قحطانی و بن سلمان

یک روزنامه آمریکایی به نقل از یک منبع سعودی گزارش داد که ولیعهد عربستان همچنان با «سعود القحطانی» مشاور سابق خود و متهم به دست داشتن در قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی در تماس است.

به گزارش مشرق، روزنامه «وال استریت ژورنال» به نقل از یک منبع سعودی گزارش داد که «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان همچنان با «سعود القحطانی» مشاور سابق خود در تماس است و از وی با عنوان مشاور یاد می کند.

این روزنامه آمریکایی همچنین از فشار ایالات متحده بر عربستان به منظور بازخواست القحطانی خبر داد.

بیشتر بخوانید:

الجبیر: از جسد خاشقچی اطلاعی نداریم

وال استریت با بیان اینکه عربستان در مقابل فشارهای آمریکا برای مواخذه سعود القحطانی (از عوامل قتل جمال خاشقجی) مقاومت می کند، ادامه تاثیرگذاری وی را بیانگر نامناسب بودن واکنش عربستان درباره قتل خاشقجی دانست.

این روزنامه همچنین به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گزارش داد: ما معتقد نیستیم که سعود القحطانی با محدودیت در فعالیت های خود مواجه شده است.

وال استریت می افزاید: عربستان مرکز رسانه ای پادشاهی را که القحطانی از آن برای تهدید معارضان سعودی استفاده می کند، نبسته است.

القحطانی پس از متهم شدن به دست داشتن در قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه، از مقام خود به عنوان مشاور دیوان پادشاهی سعودی برکنار شد.

گفتنی است که جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار اهل عربستان سعودی سردبیر سابق روزنامه الوطن و ستون‌نویس واشنگتن‌پست، در اکتبر ۲۰۱۸ جهت انجام کار اداری وارد کنسولگری کشورش در استانبول شد و در آنجا به قتل رسید.

پس از گذشت بیش از یکصد روز، چگونگی انجام جنایت و زمان و مکان آن مشخص شده، اما هنوز از جنازه وی خبری نیست.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس