کد خبر 935905
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶
راه اهن

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت:‌ طبق این مصوبه‌ دولت برای اجرای پروژه‌های راه‌آهن ‌به‌صورت فاینانس، از پرداخت سهم ۱۵درصدی خود معاف می‌شود.

به گزارش مشرق، مهرداد بائوج لاهوتی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای ساخت پایگاه امداد هوایی هلال‌احمر در منطقه چاف شهرستان لنگرود حدود ۶ میلیارد تومان اعتبار صرف شده که با توجه به اتمام مراحل ساخت طرح مذکور به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی احداث پروژه بندر چمخاله را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: این پروژه سالیان متمادی به‌علت وجود برخی مشکلات متروکه مانده بود که با رایزنی‌های انجام‌شده و مساعدت دولت ضمن رفع موانع آن اقدامات لازم برای تأمین اعتبار و احداث آن انجام شد.

بیشتر بخوانید:

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه پروژه بندر چمخاله برای ساخت و تکمیل به حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تصریح کرد: امیدواریم با مساعدت سازمان‌های ذی‌ربط و مجموعه دولت اعتبارات اجرای این طرح به‌موقع تخصیص داده شود.

لاهوتی فعالیت‌های انجام‌شده در حوزه ساخت انواع سدها در لنگرود را قابل قبول خواند و ابراز داشت: شهرستان لنگرود و مناطق تابعه آن در انتهای آب‌خور سد سفیدرود واقع شده‌اند بنابراین احداث طرح‌هایی نظیر سد پهلوان بست به تأمین آب مورد نیاز اهالی منطقه کمک شایانی می‌کند.

وی در مورد وضعیت ساخت پروژه‌های بیمارستانی در شهرستان لنگرود نیز بیان داشت: هم‌اکنون ۲ پروژه بزرگ بیمارستانی در حال احداث در این شهرستان وجود دارد که یکی از آن‌ها با ۱۳۷ تختخواب به‌زودی توسط پیمانکار مجری طرح به‌صورت موقت افتتاح می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس در مورد تصمیم مجلس برای اجرای پروژه‌های ریلی به‌صورت فاینانس خارجی نیز عنوان کرد: طبق این مصوبه اگر دولت پروژه‌های راه‌آهن را به‌صورت فاینانس و با مشارکت سرمایه‌گذار اجرایی کند از پرداخت سهم ۱۵ درصدی خود معاف می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تأکید بر اینکه با اذن مقام معظم رهبری سهم ۱۵ درصدی دولت از محل صندوق توسعه ملی تأمین خواهد شد افزود: مجلس گام بزرگی را برای تسریع در اجرای پروژه‌های ریلی برداشته و امیدواریم دولت نیز برای پیشبرد تکالیف خود تلاش کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس