دموكراتيك (1).jpg

حملات شبه نظامیان کُرد برای تصرف معدود مناطق تحت اشغال تروریست های داعش دوباره از سر گرفته شده است.

به گزارش مشرق، جدیدترین خبرها از تحولات میدانی نوار ساحلی شرق رود فرات در جنوب و جنوب شرق استان دیرالزور سوریه حاکیست، عملیات شبه نظامیان کُرد علیه بازمانده‌های عناصر تروریستی داعش همچنان در جریان است.

بیشتر بخوانید:

آخرین تحولات میدانی جنوب یمن/ نقره‌داغ شدن مزدوران ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی در استان تعز + نقشه میدانی

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات درگیری‌ها در نوار ساحلی شرق فرات اشاره کرد و افزود: حملات شبه نظامیان کُرد برای تصرف معدود مناطق تحت اشغال تروریست‌های داعش دوباره از سر گرفته شده است.

این منبع میدانی تصریح کرد: نیروهای شبه نظامی کُرد پس از درگیری‌های سنگین توانستند شهرک «باغور تحتانی» و منطقه «هرسه» را از اشغال تروریست‌های داعش خارج و به تصرف خود دربیاورند.

وی از سیطره دوباره شبه نظامیان کُرد بر مرزهای مشترک با عراق خبر داد و گفت: ۸۰ درصد از مساحت شهرک «باغور فوقانی» از اشغال تروریست‌های داعش خارج شده و درگیری‌ها در حومه شمالی این شهرک ادامه دارد.

از محور شمالی نوار ساحلی شرق رود فرات خبر می‌رسد، شبه نظامیان کُرد با پشتیبانی ائتلاف غربی توانستند عناصر تروریستی را عقب برانند و منطقه «العرقوب» را به همراه حومه جنوبی شهرک «المراشده» به سیطره خود درآورند.

در حال حاضر، بازمانده‌های گروهک تروریستی داعش در نوار ساحلی شرق رود فرات در بخش‌هایی از روستای «صفافنه»، حومه غربی شهرک «الشجله»، حومه شمالی شهرک باغور فوقانی و منطقه «وادی علی» را در اشغال دارند.

به گزارش مشرق، مساحت تحت اشغال عناصر تروریستی داعش در نوار ساحلی شرق رود فرات به ۱۹ کیلومتر مربع کاهش یافته است و درگیری‌های سنگین در محورهای مختلف همچنان در جریان است.

همزمان با ادامه درگیری‌ها در شرق رود فرات، نیروهای ویژه عراقی در یک عملیات دقیق موفق شدند به مناطق تحت اشغال تروریست‌های داعش نفوذ کنند و پایگاه و مقر تروریست‌های داعش را در حومه شمالی شهرک باغور فوقانی شناسایی کنند و اطلاعات لازم را در اختیار یگان موشکی قرار دهند.

براساس اطلاعات به دست آمده، یگان موشکی تیپ ۴۵ بسیج مردمی مستقر در غرب استان الانبار پس از دریافت اطلاعات، با شلیک ۵۰ موشک، پایگاه و مقر تروریست‌های داعش را در شمال شهرک باغور فوقانی هدف قرار دادند.

به گفته منابع میدانی، خسارت‌های سنگینی در جریان این حملات موشکی به تجهیزات نظامی تروریست‌های داعش وارد آمد؛ گفته شده عناصر داعش درصدد بودند از طریق این پایگاه خود را برای انجام عملیات نفوذ به خاک عراق آماده کنند که ناکام ماندند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
    67 12
    فقط عملیات آزادسازی ادلب
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
    8 1
    عراقی ها عرضه دارند عراق را از اشغال آمریکا نجات دهند مثل سرداران خودمان سرشان را زیر برف کرده اند
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
    100 7
    نبرد گرگ و کفتار خوبه تا دولت سوریه بساط هردو باطل رو بچیینه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس