بهمن کشاورز

سیاه‌نماهایی که نمی‌توانند «عفو گسترده زندانیان در چهل‌سالگی انقلاب» را هضم کنند!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

«حصر موسوی» مثل تبعید امام (ره) است و باعث انقلاب می‌شود!

علی شکوری‌راد، فعال اصلاح‌طلب و دبیر کل حزب اتحاد ملت به تازگی طی اظهاراتی در یک میتینگ سیاسی در شهر قم با اشاره به دلایل تحقق انقلاب اسلامی ایران گفته است:

از جمله عوامل تحقق انقلاب تحرکات امام خمینی بود که منجر به تبعید ایشان شد. وقتی هم که رهبر مردم یا بزرگ یک جریان سیاسی از او جدا می‌شود - که حالا یا با تبعید یا با حصر باشد - آن زمان به ذخیره او تبدیل می‌شود؛ یعنی هر سالی که از تبعید امام خمینی می‌گذشت، اشتیاق مردم به ایشان بیشتر می‌شد، به این معنی که ۱۵ سال تبعید امام خمینی، ۱۵ سال اندوخته سیاسی برای ایشان در پی داشت.

به گزارش کانال امتداد (ارگان حزب اتحاد)، او تصریح می‌کند:

مردم هم این دوران را ملاکی برای حقانیت امام خمینی می‌دانستند تا سال ۵۶ بسیاری از مردم ایران بودند که شاید فقط امام خمینی را دوست داشتند و حتی عکس ایشان را هم ندیده بودند؛ یعنی وقتی یک نفر را تبعید یا حصر یا به هر طریقی ارتباط او را با مردم قطع می‌کنند، باعث افزایش نفوذ کلام او در میان مردم می‌شود. حتی کسانی که با اندیشه امام خمینی هم مخالف بودند امام را به عنوان یک اسطوره یاد می‌کردند. [+]

*ما پیش از این در وبلاگ مشرق، گزارش‌های متعددی را درباره تقلای اصلاح‌طلبان برای این‌همانی بین رژیم شاه و نظام جمهوری اسلامی به مخاطبان محترم ارائه کرده‌ایم!

ما همچنین قضاوت درباره اظهارات شکوری‌راد پیرامون مقایسه تبعید امام راحل با حصر میرحسین موسوی و فرجام آن‌را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم...

گفتنیست، فعالان اصلاح‌طلبان طی ۹ سال گذشته بارها و بارها تلاش کرده‌اند تا فتنه‌گران محصور و منزوی را به هر نحوی از انحاء اما بدون «عذرخواهی رسمی» از حصر و انزوا خارج کنند.

این تقلای مذبوحانه تا حدّی پیش رفت که برخی اصلاح‌طلبان در سال گذشته وعده دادند که حصر تا نوروز ۹۷ تمام خواهد شد.

در این زمینه حتی یکی از مقامات بلندپایه دولت نیز اخیراً این‌طور گفت که از حصر فقط یک پوسته مانده است!

مع‌الوصف اما اصرار نظام اسلامی بر احقاق حقوق مردم و یادآوری آبروی نظام در سال ۸۸ همچنان در جای خود قرار دارد و فتنه‌گران نیز در حصر و انزوا مشغول سپری کردن روزهای عمر خود هستند و همچنان از عذرخواهی رسمی استنکاف می‌کنند.

برخی محافل تحلیلی معتقدند عدم عذرخواهی رسمی فتنه‌گران محصور و منزوی می‌تواند فتنه ۸۸ و رفتار غلط طیف اصلاحات در آن سال را تبدیل به ناموس اصلاحات کرده و تا همیشه وزنه‌ای سنگین را بر پای این جریان خاص سیاسی بیاویزد.

وزنه‌ای سنگین که اگر با دست بزرگان فعلی اصلاحات و بوسیله عذرخواهی رسمی باز نشود؛ با هیچ دست دیگری و در هیچ زمان دیگری باز نخواهد شد.

***

کنایه‌های عماد افروغ به «سینمای فلاکت و ناامیدی» در صبح فردای جشنواره فجر

«عماد افروغ»، استاد جامعه‌شناسی و از نمایندگان سابق مجلس به تازگی در بخشی از یک مصاحبه که خبرگزاری ایسنا آن‌را بازنشر داد در اشاره به ژانر فلاکت و سیاه‌نمایی که مختص سینمای این روزهای برخی سینماگران ایرانی محسوب می‌شود؛ گفته است:

همیشه از این فیلم‌های اجتماعی دفاع کردم و هیچ‌گاه آنها را سیاه‌نمایی ندانستم. بالاخره اینکه واقعیت اجتماعی ما را نشان می‌دهد باید دیده شود. با این سیاست هم واقعیت اجتماعی تحریف می‌شود و هم به مردم چیز دیگری القا می‌شود. منتهی همیشه من گفتم بازتاب دادن خیلی مهم است ولی برای اینکه سینماگر ما نشان بدهد که قصدش تنها بازتاب دادن نیست یک رویکرد ترمیمی هم داشته باشد. یک نگاه دیگر هم داشته باشد نه به صورت مستقیم و رفتارگرایانه. خیلی با لطافت هر چه تمام‌تر یک امیدی هم نشان دهد. آن هم به طور غیرمستقیم که این دیگر هنر یک هنرمند است که امید نشان بدهد.

او می‌افزاید: نه اینکه امید کاذب باشد، چون بالاخره هستی جهت مثبت دارد چون خدا دارد و وقتی عالم خدا دارد ناامیدی جایی ندارد و وقتی انسان بزرگ است ناامیدی معنا ندارد. بنابراین اگر سینماگری به امید به عنوان وجه ترمیمی فیلمش نگاه کند بیراهه هم نرفته.

افروغ در ادامه تصریح می‌کند:

البته ما هم وظیفه‌مان است که تذکرهایی هم به شوراهای مختلف بدهیم و بگوییم فیلم جدی فیلم سیاسی است و باید هم بازتابنده مشکلات باشد و هم رفتار یا امیدی را شکل دهد. هرگاه جامعه‌ای از مباحث سیاسی دور شد به لودگی گرایش پیدا می‌کند. قبل از انقلاب ما شاهد این بودیم که چطور شد یک باره سلیقه جوان‌های ما عوض شد به گرایشات آن‌چنانی و فیلم‌فارسی غلتیده شد و بعد یک باره با یک انفجار روبه‌رو شد و همه سیاسی شدند. این‌طور نباشد که با دست‌های خودشان فضا را به سمتی نبرند که خودشان هم نخواهند. [۱]

*قبل از این و چند سال قبل بود که محمدرضا گلزار هم در بخشی از یک مصاحبه با روزنامه شرق ابراز کرد که این همه سیاه‌نمایی در برخی از فیلم‌های سینمایی ایران ناواقعیت است و او اعتقادی ندارد که این همه اتفاق بد فقط برای یک خانواده در یک فیلم رخ می‌دهد.

برخی معتقدند مخاطب خاص این سیاه‌نمایی ویژه و تولد ژانری به نام «ژانر فلاکت» در سینمای ایران که عمدتاً توسط محافل خارجی نیز مورد تقدیر و تشویق قرار می‌گیرد؛ در خارج از کشور است.

مخاطب خاصی که با برخی جریانات سیاسی خاص در ایران پیوند خورده است و قصد دارد با سیاه‌نمایی از اوضاع کشور و کثیف و معتاد و خراب نشان دادن جامعه ایرانی؛ منجر به «سابوتاژ ذهنی» در افکار عمومی شود.

امری که در منتهی‌الیه آن «فتنه اقتصادی» و شکل‌گیری اعتراض ظالمانه علیه حکومتی است که جامعه و کارنامه ۴۰ ساله آن هرگز سیاه و تاریک و ویرانه نیست و اتفاقاً بصورت عمده قابل دفاع است.

کار سیاه‌نمایی از اوضاع کشور در برخی فیلم‌های ایرانی به حدی رسیده است که برخی کارشناسان رسانه می‌گویند مادام که فیلمی شرایط ایران را بصورت «خرابه» یا یک «روستای دور افتاده با مردمانی متحجّر» نشان ندهد؛ از دریافت جوایز بین‌المللی خبری نیست که نیست.

جالب آنکه برخی سلبریتی‌ها و بازیگران سینما نیز برای سیاه‌نمایی از اوضاع کشور و نیمه شب نشان دادن روزهای مردم ایران؛ فقط به بازی در فیلم‌های سیاه بسنده نمی‌کنند و بصورت روزانه در صفحات اجتماعی خود؛ اقدام به نقاشی یک تصویر تاریک از ایران می‌کنند. کار این قضیه به حدی بالا گرفته است که یکی از این سلبریتی‌ها چندی قبل شرایط کشورمان را مشابه «آفریقا» دانست .[۲]

این در حالیستکه هنگامی که به این سلبریتی‌های سیاه‌نما گفته می‌شود اگر شرایط ایران تا این حد خراب است چرا به کشوری که فکر می‌کنند شرایط بهتری دارد مهاجرت نمی‌کنند؟! پاسخ درخوری ندارند. یکی از این چهره‌ها نیز زمانی در کنایه به سؤال پیش‌گفته اظهار کرده بود: «گنج در خرابه است»...

***

سیاه‌نماهایی که نمی‌توانند «عفو گسترده زندانیان در چهل‌سالگی انقلاب» را هضم کنند!

فردی به نام «بهمن کشاورز» که تحت عنوان حقوقدان از وی نام برده شده به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایسنا در اشاره به اقدام رهبری نظام برای عفو کثیری از زندانیان واجد شرایط، به مناسبت ایام چهل‌سالگی انقلاب اسلامی، گفته است: اگر عفو اخیر زندانیان عمومی می‌بود یا استثنائات آن جرم‌های امنیتی را شامل نمی‌شد قابل پذیرش بود!

او همچنین اظهار می‌کند:

آن فقر و بیکاری و سرزنش خانواده و جامعه موجود و موجبات تکرار جرم فراهم است، بنابراین در جرایم عادی صرف عفو شاید وسیله‌ای باشد برای آنکه بگوییم رأفت اسلامی شامل حال عفو شدگان شده است، اما روی دیگر قضیه این است که شاید رأفت اسلامی در مورد کسی که نان، سرپناه و کار ندارد این باشد که او را در جایی که به او نانی داده می‌شود و جایش گرم است نگاه داریم.

کشاورز می‌افزاید: گفته شده است که اعلام عفو با این ابعاد دال بر اقتدار حکومت و نظام است و مردم ایران کشوری ثروتمند و مقتدر دارند. در خصوص ثروت و اقتدار کشور تردیدی نیست اما در اینکه از این ثروت و اقتدار چه سهم و درصدی به مردم کوچه و بازار می‌رسد جای بحث و تأمل است، ضمناً این سوال نیز قابل طرح خواهد بود که این موارد و مسائل چه ارتباطی با با موضوع عفو دارد؟

او همچنین گفته است: خلاصه اینکه اولاً در جرایم عادی عفو بسیار خوب است مشروط به آنکه به طور موازی و همزمان موجبات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ارتکاب جرایم کنترل شود و کاهش یابد تا عفو شدگان دیگر بار به زندان برنگردند، ثانیاً عفوی مفید و دال بر اقتدار نظام و موجب آرامش جامعه است که افرادی را که مرتکب اعمالی شده‌اند که از دیدگاه قانون و مسئولان امنیتی محسوب می‌شود اما به نظر بیشتر مردم سیاسی است را در بر بگیرد. [۳]

*اساساً مشخص نیست نظام جمهوری اسلامی دیگر چه کار باید بکند تا عده‌ای منورالفکر غیر متعهد و همیشه ناراضی! راضی شوند؟

از میزان فهم عقلانی و حقوقی مسئله «عفو زندانیان واجد شرایط» که بگذریم! آقای کشاورز اگر کمی اهل مطالعه بودند و واقعیت‌های اقتصادی ایران حتی به روایت برخی اصلاح‌طلبان را خوانده بودند؛ قاعدتاً ژست "وجود فقر و گرسنگی منجر به جرم در میان اکثریت ایرانیان" را نمی‌گرفتند!

ما همچنین برای آقای کشاورز توضیح می‌دهیم که سهم مردم کوچه بازار از ثروت و اقتدار ملی نیز در سه شاخص امنیت، ضریب جینی و نرخ بیکاری قابل رؤیت است.

سه شاخصی که در اولی جز اولین‌های جهان هستیم، در دومی بهبودی مطلوب پیدا کرده‌ایم بطوریکه هم‌اکنون در جایگاهی بهتر از کشورهای آمریکا، چین و روسیه قرار داریم و در سومی نیز موفق به کاهش نرخ بیکاری شده‌ایم و رقم ۱۲ درصدی فعلی نیز اولاً تنها ۶ درصد از استاندارد جهانی بالاتر است، ثانیاً رو به کاهش است و ثالثاً درصد زیادی از آن شامل پدیده «بیکاری شیک» (عدم قبول هر شغلی بواسطه دسترسی کارجویان به نان و سرپناه) است.

آقای کشاورز همچنین باید از باب مثال بداند که تعیّن بهبود ضریب جینی در ایران به این معنیست که هم‌اکنون و در سال‌های پس از انقلاب، درصد بیشتری از مردم صاحب خودرو و شهرنشین شده‌اند. درصد بیشتری امکان مسافرت یافته‌اند، درصد بیشتری امکان استفاده از اینترنت و سینما را دارند و غیره.

کشاورز در مسئله گرسنگی هم باید بداند که ایران اسلامی امروز ارزان‌ترین کالری جهان را در اختیار مردمش قرار می‌دهد که این پدیده به معنی عدم شیوع گرسنگی است.

ما در اینجا بخشی از صحبت‌های اخیر «سعید لیلاز»، اقتصاددان اصلاح‌طلب و عضو حزب کارگزاران را در اشاره به دستاوردهای اقتصادی انقلاب اسلامی بیان می‌کنیم و قضاوت درباره اظهارات عجیب کشاورز و امثال کشاورز را به مخاطبان محترم وامی‌گذاریم:


_درآمد سرانه ایرانی‌ها به قیمت ثابت -یعنی ریال- بعد از کسر تورم هنوز به عدد ۱۳۵۵ نرسیده است. اما این به معنای آن نیست که سطح ثروت ما هنوز به آن عدد نرسیده است. معنایش این است که قیمت تمام شده کالاها و خدمات به خصوص قیمت دلار آنقدر پایین آمده که سطح زندگی ما اصلاً با سال ۱۳۵۵ قابل مقایسه نیست.

_جمعیت دو برابر اما تولید خودرو حدود ۱۷ یا ۱۸ برابر شده است. سرانه تقاضای واقعی خودرو در ایران ۸ برابر زمان شاه است. یا مثلاً در سال ۱۳۵۷ میزان تولیدات مواد کشاورزی در ایران به حدود ۲۰ میلیون تن رسید. ما امسال درباره تقریباً ۱۴۰ میلیون تن صحبت می‌کنیم.
 

_ اگر شما این ۱۰ سال -جنگ- را کنار بگذارید در ۲۰ سال بعد یعنی از ۱۳۶۷ تا ۱۳۸۷ متوسط رشد اقتصادی ایران به حدود ۵.۵ نیم تا ۶ درصد در سال رسیده که این عدد حتی از ترکیه اندکی بهتر و کمابیش مشابه کره جنوبی است.

_عمر متوسط ایرانی‌ها به ازای هر یک سال در ۴۰ سال گذشته هفت ماه افزایش پیدا کرد. این یکی از بهترین عملکردهای همه دنیاست.

_الان که با شما صحبت می‌کنم و نسبت توزیع درآمد به وخامت گراییده، نسبت درآمد دهک اول جامعه به دهک دهم که در سال ۵۶، یک به ۳۶ بود یک به ۱۶ یا ۱۷ است. ضریب جینی هم که عامل بسیار مهمی در توزیع ثروت است در سال پایانی رژیم شاه به ۵۱ صدم رسیده بود. این عدد هرچه به سمت صفر نزدیک باشد بهتر است و هرچه به یک نزدیک باشد بدتر است. ضریب جینی تازه الان نزدیک ۴۰ صدم است.

_شاید بتوانیم بگوییم ایران –به لحاظ اقتصادی- از فرانسه امروز جلوتر است .[۴]

***

۱_ https://www.isna.ir/news/97112311728/

2_ mshrgh.ir/883867

3_ https://www.isna.ir/news/97112211562/

4_ mshrgh.ir/934527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 96
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 40
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    83 17
    حرف مفت هم حدی دارد.
    • پیشگو LU ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
      روز نزدیکی را میبینم که نیرو های امریکایی در حال آویختن طناب دار بر گردن عوامل مشرق در وسط میدان آزادی هستند .
    • محمد IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
      61 8
      ۹:۴۸ تو و اربابت که قلادت دستشه با هم خوردید!!
    • محسن121 IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
      61 6
      مردم بر اثر سیاست های مدیریتی دوستان شما حال خوبی ندارند، لطفا بفرمایید اگر فرد مورد نظر شما رای می آورد چه کسانی غیر از این افراد که بر سر کارند را در مشاغل مدیریتی منصوب می کرد؟؟؟؟ لطفا اگر سیاستمدارید به کمک دولت بروید دشمن خارجی که با تمام توان در حال فشار است لطفا شما نقش دوست را بازی کنید!!!!! مرگ بر آمریکا
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
      33 10
      زر نزن صهیونیست!
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
      27 4
      معلوم نیست چه تعهدات محرمانه ای در پیوست برجام دادند که الان برایش میدوند برای مردم هیچی هم ندارد و نخواهد داشت
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
      14 5
      معلوم نیست چه تعهدات محرمانه ای در پیوست برجام دادند که الان برایش میدوند برای مردم هیچی هم ندارد و نخواهد داشت
    • مهدی IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
      28 9
      و من هم روزی رو میبینم که انقلاب به دست امام زمان رسیده و از اون بالاتر روزی رو که نیرو هایی انقلابی سر بلند در پیشگاه خداوند هستند و شما چیزی جز شرمندگی ندارند راستی باید این موسوی اعدام بشه فکر کنم دیگه پر رو شدن این ها
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
      14 1
      شکوری راد شکر زیادی خورده اینها که جایی تو معادلات سیاسی ندارن بذار هرچی میخوان بگن بیخود و بیجهت این افراد رو برجسته نکنید
    • IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
      6 0
      حادثه شهادت این پاسداران کشور و عزیزان سپاه را تبریک و تسلیت میگوییم به همه ی عزیزان محترمین...
  • کارمند ساده IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    83 33
    اگر تو کروبی را مثل امام بدانی واقعا کمی باید به عقل و شعورت شک کرد کسی که برای تهذیب نفسش همه راه های عارفانه را طی می کند تا عارفی شیعه گردد را به کسی که از افرادی که محکومین اقتصادی هستند پول می گرفته در حالیکه رئیس مجلس شورای اسلامی بوده ، تا به شکل رابین هود عمل کند یکی می دانی باید به عقل و شعورت شک کرد؛ ما بقی قضایا را به متخصصین می سپارم که جوابت را بدهند العاقل فی الاشاره....
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
      3 7
      امام خمینی(ره) با طاغوت مبارزه می کرد اما موسوی و کروبی با جمهوری اسلامی مبارزه می کردند.
  • سید IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    70 29
    این گروه از اصلاح طلبان تهوع آور که حداکثر تقابل با این نظام را دارند در حقیقت همان « خس و خاشاک» ها یی هستند که در گذشته توصیف شده بودند!
    • fd IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
      12 29
      خس تویی خاشاک تویی
    • مهدی IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
      1 11
      احمدی نزاد گفت که منظورش از خس و خاشاک مردم نیستند. این حرفت نشان می دهد که او نیز مثل تو دروغ گفته!!!!!!
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
      7 0
      احسنت گل گفتی. لیاقت این ها همین اصطلاح خس و خاشاک است.
  • ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    حصر موسوی مثل تبعید شاه به مصر است !!! موسوی خائن
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
      41 13
      احسنت
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
      40 9
      احسنت
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
      26 10
      احسنت
    • کامران IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
      6 2
      درود بر تو . ماه گفتی !
  • عبدالعلی GB ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    58 23
    حصر موسوی بیشتر شباهت به کیانوری دارد تا به تبعید امام موسوی همانند دختر ارمنی است که نه دنیا را دارد و نه اخرت رااو اگر بخواهد از اعدام رهائی یابد باید در حصر بپوسد
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    60 20
    موسوی تموم شد. یه عکس تازه هم ازش منتشر شده کلا ترکیده. حتی به نظر من به قدری پیر شده که دیگه خطر هم نداره. میشه کم کم ولش کرد برا خودش بچرخه
    • AE ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
      10 7
      خخخخخخخخ عجب توصیفی
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    46 15
    يه سري از مغز كلا خلاص هستند
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    44 12
    خدا را شکر ادم گاهی می ماند که شخصت بعضی ها چطور است ولی وقتی حرف می زنند خداوند رسوایشان می کند این اقای شکوری راد هم همینطور است مثل احمق ها حرف می زند این که امام سجاد فرمود دشمنان ما احمق هستند ادم با دیدن این ادمها معنی این جملات را بهتر می فهمد
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    72 11
    من اصلا به رفع حصر راضی نیستم فقط دادگاه علنی منو راضی میکنه
    • ناشناس IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
      6 0
      اعدام سران فتنه فقط من رو راضی میکنه .
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    63 16
    باعث انقلاب : چه غلط های اضافه .
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    18 41
    بزرگترین چالش جمهوری اسلامی ایران میرحسین موسوی است
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
      30 8
      زرشک
  • اميد IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    44 19
    هههههه روده بور شدم از خنده. پس حصر منافقان باعث انقلاب مي شود.پس زمان پيامبر بايد هزاران انقلاب رخ مي داد!!!!
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    16 17
    مشکل ایران اینه که همه مردم را به دو دسته خودی و غیرخودی تقسیم کرده اند و طبق همین قاعده اشتباهات بسیاری در همه بخش ها مرتکب شده اند و این تفکر به مردم هم سرایت کرده و همبستگی مردم را از بین برده مردم احساس تبعیض میکنند و زمانی متوجه أین مشکل بزرگ خواهید شد که جنگی اتفاق بیفته
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    44 16
    "«حصر موسوی» مثل تبعید امام (ره) است و باعث انقلاب می‌شود!!!!!!!!" خریت نه تنها علف خوردن است.
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    33 16
    موسوی؟؟؟؟؟؟؟؟خیلی بد بختی
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    14 26
    مشرق حالم ازت بهم می خورد چون می دانی چیکار می کنی اما خودت را زدی به ندانستن.برادر من تویعنی کشاورز که یک موقعی وکیل کرباسچی بود ورییس کانون وکلا بودش را نمی شناسی ؟اونوقت می گویی کسی که وی را حقوق دان می دانند؟با این بغض ها به هیچ جا نمی رسیم امید وارم انشالله هر چه زودتر امام زمان(ع) ظهور کند وپرده از روی برخی از زاهد نماهای قلابی بردارد تا چهره واقعیشان برای مردم روشن شود
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    5 11
    انتقاد از عفو و سیاستهای کیفری بسیار مفید است و گرچه عفو به امضای رهبر عزیزمان است لکن برنامه آن توسط قوه قضائیه تدوین می شود که خالی از اشکال نیست اگر قوه قضائیه خوب عمل می کرد اینهمه زندانی و بلبشو نداشتیم که ناگزیر شویم مجرمین را ببخشیم البته من استدلالهای آقای کشاورز را نمی پسندم باید سیاست کیفری روشنی در قوه قضائیه مبتنی بر قرآن و تعالیم آن داشته باشیم و گتره ای عمل نکنیم عفو باید حکیمانه باشد و مجازات هم
  • ناشناس IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    42 10
    لعنت خدا بر کسانی که خود را هم عرض با رهبر انقلاب میدانند احمقها به خیال خودشان بعداز۲۲ بهمن انقلابی ها رفتند خانه وتمام شد غافل از اینکه تازه شروع شده
  • صفا IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    33 10
    آقای شکوری مقایسه امام با موسوی که یک قانون شکن فتنه گر مخالف خط امام باعث تعجب است و مقایسه مورچه با کبوتر است موسوی دشمن راه امام و مردم انقلابی است تعجب است!
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    29 11
    بعضیها همیشه نق می زنند خصوصا این اصلاح طلبهای پول پرست
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    33 4
    شکوری راد حرفی زده که بابت عقل وهوش او باید شک کرد . خنده دار است که موسوی حاضرنبود باگوگوش مرزبندی کند اما امام مردی بود که بساط انحطاط فرهنگی رژیم پهلوی رابرچیدکه گوگوش نمادی ازآن بود . خنده دارتراینکه موسوی توهین کنندگان به هیئات ومساجد وعاشورای حسینی علیه السلام را مردان خداجونامید اما امام خمینی ره حکم ارتداد سلمان رشدی را صادر کرد !! این قیاس آنقدرخنده دار است که تنها ازیک ذهن معیوب برمیاید که قیاسی کند . آقای شکوراد ! موسوی باچسباندن خود به امام اسمی درکرد وگرنه اوباآن سوابق مشکوک هرگزکسی اورانمی شناخت . امام خمینی چهل سال درسیروسلوک بود تا درمیان مردم دم مسیحایی پیداکرد اماموسوی باتقلب واضح خانمش را یکباره به استاددانشگاهی رساند !!
  • ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    27 6
    واقعا بايد در عقل اينا شك كرد
  • ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    25 3
    اين يعني اينكه هر مجرمي را بايد آزاد گذاشت وگر نه انقلاب مي شود اي احمق نادان
  • سید IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    27 7
    این اصلاح طلب ها دراین دنیازندگی نمی کنند چه برسد دراین کشور لذایذ شهوانی و شیطانی این منافقین را رها نمی کند اصلا اگر خدارا درنظر داشتند این قدر برعلیه این نظام ومردم لن ترانی نمی کردند واینهم بدانند جواب حق الناس را در قیامت نمی دهند ( وصیت یک شهید : از مال دنیا چیزی ندارم جز یک مادر پیر وزن وفرزند قد ونیم قد درقیامت یخه تان رامی گرم اگر ولی فقیه را رها کنید)
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    30 4
    اگه اینهاصدسال هم درحصرباشن اب ازاب تکون نمیخوره عجب اح......
  • نامدار IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    39 4
    شکوری راد مقایسه مع الفارق میکنی. تبعید امام کجا و حصر میر حسین موسوی کجا. امام با عزت نفس از سوی ظالمان تبعید شد. و لی میرحسین موسوی با ظلم به مردم مثل یک آشغال به آشغالدانی تاریخ انداخته شد.
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    27 4
    خیلی ها از این عفو عمومی آچمز شده اند. این کشاورز هم یکی از اونهاست. عموما" این قبیله فقط قدرت هضم برخی مسایل رو دارند. از این همه ژست و قیافه شبه روشنفکرها ، دیگه ملت خسته شده است. جمع کنید بابا.
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    29 4
    چقد خندیدم از حرفه یارو که گفته بود حصر موسوی باعث انقلاب میشه خخ. احمق ها
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    37 3
    سلام.امام در راس یک انقلاب اسلامی بود برای تحقق عدالت.درحالیکه موسوی در راس فتنه بود برای از بین بردن اسلام و عدالت این دو هرگز بهم شبیه نیست وهم نتیجه هم نیست ...
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    43 3
    عجب کشوری شده ایم..عده ای راست راست توچشم ملت نگاه میکنند و هرچه نتانیاهو و ترامپ و آل سقوط در دلشان است به زبان منحوسشان میاورند...واقعا از دست این فرقه ضاله افساد طلبی به ستوه آمده ایم ....روزی نیست که یک حرف مفت یا حرکت زشت و وطن فروشانه ای از این طایفه سر نزند....این مردم چکار کنند که به این عروسکهای خیمه شب بازی غرب ثابت کنند که نمیخواهندشان....برخلاف میل این خیانت کاران به راهپیمایی آمدند و تو دهنی به این حقیران و اربابانشان زدند اما نمیدانم اسمش را بی حیایی ،پررویی ، وقاحت یا.....بگذاریم که بجای تشکر از ملت متدین که برخلاف اینها در تمام صحنه ها ی خطر حضور دارند ، شروع به حاشیه سازی میکنند..
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    17 1
    ما مردم را واقعا شاهد بروز چه کسانی در انقلابمان بوده و هستیم روز روشن ما دیدگانمان دروغ می گویند افرادی که در جوانی و کودکی هم که هم عصر ماهستند حد اقل های امام را نشناخته اند - شاید هم شناخته اند دارند امام خمینی را که خدای او بالایش برد می خواهند پائینش بپندارانند - نه آقا امام خمینی فیلسوفی بی نظیر -نظریه پردازی بی رقیب- مجتهدی اعلم رجوع کنید به رای مجتهدین عصر او همگی رای به اعلم بودن او داده اند - بس کنید این قدر روی اعصاب مردم راه نروید -
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    14 3
    آقای شکوری راد توهم زده.هیچ نسبتی نمیشه بین حصر موسوی وکروبی با تبعد امام برقرار کرد.آقایون به نتیجه ارا تمکین نکردن وقبل از اعلان نتایج بلکه قبل از اتمام وقت انتخابت خودشون رو پیروز انتخابات دونستن .فکر کردن همه ایران شمال تهرانه.اقای شکوری راد .شتر درخواب بیند پنبه دانه
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    12 6
    روزی را می بینم که طناب دار به گردن دشمنان نظام.مشرق جز خوبی ندارد.
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    3 4
    بستگی به عملکرد مسئولان دارد.
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    13 3
    اقای شکوریراد حق داره این اراجیف روسرهم کنه دزدکی میاد قم ودزدکی تویه جمع چند نفره حرف میزنه اگه راست میگه وشهامت وجربزه داره بیاد علنی وباز میتینگ بزارن .حال اقای شکوری راد شامل این مصرع هست.خودم گویم خودم خندم عجب مرد هنر مندم
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    6 8
    نویسنده این مقاله فکرکنم دست پینوکیوروازپشت بسته
  • حمیده IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    5 10
    چپی ها نظر نمی دهند یا نظرشان را منعکس نمی کنند؟؟؟؟. اینها که همه راستی و حزب اللهی هستند . پس دعوا سر چیست و مشکل کجاست؟
    • م ح IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
      11 2
      کور خوندی جناب ،شما موسوی و کروبی وامثال ابشان رابا امام مقایسه میکنی ،به قول دو برره مخت تاب ورداشته بید ....
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
      10 3
      چون جز پای بساط نشستن و پای ماهواره بودن و تفریحات دور دنیا کار دیگری ندارند و کلا حرفی جز شکم و زیر شکم در مخیله شان خلق نمیشود عزیزم
  • اسلامی IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    7 2
    به هیچ عنوان قابل قیاس نیست . این گونه افراد محارب هستند وباید شدیدا مجازات شوند اما با رفعت وبا تخفیف ویژه مجازات شدند که باید تا زمان مرگ اونها به قوت خودش باقی بمونه وجای هیچ گونه مصالحه و.... نیست .
  • بی نام IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    10 2
    فتنه بیش از جنگ به مملکت ضربه زده است و تمام بدبختی هایمان در داخل و خارج نتیجه همان جریان است باید این آقایان محاکمه شوند
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    4 6
    مشرقی ها با رای مردم به قدرت رسیدند و با رای مردم کنار نمی روند . خیانت می کنند
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    7 2
    آقای شکوری راد به این حرف شما میگویند حرف مفت واقعا چاپلوس تر از شما در دوران اصلاحات ندیدم و خودت را مفت فروختی
  • احمد IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    3 1
    شاید منظورش رفع حصر بوده ؟
  • DE ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    13 3
    «حصر موسوی» مثل تبعید امام (ره) است و باعث انقلاب می‌شود!/ /خخخخخ ...این بابا نه امام را میشناسد نه مردم را میشناسد و اصلا نمیداند موسوی کیست.امام ره یک شخصیتی تکرار نشدنی در تاریخ و مرجع تقلید شیعیان و فردی مبارز که با گروه های ضد شاهی که در خط اسلام اصیل نبودند هم پیمان نبود لذا امر او امرالله بود أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ ۖ . نه بافردیکه به نظام اسلامی در اوج محبوبیت در دنیای اسلام تهمت و دروغ و بهتان زده وبا کمک ضدانقلاب و کودتای مخملی تشنه ریاست است.شما بهتر است در کلاسهای تقویتی ریاضی شرکت کنی که بتوانی درست جمش کنی عمو. ای منافق چون میدانی مردم به موضوع وطنفروشها حسا س هستند میخواهی با جنجال و پوپولیسی خودت را مطرح کنی سه نیملیتری بیسواد.
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    8 4
    موسوی دشمن کشوره. مثل شما. همتون با هم باید برید به جهنم. هر کسی تو جمهوری اسلامی پست داشته باید نابود بشه
    • DE ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
      2 1
      بوژی بوژی بوژی کوچولو حالا جیش مسواک بعدش هم لالا باشه پسره خوب
  • ناشناس IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    10 2
    مرگ بر فتنه گر میخواد هرکی باشه حصر که سهل باید به چوبه دار بسپاریشون
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    7 0
    خواب دیدید خیر باشه.
  • ایرانی US ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    6 1
    بلا نسبت ملت شریف همه مثل خودت خر نیستند هر فکری باور کنند
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    9 5
    روز نزدیکی را می بینم که به دستور رهبری شما جماعت وطن فروش و جیره خور را در وسط میدان آزادی دار بزنیم به امید آنروز و گوشت کثیفتون رو جلوی سگهای امثال ۹:۴۸ بیاندازیم.
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    10 4
    وای چقد خندیدم.اقای شکوری از کی تا حالا ملیجک شدی
  • علی IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    9 3
    اقتصادکشورمان را امریکا خراب نکرده بلکه دولت مردان نوکر آمریکا ، اقتصاد و مملکت را خراب ودچار آشوفتگی کرده است . زنده باد مشرق
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    2 1
    وطن فروش ۰۹:۴۸زرشک.
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    2 0
    در هر خونه یک گوسفند زنده بدید. تا هم زاد ولد راه بندازن هم شیر و ماست و پنیر و کره و خامه و ... در همه خانه ها زیاد شود. /
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    4 2
    اصلاح طلبان بی غیرت تمام تلاششان نجات مزدور دیگری است و خودشان را به هر دری میزنند تا همدست خودشان را نجات دهند در صورتیکه یک تارموی امام ره از کل اصلاح طلبان ارزشمند نر است چه رسد به یک فتنه گر وحرف مفت می زنند چه مقام دولتی باشند چه مزدور حزبی باشند
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    4 1
    بجای اینکه بفکرکم کردن فقر روزافزون ملت باشن .مثل سگان وحشی درهنگام خوردن لاشه. بجان هم افتادن. الدنیا جیفه وطالبها کلاب
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    6 1
    خدا نسل کروبی و میر رو از رو زمین برداره خودشونم خوار و ذلیل تر کنه
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    7 1
    موسوی رو با امام مقایسه میکنی به عقلت شک میکنه ادم
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    8 1
    آقای شکوری راد! شما این آقا رو با امام یکی می دانید؟! لطفاً دیگه حرف مفت نزنید!
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    4 1
    حتما فردا میگن امام بهایی ها را خداجو میدانست/ لیبرال ها را منجی ملت ..... سیدحسن هم که ...... تحریف امام از .....
  • بافقی IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    7 1
    شکوری جان غلط کردی بیسوادی
  • محمد IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    4 1
    حصر جنایت کارانان علیه نظام وطاغییان و فتنه گران دروغگو ودغلباز و لجباز و خیانتکار را با حصر وزندانی شدن امام یکی نکنید دروغگوها ...مفسدین و دروغگوها دستشان رو شده پس جرزنی نکنید
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    9 1
    اگر موسوی و کروبی خائن و معدوم حصر نمی شدند عوامل دشمن یا خود همین نفوذی های و منافقین غربگرا آنها را می کشتند و به گردن نظام می انداختند آن موقع می شدند یک پیراهن عثمان دیگر بوجود می آمد... لعنت خدا بر کسانی باد که بخاطر چند روز دنیا و قدرت فنا پذیر ضربه ای به نظام اسلامی وارد کردند که صدها ترامپ هم نمی توانستند انجام دهند .
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    1 4
    اگر وضع عمومی مردم خوب است چرا اینهمه زندانی وتخلف وجوددارد
  • ج IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    4 1
    به نظر تو نی وحشی با نی نیشکر فرقی ندارد
  • مهدی IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    5 2
    جناب خان موسوی و کروبی مرده اند. مثل هاشمی
  • مصطفی IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    2 0
    این بهمن کشاورز همون وکیل کرباسچی شهردار وقت تهران در پرونده معروف مفاسد اقتصادی دولت سازندگی و اصلاحات نیست؟!!
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    4 0
    چراقوه قضاییه ووزارت اطلاعات دهان این مزدورکثیف رانمیبندد قیاس تبعید امام با این فتنه جوی معاند میرحسین موسوی قیاسی غلط است وباید این مزدورکثیف محاکمه گردد
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    5 0
    امام را با یک فتنه گر خائن مقایسه کردن نشان از یاس و استیصال و درماندگی منافقی مثل تو است.
  • DE ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    2 0
    موسوی را بزرگش نکنید او خود روزی سرکرده چماقدار ها بود
  • دلواپس ایران IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
    3 0
    در باره نظریات عجیب شما باید گفت خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی!!!؟ اقای کشاورز نظرش کاملا منطقی هست.شما خودتان را بد جور به خواب زده این برای همین امیدی به بیداری شما نیست.(با جیبهای پر خواب بهتان خوش بگذره)
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
    4 0
    موسوی باید اعدام شود
  • ایرانی IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
    0 0
    اقای شکوری راد مردم باید خیلی وقت پیش انقلاب میکردندکه چرا عناصر فتنه با توجه به جنایاتشان هنوز محاکمه و دادگاهی نشدن......وجود عناصر خود فروخته غربی در پیکر نظام نیاز به انقلاب دارد
  • sss IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
    2 0
    قسم میخورم اینایی که اسم خودشون رو میزارن اسهال طلب از عقل تهی اند. البته اینم دلیل داره چون حرامخواری نتیجه اش جز این نمیتونه باشه. کلا تو این مملکت هرکی که حرامخواره میشه اصلاح طلب(بخوانید افسادطلب)
  • مسعود کامنت IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
    0 0
    گنج در خرابه است . این سخنو خیلی پسندیدم . بسیاری از افرادی که هیچ شغل و هنر مشخصی ندارند رو به چشم خودم دیدم که چه ثروت هایی بدست آوردند تو این کشور که هیچ جای دنیا نمیتونن ذره ای کسب درآمد کنند. متاسفانه بی قانونی و عدم نظارت بر اجرای قانون باعث شده من یکی که خیلی سعی می کنم انسان معتقدی باشم امیدوار به رستگاری نباشم و دلسرد شدم نه از رحمت حق که از کارآمدی این کشور.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس