کد خبر 935421
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲
ترامپ

عضو ائتلاف سازندگی در پارلمان عراق تاکید کرد عراق کشوری مستقل و دارای حاکمیت است و هرگز حتی یک روز، ایالت آمریکا یا وابسته و تابع آن نبوده و نخواهد بود.

به گزارش مشرق، منصور البعیجی از نمایندگان ائتلاف سازندگی(به رهبری هادی العامری) در پارلمان عراق اظهارات اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را هیاهوی رسانه‌ای برای مشغول کردن افکارعمومی به خود قلمداد کرد، ترامپ گفته بود نظامیان آمریکایی با هدف نظارت بر ایران در عراق باقی خواهند ماند.

البعیجی تصریح کرد حضور نظامیان آمریکایی یا ترکیه‌ای در خاک عراق، فعالیت نیروهای امنیتی عراق را مختل و آشفته خواهد کرد. 

بیشتر بخوانید:

البعیجی در بیانیه‌ای گفته است اظهارات اخیر ترامپ صرفا یک هیاهوی رسانه‌ای است که هرگز تحت هیچ شرایطی بر ما تاثیر نخواهد گذاشت، چرا که عراق یک کشور مستقل و دارای حاکمیت است و هرگز حتی یک روز، ایالت آمریکا یا وابسته و تابع آن نبوده و نخواهد بود که رئیس جمهوری آمریکا بخواهد چنین سخنانی را بر زبان جاری کند، وی با این حرف‌ها به دنبال منحرف کردن و مشغول کردن افکارعمومی است.

بر اساس گزارش شبکه الفرات، عضو ائتلاف سازندگی خاطر نشان کرد حضور نظامیان آمریکایی یا ترکیه‌ای، سبب اختلال و آشفتگی در ماموریت نیروهای امنیتی عراق در آن مناطق خواهد شد و ما هرگز اجازه حضور این نیروها را نخواهیم داد به ویژه با توجه به اینکه ما این اراضی را آزاد کرده و برای آزادسازی آن خون داده‌ایم، چگونه می‌توانیم حضور چنین نیروهایی را در خاک خود قبول کنیم، به همین سبب هرگز با حضور نظامیان آمریکایی و ترکیه‌ای در خاک خود موافقت نکرده و اجازه آن را نخواهیم داد.

وی افزود تصمیم مبنی بر عدم حضور نظامیان بیگانه در خاک عراق، فقط تصمیم ما نیست، بلکه تصمیم مجلس نمایندگان به عنوان خانه ملت است و ما به قانون اخراج نظامیان بیگانه از عراق در آغاز دوره قانونگذاری آتی رای مثبت خواهیم داد و برای انجام این کار هم مصمم هستیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
    0 1
    عراق توسط ارتش امریکا فتح شد ولی لیاقت اینکه ایالت امریکا بشه رو نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس