کد خبر 935515
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۶
راهکار‌هایی برای مقابله با سرطان

استعمال نکردن دخانیات، مصرف نکردن الکل، فعالیت منظم بدنی روزانه به مدت ۳۰ دقیقه، کنترل وزن و تغذیه سالم، محافظت اصولی از پوست در برابر اشعه خورشید و... از عوامل دوری از سرطان است.

به گزارش مشرق، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تاکید بر خود مراقبتی و اصلاح سبک زندگی خاطرنشان کرد: استعمال نکردن دخانیات، مصرف نکردن الکل، فعالیت منظم بدنی روزانه به مدت ۳۰ دقیقه، کنترل وزن و تغذیه سالم، محافظت اصولی از پوست در برابر اشعه خورشید، کنترل عفونت‌ها و تماس نداشتن با مواد شیمیایی و سموم و آفت کش‌ها از مهمترین عوامل پیشگیری از ابتلا به سرطان است.

سید احمد هاشمی با اشاره به اینکه سومین علت مرگ و میر در کشورهای در حال توسعه، سرطان است، افزود: در سال‌های اخیر روند ابتلاء به سرطان رو به افزایش است که مهم‌ترین علت آن افزایش موفقیت در شناسایی بیماران مبتلاست و بعد از آن افزایش سن سالمندی، افزایش بیماری سرطان و کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری‌های واگیردار است.

او با بیان این‌که ۴۰ درصد از سرطان‌ها قابل پیشگیری است، تصریح کرد: تشخیص به موقع سرطان‌ها علاوه بر اینکه شانس موفقیت در درمان را افزایش می‌دهد هزینه‌های گزاف درمان را نیز کاهش می‌دهد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس