شرکت قطار فدک، از بهترین شرکت‌های مسافربری ریلی در سطح کشور است. این قطار در تمامی مسیرها از قطارهای پنج ستاره و خدمات مشابه با کیفیت بالا، استفاده می‌کند و سرعتی نزدیک به دویست کیلومتر بر ساعت دارد. تمامی کوپه‌های قطارهای این شرکت ساخت آلمان بوده و از کیفیت بسیار خارق‌العاده‌ای برخوردار است. در این مقاله قصد داریم که سفر با اتوبوس و هواپیما را در مسیرهایی که این شرکت به طور ریلی می‌پیماید با یکدیگر مقایسه کرده و مزایای سفر با قطار فدک را برای انتخابی راحت‌تر به شما معرفی کنیم.

برای اینکار لازم است ابتدا زمان و مسیر قطارهای فدک و نیز خدماتی که توسط آنها ارائه می‌شود، به طور اجمالی معرفی شوند.

زمان و مسیر قطارهای فدک

به طور کلی مقصدهای اصلی قطار فدک در حال حاضر مشهد و اهواز هستند، این قطارها از تهران (همه روزه)، زنجان (روزهای فرد)، قزوین (روزهای فرد)، کرج (روزهای فرد)، قم (همه روزه) به سمت مشهد حرکت می‌کنند و همه روزه به تهران و قم، همچنین در روزهای زوج به شهرهای کرج، قزوین و زنجان بر می‌گردند. قطار تهران اهواز نیز به طور هفتگی، شنبه (رفت) و یکشنبه (برگشت) در حال فعالیت است.

مدت زمان سفر با قطارهای فدک به ترتیب تهران-مشهد ده ساعت و نیم، قم-مشهد سیزده ساعت، زنجان- مشهد شانزده ساعت، قزوین-مشهد سیزده ساعت و نیم، کرج-مشهد دوازده ساعت و تهران-اهواز پانزده ساعت است.

قطار فدک تهران-مشهد، در شهرهای ورامین، سمنان، شاهرود، نقاب و نیشابور توقف دارد. قطار فدک قم-تهران در شهر تهران نیز علاوه بر شهرهای فوق توقف می‌کند. سرویس فدک زنجان-مشهد از شهرهای خرمدره، تاکستان، قزوین، هشتگرد، کرج و تهران نیز عبور کرده و در آن‌ها ایستگاه دارد. فدک در سرویس قزوین-مشهد از شهرهای هشتگرد، کرج و تمامی شهرهایی که قطار تهران از آن می‌گذرد، عبور می‌کند. قطار کرج-مشهد نیز در شهر تهران ایستگاه دارد. قطار اهواز فدک از شهرهای اندیمشک، دورود، ازنا، شازند، اراک و محمدیه عبور می‌کند.

ساعات حرکت قطارهای فدک طبق جدول زیر است.

امکانات قطارهای فدک

قطارهای فدک، هتل‌های پنج ستاره متحرکی هستند که تجربه‌ای متفاوت و زیبا را از سفر با قطار به شما ارائه خواهند داد. از امکانات این قطارها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که البته بعضی از آنها به کلاس انتخابی توسط مشتری بستگی دارند.

· امکان احضار مهماندار

· ارائه روزنامه

· نوشیدنی رایگان نامحدود به انتخاب مشتری در طول سفر

· سیستم صوتی و تصویری

· قابلیت استفاده از اینترانت داخلی قطار

· امکان تنظیم درجه حرارت داخلی کوپه‌ها توسط مسافر

· ارائه سرویس خواب با کیفیت و بهداشتی

· کترینگ تخصصی تحت نظارت سرآشپزی اتریشی آشنا با ذائقه ایرانی

· استفاده از فرش قرمز جهت استقبال اولیه از مسافرین

· سرو پیش غذا، غذای اصلی و دسر

· سرو نوشیدنی گرم پس از غذا

· سیستم صوتی و تصویری IPTV

· سرو نوشیدنی خوشامدگویی

· تحویل هدفون، ویلچر، کالسکه بچه

· سرو عصرانه یا صبحانه با توجه به ساعت حرکت قطار

· دستمال مرطوب

مقایسه سفر با اتوبوس و یا هواپیما با قطار فدک

در مقایسه با هواپیما

در مقایسه سفر با هواپیما یا قطار فدک به مسیرهای مشابه تهران، اهواز و مشهد باید گفت، که شما در هواپیما قطعاً سریعتر به مقصد می‌رسید ولی در قطار فدک از ایمنی بیشتری در مقایسه با پرواز برخوردار هستید، همچنین در قطار می‌توانید آزادانه و بدون نگرانی از لحظه های فرود و صعود حرکت کنید و از تماشای مناظر فوق العاده زیبا در راه لذت ببرید.

از طرفی بر خلاف هواپیما می‌توانید به میل غذا و نوشیدنی گرم انتخابی خود بپردازید و با موبایل و یا کامپیوتر شخصی خود بدون نگرانی کار کنید و در همین حین از خدماتی بی‌نظیر که اصلاً امکان آنها در صندلی اکونومی هواپیما وجود ندارد، با قیمت پایینتر بهره ببرید.

در مقایسه با اتوبوس

در مقایسه اتوبوس و قطار فدک نیز، این قطار از مزیت‌های بسیاری برخوردار است با اینکه اتوبوس معمولاً سریعتر (هشت و نیم ساعت در مورد مشهد) به مقصد می‌رسد، اما به هیچ وجه، از راحتی قطارهای فدک برخوردار نیست و ایمنی آن را با توجه به جاده‌های خطرناک ایران ندارد. در اتوبوس خبری از غذا و نوشیدنی گرم، هر وقت خواستید نیست. نمی‌توانید به راحتی در اتوبوس رفت و آمد کنید و هر لحظه که بخواهید از سرویس بهداشتی استفاده نمایید.

در اتوبوس VIP هم کنترل دما در دست شما نیست و نمی‌توانید درجه حرارت را به میزان دلخواه کنترل کنید. این امر در برخی مواقع سال آزار دهنده است. یکی دیگر از ویژگی‌های قطار فدک ارائه سرویس بسیار خوب در زمینه خواب است. صندلی تختخوابشو VIP هر چقدر هم تمیز و بهداشتی باشد، در مقایسه با کیفیت سرویس خواب فدک تمیز محسوب نمی‌شود.

قیمت قطار فدک گرچه از بلیط اتوبوس گرانتر است، اما خدماتی که ارائه می‌دهد نه تنها این اختلاف قیمت را پوشش می‌دهد، بلکه آن را بسیار ارزشمندتر از بلیط اتوبوس می‌سازد. همچنین قیمت بلیط قطار فدک برای نوزادان، کودکان و بزرگسالان متفاوت است، این امر سفر با خانواده‌ای پرجمعیت را به امری اقتصادی با قطار فدک تبدیل می‌کند.

این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس