کد خبر 936507
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵
قلب نمایه

معاون وزیر رفاه از اختصاص یارانه غذایی برای رفع سوءتغذیه در میان ۵ هزار زن باردار و شیرده خبر داد.

به گزارش مشرق، احمد میدری در پنجمین جلسه شورای هماهنگی کارگروه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، گفت: وزارت بهداشت ۴۰ هزار زن باردار و شیرده را که نیاز به تغذیه مناسب داشته‌اند به ما معرفی کرد اما به دلیل محدودیت بودجه فقط به ۵ هزار نفر از آنها یارانه غذا می‌دهیم.

وی گفت: این ۵ هزار نفر از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ ها، یارانه‌ای برابر با ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان می‌گیرند و چنانچه که بودجه بیشتری در اختیارمان قرار گیرد می‌توانیم مابقی زنان را نیز پوشش دهیم.

بیشتر بخوانید:

فریب پیامک جعلی قطع یارانه را نخورید

معاون وزیر رفاه در مورد ازدواج زنان ایرانی با مردان غیرایرانی گفت: دو هفته پیش آخرین جلسه بررسی اصلاح قانون مدنی تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زن ایرانی با مردان غیرایرانی در کمیسیون قضائی مجلس مطرح شده، نظر نمایندگان مثبت است و امیدواریم مجلس از آن حمایت کند.

میدری با اشاره به ایجاد پایگاه اطلاعاتی ایرانیان، گفت: وضعیت اقتصادی زنان سرپرست خانوار بر اساس برش‌های منطقه‌ای و شاخص‌های رفاهی تهیه شده و قول می‌دهیم تا سه ماهه اول سال آینده گزارش آن نهایی شود.

وی افزود: در پنجره واحد رفاهی نیز بخش بیماران خاص و کارگران ساختمانی را داریم که در حوزه بیماران خاص که ۱۵۶ هزار نفر وجود دارد از سوی ۴ سازمان بیمه‌گر اطلاعاتشان داده می‌شد که ما به دنبال رفع همپوشانی بودیم.

معاون وزیر رفاه گفت: این بیماران تا قبل از تغییر نرخ ارز هر کدام ۲ میلیون تومان یارانه دارو می‌گرفتند.

میدری گفت: همچنین برای کارگران ساختمانی نیز با تأمین اجتماعی برنامه‌ای برای بررسی وضعیت و تأییدیه‌های آنها در پنجره واحد ایجاد شده که مشکلات آنها رفع شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس