی دولت، دولت در مقابل آنچه که در شأن مردم بزرگ کشور است وظایف خود را به خوبی انجام دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    55 1
    آقای واعظی آیا شما هم نتیجه برجام و IPC را پذیرفتید؟ آیا شما هم با تصویب FATF تضمین میدهید؟ هرچند راجع به برجام هم تضمین دادید اما به عزیزان تشخیص مصلحت می گویم از سوراخ دولت دوبار گزیده نشوید...
    • محمود IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
      0 0
      احسنت
    • IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
      1 0
      این افزایش فشار نتیجه اقدامات "دولت توهم" است و باید آقای رئیس جمهوری عواقب آنرا بپذیرند.
  • سلام IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    47 0
    افزایش فشار بی سابقه دولتیها به مجمع برای تصویب فتف برای چیه؟ شاید حق کمیسیون تصویب اینها رو پیش خورکردن الان باید هر جور شده فشار بیارن تصویب بشه
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    39 0
    خواهشا مسوولین با تکیه به توانایی داخلی مشکلات را حل کنند و انقدر نگاهشان به دست دشمن نباشد. با چه زبانی بایداین مسئله را تفهیم کرد؟؟
  • علي IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    33 0
    اين يارو مثل اينکه شکر خورون راه انداخته.
  • حسین IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    29 0
    بنام این رو رو شما سنگ پای قزوین رو هم از رو بردید بگزار کمی حالت طبیعی پیدا کنی بعد اظهار فضل کن.
  • یک ایرانی IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    69 0
    آقای واعظی گندی را که در برجام زدید را پذیرفتید .
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    33 0
    اینا فقط بلدند موها و ریش ها رو رنگ کنند احمق ها با ظهور حضرت شما رو به زباله دان تاریخ خواهیم ریخت
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    0 0
    کارمند عادی این قدر پررو - مگر تو یک کارمند با یک حکم اداری بیشتر هستی نوکری - دولت دیگه این قدر اهن و تلپ ندارد آقای واعظی
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    0 0
    با برجامتون چه غلطی کردین که حالا با اف ای بکنید؟
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    0 0
    خدایی این چه تیتریه
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
    2 0
    اگر شما استعفا دهید نه مشکل ایران بلکه مشکل دنیا حل خواهد شد...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس