سردار حاجی‌زاده

فرمانده هوافضای سپاه در خصوص کمک سپاه به بخش‌های دیگر از جمله صنعت خودروسازی گفت: اخیرا صنعت خودروسازی کمک‌هایی خواسته که ورود کردیم ولی اصل آن است متولیان آن حوزه از خارج قطع امید کنند.

به گزارش مشرق، سردار امیرعلی حاجی‌زاده در همایش ملی مثبت چهل که امشب در دانشگاه آزاد مشهد برگزار شد گفت: یکی از اهداف اصلی دشمنان ایجاد یاس و ناامیدی است و یکی از مباحثی که مطرح می‌شود دستاوردهای نظام است و عمدتا مقایسه‌ای مطرح می‌کنیم و سیر تحولات را با گذشته کشور مقایسه می‌کنیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: بعضی‌ها پاسخ می‌دهند اگر نظام قبل بود هم پیشرفت می‌کردیم و در هر صورت دستاوردها اتفاق می‌افتاد.

بیشتر بخوانید:

توسعه توانمندی موشکی توقف ناپذیر است

آیا قدرت موشکی ایران قابل مذاکره است؟ +فیلم

حاجی‌زاده با اشاره به اینکه بهتر است مقایسه را با کشور دیگری در طراز ایران در ابتدای انقلاب با امروز انجام دهیم، تصریح کرد: نزدیک‌ترین کشور شاید مصر باشد و رفت‌وآمد بین ایران و مصر قبل از انقلاب زیاد بود و شاه مصر را هم‌طراز ایران می‌دانست.

وی شرایط مصر در این چهل سال را متفاوت از ایران دانست و توضیح داد: ما هشت سال جنگ داشتیم، آسیب به زیرساخت‌ها و بمباران داشتیم و قبل و بعد آن درگیر مسائل امنیتی بودیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تاکید کرد: دوره‌هایی از ابتدا تا امروز درگیر تحریم بودیم، با برخی کشورها مشکل سیاسی داشتیم ولی مصر این مشکلات را نداشت، اگر ما نمی‌توانستیم چیزی بخریم یا بفروشیم آن‌ها به راحتی انجام می‌دادند و حمایت هم می‌شدند.

حاجی‌زاده با تاکید بر اینکه در سال‌های اخیر تحریم‌ها شدت پیدا کرد، متذکر شد: امروز با وجود این مشکلاتی که داشتیم می‌بینید در مصر عده‌ای در قبرستان می‌خوابند، دختران‌شان ازدواج تابستانه دارند و بدهی زیادی به دیگر کشورها دارند.

وی تصریح کرد: ما با تمام توطئه‌های دشمنان باز هم از مصر جلوتریم، در حوزه هسته‌ای آن‌ها یا دنبالش نرفتند یا دستاوردی نداشتند، در علم و فناوری هم جایگاه داریم و آن‌ها مطرح نیستند؛ در حوزه نظامی فرمانده کل قوا مسؤول این بخش بودند و فاصله نجومی شده با دیگر کشورها، در حالی که خیلی از کشورهای منطقه وارد کننده تسلیحات هستند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پیشرفت‌های نظامی را دلیل محکم دستاوردهای انقلاب اسلامی معرفی کرد و خاطرنشان کرد: همه توانمندی‌ها امروز اتفاق افتاده و برآیند موفقیت‌های ما امروز مثبت است و در روند گذشته به یک صدم این شرایط نمی‌رسیدیم و شاید یک کشور وابسته و واردکننده بودیم.

حاجی‌زاده حربه دشمن را ناامید کردن مردم عنوان و تصریح کرد: هم دشمنان دنبال ناامیدی مردم هستند هم دوستان نادان در داخل به این هدف کمک می‌کنند که این سم مهلکی برای مردم است.

وی تهدید و تحریم را مشکلات دست چندم برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز هیچکس نمی‌تواند دنبال تهدید نظامی باشد، قدرت و رشد ما قابل مقایسه نیست.

فرمانده نیروی هوافضایی سپاه مجموعه اقدامات دشمنان علیه ایران را دست چندم دانست و بیان کرد: مشکلات اقتصاد و بقیه بخش‌ها می‌تواند ایجاد جهش کند و تبدیل به فرصت شود.

حاجی‌زاده تاکید کرد: باید همه اقدامات دشمن در اقتصاد را یک جنگ اقتصادی بدانیم، آن وقت صف‌آرایی ما جنگی می‌شود و نارسایی آثار جنگ است.

وی یادآور شد: البته اگر مسؤولان به موقع عمل می‌کردند این مشکلات پیش نمی‌آمد اما اگر خودمان را تضعیف کنیم ضرر بیشتر است و باید مشکلات امروز را مثل جنگ هشت ساله از ناحیه دشمن ببینیم. هر چند الان فراوانی زیاد است اما زمان جنگ حتی پنیر از خارج می‌آمد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه مشکلات امروز را با اتحاد قابل حل و شاه کلید آن را ایجاد امید دانست و گفت: دشمن هزینه می‌کند که ملت در مقابل مشکلات ناامید شوند، قطعا از این پیچ عبور می‌کنیم و مشکلات تبدیل به فرصت می‌شود و این آزمایشی است که همه مسؤولیم و نقش داریم.

حاجی‌زاده تصریح کرد: مثل دفاع مقدس که نقش همه را در آن بررسی می‌کنیم در آینده نیز نسبت به مقطع تاریخی امروز قضاوت می‌کنند.

وی در زمینه پیشرفت‌های جدید در زمینه نظامی خاطرنشان کرد: جمعه منتظر خبرهای مهمی باشید.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در خصوص کمک سپاه به بخش‌های دیگر از جمله صنعت خودروسازی بیان کرد: هر بخش مسؤول دارد و هر حوزه‌ای کمک بخواهد ما آمادگی داریم و اخیرا صنعت خودروسازی کمک‌هایی خواسته که ورود کردیم ولی اصل آن است متولیان آن حوزه از خارج قطع امید کنند.

حاجی زاده تاکید کرد: امروز هیچ موضوعی در مسئله غیرنظامی نگران کننده نیست ولی باید متولیان هر بخش جدی باشند، بسترهای خوبی در زمینه خودروسازی وجود دارد و مشکلات قابل حل است و مشکلات موشک و پهباد یک دهمش در صنایع خودروسازی نیست.

وی در خصوص عامل بازدارندگی دشمنان از جنگ با وجود دارا بودن بمب اتم تصریح کرد: بمب اتم را برای بازدارندگی می‌سازند اگر استفاده کنند شم

شیر دولبه است یک لبه سمت خودشان است و اگر حریم را بشکنند خودشان دچار آسیب می‌شوند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تاکید بر اینکه بمب‌های هسته‌ای قابل استفاده نیست یادآور شد: در دهه اول انقلاب سال‌های آخر جنگ ما با آمریکا درگیر شدیم، در سوریه توان ما را دیدند و شناخت دارند ما به نقطه بازدارندگی رسیدیم تا زمانی که همین وضعیت را ادامه دهیم آن‌ها قادر به تهدید نظامی نیستند.

حاجی‌زاده تاکید کرد: دشمنان با استفاده از رسانه‌ها و فضای مجازی ناامیدی را پمپاژ می‌کنند اگر حواسمان جمع باشد و دشمن‌شناسی‌مان کافی باشد باید این آگاهی را به دیگران منتقل کنیم و قطعا کشور ما بیمه است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی دشمنان برای غتشاشات تصریح کرد: اگر حواسمان جمع نباشد ممکن است در دام دشمن بیفتیم امسال کم اغتشاش برنامه‌ریزی نشده بود اما مردم با همه مشکلات توطئه‌های دشمن را می‌بینند و تشخیص می‌دهند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه کلید موشکی دست مذاکره‌کنندگان با فرانسه نیست یادآور شد: در جنگ ایران و عراق موشک‌های فرانسه و مواد شیمیایی که اروپایی‌ها به صدام دادند هنوز در دم و بازدم هر رزمنده مرور می‌شود.

حاجی زاده قدرت دفاعی را امنیت ساز خواند و تاکید کرد: با هیچکس بر سر قدرت دفاعی معامله نمی‌کنیم، این قدرت در اختیار حزب الله است و پیشرفت ما روز به روز بیشتر می‌شود.

وی ضمن اشاره به بررسی FATF توسط مجموعه‌های مختلف اظهار کرد: هر چیزی توسط اروپا و آمریکا تهیه می‌شود حتما به آن شک کنید که دنبال اطلاعات ما هستند و ما به هیچکدام از پیشنهادات غربی‌ها خوشبین نیستیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور و کمبود اعتبارات خاطرنشان کرد: ما سال به سال با ارزان سازی هزینه دفاعی را کاهش می‌دهیم.

وی بخشی از مشکلات امروز کشور و ظلم در حق مردم را روابطی بیان کرد که تولید رانت می‌کند و در خصوص اظهارنظر خود در رسانه‌ها تاکید کرد: اگر جمله‌ای گفتم از این بابت است که مسؤولان مراقب فرزندان و اقوام خود باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
    12 10
    مردم مصر مردم شریفی هستند
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
      11 7
      اندازه ما هم نفت و گاز ندارن!
    • IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
      23 8
      اتفاقا مصر میدان بزرگ گازی داره مردم مثر 40 سال پیش رفتن اسراییل رو به رسمیت شناختن و قدرت نظامی رو کنار گذاشتن
    • احمد IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
      23 8
      زیر خاک چقدر نفت و گاز دارن نمی دونم، ولی به اسرائیل گاز صادر می کردن. سالی یک و نیم میلیارد کمک نقدی از آمریکا میگرفتن، از عربهای خلیج فارس هم بیشتر از این حرفها. از شاه هم یه رقم خوبی گرفتن. سرمایه گذاری قابل توجهی هم از کشورهای غربی داشتن. نتیجه اش چی شد؟! جک استراو دفعه اول که اومد تهران گفت، فکر می کردم تهران یه جای عقب مونده مثل قاهره باشه. ولی تهران در حد مادرید بود.
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
    31 3
    درود خدا بر سردار اسلام
  • IR ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
    29 5
    فان حزب الله هم الغالبون
  • IR ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
    34 3
    حزب الله همیشه پیروز است و حزب شیطان همیشه باطل
  • IR ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
    14 44
    خیال مون راحت کنید ..حاجی سردار ..وجدانن بمب اتم ساختید یا نه. اگ ساختی ناز شست تون ولی در غیر اینصورت .برید گم شید
    • AE ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
      30 7
      خودت برو گم شو . مزدور اجنبی.
    • ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
      12 6
      آلباني هوا چطوره؟ بارون نمياد؟
  • نصیر IR ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
    18 6
    مشرق جان بخش های اصلی گفتوگو رو که فارس گذاشته نیست! فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه کلید موشکی دست مذاکره‌کنندگان با فرانسه نیست یادآور شد: در جنگ ایران و عراق موشک‌های فرانسه و مواد شیمیایی که اروپایی‌ها به صدام دادند هنوز در دم و بازدم هر رزمنده مرور می‌شود. . منتظر خبرهای مهمی باشید
  • IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
    5 15
    قدرت دفاعی یا قدرت تهاجمی؟ نمی ترسید این موشک ها دست گروه های افراطی بیفته فاجعه آفرینی کنند بالاخره تفکر همه گروه ها رو نمی دونید چیه
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
      18 4
      مگه میخوایم به داعش و القاعده بدیم ..اونا که توسط آمریکاییها تسلیح شدند
    • عابد IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
      12 1
      چطور غربی ها انواع واقسام تجهیزات نظامی متعارف وغیرمتعارف رو می سازندولی ما نباید بسازیم این چه دمکراسی مسخره ی غربیست که به ما میگن دست نزنید جیزه اونوقت خودشون با این همه آدمای افراطی بقول شما که دارند(همین دیوانه ی اخیر که شده رئیس جمهور آمریکا) بایستی حتی انواع زیردریایی های اتمی، ناوهای بزرگ اتمی، انواع واقسام بمب های اتمی رو تولیدکنند. همین فرانسوی های دروغ گوی امپریالیست که مدام شیپورشون به صدا درمیادکه اروپا در خطره !!!!!!!! هنوز خیانتها وداغ ننگ کشتارمردم مسلمان الجزایرروی پیشونیشونه و دنیا اونوفراموش نخواهدشد
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
    50 7
    چرادولت را به توانمندان سپاه واگذارنمیکنید؟! 4 سال امتحان کنید
    • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
      6 20
      جور در نمیاد دیدگاه فرق میکنه تشکیلات نظامی نباید وارد سیاست و اقتصاد بشه.
    • احمد IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
      13 6
      رستم قاسمی قاسمی سپاهی بود، هر چی از پالایشگاهها و فازهای پارس جنوبی که توسط ایرانی ساخته شد، زمان وزارت اون بود. البته دولت تدبیر اومد افتتاح کرد و به اسم خودش زد و بعد شرکتهای ایرانی رو بیرون کردند که فرانسویها و بقیه اروپایی ها رو بیارن که خدارو شکر ترامپ نگذاشت.
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
    28 6
    سردارحاجی زاده یک مدیر انقلابی. با عکس ایشان نیز حس خوب پیدا می کند.برعگس اقا یان برج زهرمار تدبیرررر.
    • IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
      9 5
      توکشور هرجاپیشرفتی بوده کارِنیروهای انقلابی بوده وهرجاتحقیروذلت بوده کار مسئولین برج زهرماربوده
    • IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
      13 3
      توکشور هرجاپیشرفتی بوده کارِنیروهای انقلابی بوده وهرجاتحقیروذلت بوده کار مسئولین برج زهرماربوده
  • DE ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
    5 1
    سردار اسمشون چیه؟
    • IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
      1 6
      اسمش امیر علی
  • بهنام LU ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
    9 11
    مصر؟!!! پس ترکیه، کره شمالی، مالزی... چی؟
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
      5 9
      ایران ۱۰ تا قومیت داره ترکیه ۲ تا .
    • NL ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
      3 10
      این ها از مصر هم پایین تر هستند
    • احمد IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
      18 3
      بدهی خارجی ترکیه و مالزی رو هم نگاه کن. خارج از استانبول و آنکارا و کوالالامپور رو هم نگاه کن. میزان کار کردن، تولید و مصرف مردمشون رو هم نگاه کن. ایران در سال سی میلیارد دلار فقط یارانه بنزین دود می کنه.
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
    6 12
    انصافا به طورجدی درزمینه خودروسازی ورودکنیدوتااین بودجه 4هزارمیلیاردی تخصیص داده شده حیف ومیل وچپاول نشده برای آن برنامه ریزی وبه سمت بخش های مولد واشتغالزا ومفیددرصنایع خودروسازی هدایت نماییدتاانشاالله خودروهای ایمن وراحت وپیشرفته ومدرن روز والبته باقیمت مناسب وباخدمات پس ازفروش درست وکامل جای خودروهای فعلی راپرنمایدودل ملت ایران ازهمه اقشارشادشودوشان ایران وایرانی حفظ شود.انشاالله.
  • سید حبیب IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
    16 7
    در بحث خودرو هم مردم رو نجات بدید هرچه از دستاورد نظام میگیم فورا بحث خودرو رو مطرح می کنند خواهشا این مورد را حل کنید
  • آینده نگار IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
    8 4
    خبر جمعه ، کروز هایپرسونیک ان شاء الله
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
    4 9
    خداروشکر-پس بالاخره قراره ازشر ماشین های آشغالِ مونتاژفرانسوی خلاص شویم
  • مغز متفکر اصلی IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
    3 0
    وای خدا یعنی میشه خبر آواکس بومی باشه ؟
  • کاظم IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
    0 0
    سپاه، ما تاکسی پرنده و ماشین ضد جاذبه می خواهیم.
    • DE ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
      0 0
      O.o
  • هادی IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
    1 0
    شنبه شد ولی خبری نشد؟فکر کنم بازم دولت جلوی پخش خبرو گرفته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس