آقا

پروردگارا به محمد و آل محمد خدمتگزاران را توفیق خدمت روزافزون به این ملت عنایت کن.

به گزارش مشرق، پنجمین و آخرین شب از مراسم عزاداری امّ ابیها حضرت فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله‌علیها در شام غریبان شهادت آن بانوی بزرگوار، با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی، جمعی از مسئولان و هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم در حسینیه‌ی امام خمینی رحمه‌الله برگزار شد.

بیشتر بخوانید

عکس / آخرین شب مراسم عزاداری حضرت زهرا (س) در حضور رهبرانقلاب

پایان بخش این مراسم، دعای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جمع دست‌اندرکاران اقامه عزای فاطمی بود که پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR متن و صوت آن را منتشر می‌کند:

اللَّهُمَّ املَأ قُلوبَنا حُبّاً لَکَ، وَ خَشیَهً مِنکَ، وَ تَصدیقاً و ایماناً بِکَ، وَ فَرَقاً مِنکَ، وَ شَوقاً اِلَیکَ، یَا ذَا الجَلالِ وَ الاِکرامِ. اَللَّهُمَّ حَبِّب اِلَینا لِقَائَکَ، وَ اجعَل لَنا فِی لِقائِکَ خَیرَ الرَّحمَةِ وَ اَلبَرَکَةَ، و اَلحِقنا بِالصّالِحینَ، وَ لاَ تُؤَخِّرنا مَعَ الاَشرارِ، وَ اَلحِقنا بِصَالِحِ مَن مَضیٰ، وَ اجعَلنا مَعَ صَالِحِ مَن بَقِی، وَ خُذ بِنا سَبِیلَ الصّالِحینَ، وَ اَعِنَّا عَلیٰ أنفُسِنا بِمَا تُعینُ بِه الصّالحینَ عَلیٰ اَنفُسِهِم...

اَللَهُمَّ اَعطِنا نَصراً فی دینِکَ وَ قُوَّةً فی عِبادَتِکَ وَ فَهماً فی خَلقِکَ وَ کِفلَینِ مِن رَحمَتِک و بَیِّض وُجوهَنا بِنورِکَ وَ اجعَل رَغبَتَنا فیما عِندَکَ وَ تَوَفَّنا فی سَبیلِکَ عَلیٰ مِلَّتِکَ وَ مِلَّةِ رَسولِک. (۱)

اللَّهُمَّ أَغْنِنَا عَنْ هِبَةِ الْوَهَّابِینَ بِهِبَتِکَ، وَ اکْفِنَا وَحْشَةَ الْقَاطِعِینَ بِصِلَتِکَ حَتَّی لَا نَرْغَبَ إِلَی أَحَدٍ مَعَ بَذْلِکَ، وَ لَا نَسْتَوْحِشَ مِنْ أَحَدٍ مَعَ فَضْلِکَ...

اللَّهُمَّ إِنَّمَا یَکْتَفِی الْمُکْتَفُونَ بِفَضْلِ قُوَّتِکَ، فَصَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ محمدٍ، وَ اکْفِنَا، وَ إِنَّمَا یُعْطِی الْمُعْطُونَ مِنْ فَضْلِ جِدَتِکَ، فَصَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ أَعْطِنَا، وَ إِنَّمَا یَهْتَدِی الْمُهْتَدُونَ بِنُورِ وَجْهِکَ، فَصَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ اهْدِنَا...

اللَّهُمَّ کِدْ لَنَا وَ لَا تَکِدْ عَلَیْنَا، وَ امْکُرْ لَنَا وَ لَا تَمْکُرْ بِنَا، وَ أَدِلْ لَنَا وَ لَا تُدِلْ مِنَّا .(۲)

پروردگارا از همه قبول کن؛ از مستمعین، از گویندگان، از فراهم‌آورندگان، از برادران عزیز خدمتگزار، از پاسداران و همه‌ی حضّار به کَرمت این توسل را در این چند شب مورد قبول قرار بده، پروردگارا به محمد و آل محمد قلب مقدس ولی‌عصر را از ما راضی کن، روح مطهر فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله‌علیها را از ما راضی کن، معرفت کامل به آنها به ما عنایت بفرما، محبت آنها را در دل ما روزبه‌روز افزون‌تر بفرما، ما را از آنها در دنیا و آخرت جدا مفرما، پروردگارا مهمّات و مشکلات مردم را حل کن، پروردگارا این ملت را بر دشمنانش پیروز کن، پروردگارا به محمد و آل محمد خدمتگزاران را توفیق خدمت روزافزون به این ملت عنایت کن، پروردگارا ما را بر آنچه که مورد رضای تو است عارف و واقف و عامل بفرما، آنچه ما را از تو دور میکند ما را از او دور کن، تعجیل در فرج ولی‌عصر بفرما؛ ما، پدرانِ ما، مادرانِ ما، گذشتگانِ ما را مشمول رحمت و مغفرت خودت قرار بده. رحم الله من قرأ الفاتحة مع الصلوات.


۱) الکافی، ثقة الاسلام کلینی، ج ۲، ص ۵۸۶، (دعای جامع از امام صادق علیه‌السلام).

ترجمه:

ابن أبی یعفور از حضرت صادق علیه السلام حدیث کند که میخواند: بارخدایا دل مرا سرشار از محبت خود و ترس از خودت و تصدیق و ایمان به تو و بیم و هراس از تو و اشتیاق به سویت کن، ای صاحب جلال و اکرام. بار خدایا لقائت را محبوب من گردان، و در لقائت برای من بهترین رحمت و برکت را قرار داده، و مرا به نیکان ملحق ساز، و با بدان به دنبال مینداز، و مرا به نیکان گذشته بپیوند، و با نیکان باقیمانده قرار ده، و به راه نیکوکارانم ببر، و مرا درباره خودم کمک کن بدان چه نیکان را درباره خودشان کمک کنی...

بار خدایا توفیق یاری درباره دینت، و نیرویی در عبادتت و فهمی درباره آفریدگانت و دو بهره از رحمتت به‌من عطا فرما، و روی مرا به نور خود سپید [و روشن] گردان، و رغبت مرا [فقط] در آنچه نزد تو است قرار ده، و جان مرا در راه خودت بگیر (و بمیران] بر آئین خودت و آئین پیامبرت.

۲) صحیفه سجادیه، دعای پنجم. (دعای امام سجاد علیه‌السلام برای خود و نزدیکانش)

ترجمه:

خدایا ما را به بخشش خود از بخشش دیگران بی‌نیاز ساز، و ترس گسستن دیگران را از ما با پیوستن ما به خودت کفایت فرما، تا با وجود عطای تو از دیگری نخواهیم، و با احسان تو از احدی نهراسیم.

بار خدایا بدون شک بی‌نیازان به فضل قوّت تو بی‌نیازند، پس بر محمد و آلش درود فرست، و ما را از هر چه غیر خودت کفایت کن، و به حقیقت که بخشندگان از افزونی داده‌های تو می‌بخشند، پس بر محمد و آلش درود فرست، و از نعمتت بر ما عطا کن، و همانا که -راه یافتگان- در پرتو نور ذات تو راه می‌یابند، پس بر محمد و آلش درود فرست، و ما را هدایت نمای.

بارخدایا بر محمد و آلش درود فرست، و در هر کار به نفع ما چاره ساز و بر زیان ما چاره مساز، و به سود ما تدبیر کن و به ضرر ما تدبیر مفرما، و ما را چیرگی ده و دیگران را بر ما چیره مساز.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یک جوان IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
    36 5
    مفسدین داخلی و خارجی. علیه مردم خوب و رهبر دلسوز تلاش می کنند و می خواهند ایران و ایران خوشبخت نباشد اما دعا میکنم رهبر و مردم در کنار هم پیروز باشند
  • IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
    32 6
    دشمنان این ملت موفق نمیشوند با کمک خدای مهربان
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
    23 12
    درود بي پايان بر رهبر صبور و عالم انقلاب
  • علی1080 IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
    10 4
    آمین یا رب العالمین
  • مصطفی اصل IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
    2 2
    با سلام و احترام این انقلاب را امام ره سالم تحویل دادند. پس چرا باید اینقدر عصبانی باشیم. رهبری معظم که همان امام ره است و دشمنی استکبار و صهیونیسم بخاطر استقامت و پیروی ایشان از حضرت امام ره در مسائل مهم قدس عزیز . نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی. اسلام عزیز. عدالت محض. خدمت اصیل به جامعه است. بسیج و سپاه و نیروهای مخلص و جان بر کف ارتش و امنیتی و غیره هم که جان بر کف اماده باش فرمان رهبری هستند. امت هم که همیشه در صحنه است. مدافعان حرم هم که تکلیف شان مشخص است. عزیزان ما هیچ نمی خواهیم. نه پست . نه مقام. نه جایگاه . نه پول و ثروت و ... ما فقط اسلام عزیز . رضایت امام ره و شهدای گرانقدر. رضایتمندی رهبری در فرامین
  • چریک پیر ستاد جنگهای نامنظم شهید چمران IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
    5 2
    دعای رهبر انقلاب در پایان مراسم عزاداری فاطمیه: پروردگارا مهمّات و مشکلات مردم را حل کن، پروردگارا این ملت را بر دشمنانش پیروز کن...... و من نیز دعا میکنم : پروردگارا دشمنان داخلی - فریب خوردگان و وابستگان به بیگانه - مال اندوزان و ثروتمندانی که با نیرنگ و حیله زندگی را بر مردم تنگ میکنند-خائنین و نفوذی های در دستگاهای دولتی- بیسوادان و بی تدبیران و بی رمقانی که لیاقت پستی را که گرفته اند رو ندارند اگر قابل هدایت نیستند نیست و نابودشان بگردان. آمین یا رب العالمین. مشرق ,سانسورچی هستی اگر نظرم را پخش نکنی.
  • حمیدرضا IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
    3 5
    باسلام عرض ادب و احترام الهی آمین انشالله . التماس دعا *
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
    3 1
    صلوات. خوش به حال عزاداران بیت رهبری چه دعاهایی شامل حالشون شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس