کد خبر 936516
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰
فروش مرغ

ظهر امروز جلسه ستاد تنظیم بازار بروجرد به‌منظور بررسی عوامل افزایش قیمت مرغ در این شهرستان برگزار شد که تعیین فرمولی به ظاهر پیچیده برای قیمت مرغ موضوعی بود که فرماندار بروجرد به آن واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، ظهر امروز جلسه ستاد تنظیم بازار به‌منظور بررسی عوامل افزایش قیمت مرغ با حضور مسؤولان ذی‌ربط در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

تعیین فرمولی به ظاهر پیچیده برای تعیین قیمت مرغ موضوعی بود که فرماندار بروجرد به آن واکنش نشان داد و روند محاسباتی فروش این محصول را نامشخص و غیرمنطقی بیان کرد.

انتقاد به نحوه محاسبه قیمت مرغ

عبدالرحیم رحیمی با بیان اینکه فرمول تعیین شده برای قیمت مرغ از سوی اتحادیه پیچیده و نامشخص است، افزود: تاکنون چنین نحوه محاسبه برای یک محصول را نشنیده بودیم.

بیشتر بخوانید:

قیمت دام زنده تا ۴۰ هزار تومان افزایش یافته است

اعتراض مجری معروف به صف خرید مرغ

وی با اشاره به گفته جهاد شهرستان مبنی بر اینکه بروجرد نخستین تولیدکننده مرغ در لرستان است، گفت: با این توصیف چرا بایستی قیمت این محصول در بروجرد گران‌تر از دیگر شهرها باشد؟

فرماندار بروجرد با انتقاد به چندنرخی بودن قیمت مرغ در این شهرستان ادامه داد: متأسفانه در بین مغازه‌های بروجرد مرغ با قیمت‌های مختلف به فروش می‌رسد.

اعلام نرخ به صورت پیامک محلی برای سوءاستفاده است

رحیمی بیان داشت: پیامکی اعلام کردن نرخ فروش مرغ خود محلی برای سوء‌استفاده شده است، از طرفی بیان شده که نرخ عرضه از سوی استان تعیین می‌شود چرا با وجود اینکه بروجرد خود تولیدکننده است اما در اعلام نرخ نقشی ندارد؟

در حالی که اغلب مدیران تلاش می‌کردند که فرماندار را نسبت به نحوه محاسبه قیمت مرغ توجیه کنند که همین گفته‌های ضد و نقیض بیشتر سبب شک بیشتر فرماندار مبنی بر اینکه نقصی در فرایند محاسبه وجود دارد، شد.

وی اظهار داشت: پذیرفتنی نیست که شرکت‌های تولیدی هر کدام به یک نرخ مرغ مصرفی را به بازار عرضه کنند، اگر اتحادیه نرخی را مشخص می‌کند یعنی که تمام هزینه‌ها در آن لحاظ شده پس افزایش قیمت معنی ندارد.

فرماندار بروجرد با بیان اینکه در هیچ مسئله‌ای نمی‌توان عدم تخلف را صفر در نظر گرفت، افزود: اما پسندیده نیست که نحوه ارزیابی قیمت یک محصول مشخص نبوده و ایراد کار معلوم نباشد.

رحیمی ادامه داد: جهاد شهرستان بیان داشت که قیمت مرغ زنده طی چهار روز گذشته از ۹ هزار و ۵۰۰ تومان به ۱۰ هزار و ۳۰۰ تومان افزایش یافته است، حال سوال اینجاست که این افزایش قیمت چه توجیهی می‌تواند داشته باشد؟

آنچه در ادامه این جلسه مشهود بود آشفتگی مدیران در نحوه احتساب قیمت مرغ و معادله چندمجهولی آن بود، به‌گونه‌ای که جهاد یک نرخ را محاسبه و عنوان می‌کرد و اداره صمت نیز به‌گونه‌ای دیگر، رئیس اتحادیه مرغ و ماهی شهرستان هیچ‌یک از فرمول‌ها را قبول نداشته و خود صحبت از روش قیمت‌گذاری جدیدی سخن به میان می‌آورد و در نهایت اتاق اصناف همه معادلات را زیر سوال برد.

وجود برخی سودجویی‌ها در توزیع گوشت وارداتی

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد نیز در خصوص میزان توزیع کالاهای مصرفی در این شهرستان بیان داشت: از سال گذشته تاکنون حدود ۱۶۲ تن برنج تایلندی د بروجرد توزیع شده است.

علی شاهرودی اظهار داشت: همچنین ۶۰ تن و ۶۴۵ کیلوگرم گوشت منجمد و ۱۰۰ کارتن تخم‌مرغ در بروجرد توزیع شده است.

وی با اشاره به برخی سودجویی‌ها در توزیع گوشت وارداتی اظهار داشت: متأسفانه برخی فروشندگان با جایگزینی برچسب تولید داخل به جای برچسب وارداتی محصول را به نرخ تولیدی عرضه می‌کردند.

شاهرودی عدم درج قیمت را بیشترین تخلف اصناف برشمرد و گفت: در این زمینه ۵۷۱ پرونده به ارزش ۴ میلیارد تومان تشکیل و به مراجع قانونی معرفی شده است.

رئیس ادره صنعت، معدن و تجارت بروجرد از انجام بیش از ۷ هزار بازرسی در طی سال جاری در این شهرستان خبر داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس