کد خبر 935574
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
پنتاگون نمایه

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) آمار اولیه‌ای درباره میزان تلفات آمریکا در عراق و سوریه از سال ۲۰۰۳ تاکنون را اعلام کرد.

به گزارش مشرق به نقل از الفرات‌نیوز، «جسیکا ماکسول» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در امور نیروهای مسلح، در بیانیه‌ای حجم تلفات ارتش آمریکا در سوریه و عراق از ماه مارس ۲۰۰۳ تا اواخر ژانویه ۲۰۱۹ را اعلام کرد.

سخنگوی پنتاگون تصریح کرد، در جریان عملیات جنگی آمریکا در عراق ۴ هزار ۳۸۴ نظامی آمریکایی کشته و حدود ۳۲ هزار و ۳۲ هزار ۱۸۰ نظامی دیگر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید:

آمریکا دوباره خروج از سوریه را به عقب انداخت

طرح تنبیه عربستان به سنای آمریکا رفت

به گفته این سخنگو، آمریکا همچنین ۶ نظامی خود را در جریان عملیات‌های نظامی‌اش در سوریه از دست داده است. در این مدت، همچنین ۲۸ نظامی آمریکایی زخمی شدند.

این در حالی است که انتظار می‌رود طبق گزارش روزنامه «وال‌استریت ژورنال»، ارتش آمریکا بخش اعظمی از نیروهایش را اواسط ماه مارس از سوریه خارج خواهد کرد و این روند در ماه بعد از آن، یعنی آوریل، تکمیل خواهد شد.

ولی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا اخیراً اعلام کرده است که نظامیان و پایگاه این کشور در عراق به مدت طولانی حضور خواهند داشت تا «ایران را رصد کنند». این اظهارات سیلی عظیمی از خشم و انتقاد سیاسیون در بغداد را به همراه داشته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
    2 0
    سخنگوی پنتاگون تصریح کرد، در جریان عملیات جنگی آمریکا در عراق ۴ هزار ۳۸۴ نظامی آمریکایی کشته و حدود ۳۲ هزار۱۸۰ نظامی دیگر زخمی شدند. و دهها هزار نفر سرباز دیگر خل و چل و دیوانه تر و روانی تر شده اند .مخارج میلیاردی مداوای بیماری سربازان جنگ عراق و افغانستان... تا دهها سال دیگر از جیب مردم امریکا بایستی پرداخت شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس