کد خبر 935429
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
لبنان

رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد، رژیم صهیونیستی با دادن مجوز به یک شرکت در منطقه مورد منازعه (در مرز لبنان با فلسطین اشغالی)، آب‌های لبنان را مورد تجاوز قرار داده و نمی‌توان بر آن سکوت کرد.

به گزارش مشرق، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان چهارشنبه (دیروز) در جلسه‌ای اعلام کرد، رژیم صهیونیستی به یک شرکت مجوز بهره‌برداری نفت و گاز از در منطقه‌ای مورد منازعه داده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری «رویترز»، بری ادامه داد: این موضوعی خطرناک است، تجاوز به حاکمیت لبنان به شمار می‌رود و ثروت‌های نفتی و آبی ما هدف قرار گرفته شده است. نمی توان بر این مسأله سکوت کرد و در دیدار با رئیس‌جمهور ایتالیا (که به لبنان سفر کرده) و دیگر طرف‌های مربوطه درباره آن صحبت خواهم کرد.

بیشتر بخوانید:

راز «رصد ایران» در عراق توسط ترامپ

«علی البزی» از اعضای پارلمان لبنان هم اعلام کرد، اسرائیل به تعرض‌های مرزی خود ادامه می‌دهد و این در حالی است که طرف لبنانی در مرزهای مورد منازعه هیچ مداخله‌ای ندارد.

«علی فیاض» دیگر نماینده پارلمان اعلام کرد، رژیم صهیونیستی از دو شرکت خواسته در خط مرزی میان دو طرف نفت قبل از پایان سال جاری نفت و گاز استخراج کند و این طبیعتاً بر مقدار استخراج‌های لبنان در منطقه مشترک تأثیر می‌گذارد و بنابراین لبنان هم باید هر چه سریعتر وارد عمل شود.

مساحت منطقه دریایی مورد منازعه میان لبنان و رژیم صهیونیستی به ۸۶۰ کیلومتر مربع می‌رسد. سال گذشته بر اثر افزایش تنش‌ها میان دو طرف، برخی طرف‌های بین‌المللی میانجی‌گری کردند و موضوع به صورت موقت آرام شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
    1 0
    اون سی جی 512ها که چند روز پیش لب مرز لبنان نشون دادید همه فلنگو بستن؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس